Защо жените не харесват "добрите момчета"?

Обсъждали сме този въпрос много пъти. Това малко наподобява на дебата дали мобилните телефони причиняват рак. Съдебните заседатели все още не могат да стигнат до окончателно решение, а и няма конкретен отговор, макар че има някои доста точни попадения по темата.

Винаги съществува контра аргументът, че жените, които си падат по загубеняци, не уважават себе си достатъчно. Но ако приемем, че това не е случаят, защо смятате, че добрите момчета никога не се оказват заедно с момичетата на мечтите си?

Ето 10 причини причини, формулирани от потребители на услугата Quora.

Отнема им прекалено много време да се съвземат

Добрите и лошите момчета имат еднакво ниска успеваемост сред жените.

Разликата е, че лошите момчета свалят почти всяка жена, с която се запознаят. Въпреки, че ги отхвърлят доста често, те успяват да си намерят гадже, защото са по-настойчиви в опитите си. Когато една жена ги отблъсне, те го приемат по-лесно и продължават към следващата.

За разлика от тях, добряците се движат много бавно и свалят само жената, от която наистина се интересуват. Ако тя ги отхвърли, прекарват седмици и месеци, лижейки раните си, преди да повторят цикъла.

Те са слаби противници

Момичетата не харесват добрите момчета, защото гледат на тях като на безгръбначни. Един мъж може да бъде добър, но това не означава да се съгласява с всичко, което жената казва и прави.

Имат скрита същност

Като цяло, да бъдеш добра личност е нещо, което привлича хората. Но "доброто момче" е нещо друго. Неговата добрина не е истинска - тя е социална стратегия, която не работи - и на всичкото отгоре той вини другите за това.

На доброто момче му липсва достатъчно самочувствие да покани някого на среща, или в противен случай си пада по жени, които няма да му отвърнат със същата симпатия. Подобен човек може да развие навика да прави услуги на тези жени, само за да бъде близо до тях. Но това никога не води до сексуално привличане от страна на нежния пол.

По-късно тази констатация може да вбеси доброто момче, тъй като стратегията му не е проработила и той чувства, че не получава нищо в замяна на усилията си, но на практика той просто се самозалъгва.

Не поставят себе си на първо място

Какво не им е наред на добрите момчета? Най-големият проблем е, че повечето от тях са адски неуверени в себе си. Те толкова се притесняват за това дали ще се харесат на другите, че правят неща, с които да спечелят чуждото внимание и одобрение, вместо просто да се раздават, защото им доставя удоволствие. Никога не можем да бъдем сигурни дали едно добро момче ни харесва заради това, което сме, или защото е толкова отчаян, а ние сме му обърнали някакво внимание.

Те толкова много държат да задоволят чуждите потребности, че слагат настрана собствените си нужди и поставят обекта на своето желание на пиедестал. Вместо да оценяват жената, те я боготворят. В крайна сметка, ние сме просто хора, а пиедесталите са неудобни - да не споменаваме факта, че хората често падат от тях.

Добрите момчета рядко се обаждат, когато нещо ги притеснява и почти никога не казват точно какво искат и очакват. Те се страхуват, че всеки конфликт може да сложи край на връзката. Вместо да правят компромиси и да водят преговори, те се предават. Когато жените не оценяват жертвата им, започват да се оплакват "направих всичко това заради нея", сякаш това ги превръща в мъченици. Жените не искат мъченици, а зрял и грижовен партньор, който е равен на тях.

Социалните разбирания за ролята на мъжете

През изминалите няколко хилядолетия, социалната структура е била такава, че мъжете са били ръководни фигури, а жените - техни слуги (или собственост, в зависимост от това как виждате нещата). В рамките на историята, жените са били подчинени на мъжете.

Женската еманципация е сравнително ново явление. Сто години са само един миг в историята на социалната еволюция.

Жените, които харесват добрите момчета, са ърли адоптъри. Обикновено те учат компютърни технологии, започват собствен бизнес и т.н. Другият тип жени - традиционните, които все още не са възприели новия социален ред, все още търсят мъжът-водач, който да ги притежава.

Добротата не е с предимство пред останалите качества

На добротата се гледа като на даденост. С други думи, когато една жена сравнява двама мъже, които не я карат да се чувства нещастна, това, че единият от тях е "по-добър" не значи, че тя няма да предпочете другия. Ако погледнем на нещата по този начин, става ясно защо външният вид, социалният статус и дори доходите се нареждат пред добротата при повечето жени. А го има и психологическия ефект: това, че си прекалено добър, може да се смята за сигнал, че нямаш какво повече да предложиш.

По-лесно им е да оплескат нещата

Да си лепнеш етикет на "добро момче" повишава очакванията към теб многократно. Истината е, че никой не е добър през цялото време, дори и да прецака нещо случайно. Разликата е, че когато един гадняр сгафи, за него казват, че "той си е такъв понякога", но ако едно добро момче сбърка, хората гледат на него като на лицемер, който през цялото време се е преструвал на добър, само и само за да бръкне в гащите на момичето.

Лишени са от самочувствие

Клишето, че "добрите момчета свършват последни" е пълна заблуда. Тя се подсилва от усърдно подбирани ситуации, които я затвърждават и чрез охарактеризирането на добрите и лошите момчета от медиите. Истината е, че добрите момчета са срамежливи и покорни, което оказва влияние върху способността им да откриват жени, които се интересуват от тях.

Не си признават, че проблемът в тях

"Момичетата не харесват добряците" е това, което загубеняците си казват, когато не искат да приемат, че жените не ги харесват заради това, което са. По-лесно е да вярват, че са отхвърляни, защото са "прекалено добри", от колкото да признаят пред себе си, че имат лош дъх или са противни малки досадници.

Жените не са глупави. Те никога не биха отхвърлили един мъж само защото е прекалено добър.

Не са всъщност добри момчета

Добрите момчета рядко са наистина добри. Тези от тях, които се оплакват, че жените не ги харесват, защото са твърде добри, често са скучни, несигурни в себе си и много глезени. Те вярват, че ако отворят вратата на момичето, то трябва да спи с тях - и ако не го направи, значи си пада по гадняри.

#46 Theodora 18.11.2011 в 10:23:07

С много неща от статията и от коментарите не съм съгласна (не ми се занимава с дребно заяждане обаче) Ако "добрите момчета" са пълни асоциални смотаняци...няма как да ги харесват жените (същото важи и в обратния вариант) Според мен в началото трябваше да се поставят критериите за добри и лоши момчета... Защото ако "добрите момчета" са отговорни , възпитани, интелигентни и интересни мъже...какво да не им харесват жените

#47 boris 18.11.2011 в 11:36:26

"Добрите момчета" са винаги отхвърлени, не защото са добри, а защото не са сигурни в себе си. Статията просто обяснява защо това дребно нещо, се превръща в толкова тежка присъда. По правило, още от детсвото им, по-талантливите и умни деца рядко са приемани добре от връсниците си и това естествено им създава проблеми в общуването. То, разбира се, важи и за двата пола, но за момчетата ефекта е доста по-дълготраен. Така е, защото, докато на жените, в любовта нещата просто им се случват и след всеки неуспех винаги съществува шанс и надежда да е последван от нещо хубаво, при мъжете, правилото на "снежната топка по склона", важи с пълна сила и всеки неуспех винаги е предпоставка за всеки следващ такъв неуспех. Няма самочувствие без успехи, а в този случая трябва самочувствие за има успех. Всичко това обаче, в крайна сметка има много положителен социален резултат, защото дава възможност на много от най-талантливите и интелигентни представители на мъжката част на човечеството, след като топката стане прекалено голяма, просто да се посветят на разни други занимания, различни от любовта, децата и семейството. Неща в които да вложат цялото си време и цялата неподарена и непоискана любов и от там да се родят най-нежните стихотворения, най-прекрасните картини, най-живите и въздействащи скулптури и въобще всакакви такива неща които правят живота на хората по-красив, по-цивилизован и изпълнен със съдържание. Най-великите творци по правило умират самотни като кучета. По правило и историята, рядко помни имената на щастливи хора.

#52 Мина 18.11.2011 в 14:56:01

"някоя е видяла потенциала им още в студентските години и е заложила на тях," Аз това наричам УМНИ жени! Изобщо всеки видял потенциалът на друг човек е доста умен. Но затова често е нъжно време, за да се придобие това качество и тази мъдрост... Така, че много малко млади хора го могат...

#53 Мина 18.11.2011 в 15:01:58

Аз днес срещнах много добро момче- (младо студентче най-вероятно)! Аз без да искам, освобождавайки си колелото от натрупаните неправомерно наоколо такива, бутах едно и то незакачено за никъде... падна на улицата! Точно в този момент, за "късмет" минаваше момче на колело, "спъна се" в падналото, загуби равновесие и падна! Горкото момче! Ужас- истинах, то носеше очила и в първия момент само се молех да не са се счупили и да му влезне стъкло в окото.... Много се уплаших, но на него нищо му нямаше, слава Богу. Много пъти му се извиних, помогнах му да се изправи, а той каза да не се притеснявам и че се случва! Не само това, ами ми помогна да си освободя колелото и ми пожела приятен ден! Направо ми стопли душата- да е живо и здраво и дано си има или си намери добро момиче...

#55 Мина 18.11.2011 в 15:14:12

Еми Никой Някой, не си спомням да съм казвала, че жена ти не е умна!?? При това, каквото й да казвам, аз не я познавам! Така, че не виждам смисъл от въпроса/коментара ти, освен ако не искаш да "натвърдиш" позицията си... Да де, ама, няма нужда, и НИЕ сме умни и те разбрахме само от веднъж! И само да вметна, че има много измерения на интелигентността- ама МНОГО! И рядко някой ги покрива всичките, даже колкото човек е по- гений в едно измерение, толкова му липсва "умност" в друго... Ама, какво да се прави- баланс е нужен в тоя живот...

#59 Мина 18.11.2011 в 15:28:46

"И защо си мислиш че историята помни само хората постигнали в професионален план много , за сметка на нищожни постижения в личен такъв. " Еми не съвсем! Много хора знат и помнят други поради това, че са оставили някакъв принос, в наука, култура и друго... За личния им живот не знаят много хора, а най-вероятно само близките! А и какво точно е "постижение в личния живот"- как се мери това?? Виж другите- могат да се мерят! И често засягат ако не цялото, поне голяма част от човечеството не само едно семейство...

#63 Мина 18.11.2011 в 15:33:56

само не мога да разбера защо си мислите че човек който е - интелигентен в областта на стратегическите игри (които цъка по цяла нощ),- или .... е също толкова интелигентен в съпружеската и бащинската област. Аааа, виж сега: 1. Не си го мислим, но допускаме, че интелигентен човек, който има някакъв талант/интелект, ще има и успех в живота, коеот е основа за стабилно семейство! 2. Особено ако този чевек е неомъжван, то КАК точно можем да видим дали е интелигентен съпруг или бащам като НЕ Е БИЛ още такъв!!! Можем само да съдим покачествата, които наблудаваме в другите му прояви на интелигентост 3. Последно, но не по важност, жените наистина държат И на любовта, така че ако са влюбени им се иска да вярват, че е в мъж, който ще е добър съпруг и баща... Това помага ли да си изясниш малко част от женското мислене?

#64 sarfios 18.11.2011 в 15:34:19

Ей, българино като започнеш да практикува фолк психология поне я крий, бе не я споделяй на бял свят направо, че си е българка да се връща в кухнята. Света не е черен и бял и добри и лоши момчета няма. Описания критерий в статията е за някакво лицемерно, подмолно, страхливо и нисше същество не мъж, защо да е добър? Кое е добро в това? Аз се определям като добър защото имам някакво развито чувство на справедливост, състрадателен съм и поемам отговорност върху действията си. Повечето жени не могат да приемат пълна отговорност върху действията си както учи Диоген, това, че сте намерили някаква пияница където се е правил на гангстер от гетото, защото е страдал от наполеоновски комплекс с ръст 1,70 и се е опитвал да компенсира с агресивност и после е започнал да ви бие и да се напива всяка вечер не ви оневинява. И във връзките е търговия всеки си получава каквото може да предложи.

#65 Мина 18.11.2011 в 15:37:21

"Мдам, така описаното "добро момче" ще бъде масово игнорирано от всякакви жени, и най вероятно ще кара сам още дъълго дълго. Докато повечето момичета които харесва ще го смятат за прекалено скучен с "тъпите му цайси" и ще налитат на лошите батковци с отвореното държание. " Хммм, не забравяй, че горното действие се развива в Холандия... И тука как са нещата... смея да твърдя не си запознат много добре!

#71 Мина 18.11.2011 в 15:59:05

"Аз се определям като добър защото имам някакво развито чувство на справедливост, състрадателен съм и поемам отговорност върху действията си." Браво, Сафирос, само така!

#77 Petrametra 18.11.2011 в 16:32:53

Не знам за вас, ама аз най обичам лошите момчета да се правят на добри а добрите момичета да са лоши, па и за една вечер ! Тогава всичко е наред

#78 trellian 18.11.2011 в 17:31:44

Харесваме ги, разбира се, с тях създаваме семейства. Имам приятелки, на които едно време им беше широко около врата, и се обвързаха с "лошо момче" - още им съпреживявам разводите, травмите на децата, и какви ли не други проблеми.

#79 Theodora 18.11.2011 в 17:31:49

Rowan | 18.11.2011 13:56 Хаха Теди, ами защото "отговорните, възпитани, интелигентни и интересни мъже" ги забърсва някоя кака още в ранна младост и докато жените се наживеете, ония дундуркат второ бебе. Такива мъже не са свободни просто, някоя е видяла потенциала им още в студентските години и е заложила на тях, докато си губите времето с поредния сваляч. След определена възраст настава суша на мъжкия пазар. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Да...сигурно е така...и точно тези, забелязаните още в студентските години...като станат на 30 и малко и си намират любовници...ама иначе са "щастливо" бракувани де . Кой каза, че "добрите" мъже (в частност отговорни, възпитани, интелигентни и интересени)...трябва да са с две деца и брак веднага след университета?

#82 Theodora 18.11.2011 в 18:05:35

хаха Rowan ...не съм съгласна. На първо място - не обичам генерални заключения от сорта на -трябва да са", а "че са". Това, че един мъж е лоялен и моногамен = "добро момче" така ли? Просто явно имаме различни разбирания за мъжете. А и като се замисля по-добре...не ми трябва още конкуренция..и от твоя страна.....

#84 fALLEN 18.11.2011 в 18:25:16

nikoj nякой - стига с тия постижения в личния живот, че се излагаш вече...

Новините

Най-четените