Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Три са основните версии за катастрофата край Своге

Прокуратурата е наредила техническа експертиза за състояние на пътя Снимка: Стопкадър (Нова телевизия)
Прокуратурата е наредила техническа експертиза за състояние на пътя

Три са основните версии, по които се работи, докато се изясняват причините за катастрофата край град Своге от 25 август. По случая работи Националната следствена служба.

Прокуратурата е наредила техническа експертиза за състоянието на пътя. Той е бил ремонтиран преди две години за сумата от 23 млн. евро, но е дал дефекти. Агенция "Пътна инфраструктура" няколко пъти е приканвала изпълнителя да ремонтира участъка, но без успех.

Изпълнителят на ремонта е "Трейс Груп Холд", който обаче категорично отрича неизправната настилка да е причина за катастрофата.

Според Николай Михайлов, шеф на надзорния съвет на фирмата, техническите спецификации са одобрени от АПИ, а освен това пътят е от втори клас и не е предвиден да носи максимално натоварване.

Дружеството е предало обекта в края на 2016-а и според Михайлов след това поддръжката му не е негова отговорност.

Същевременно днес започва и паралелно, независимо разследване на причините за инцидента край Своге. То ще бъде проведено от Института за пътна безопасност.  Според техни експерти видимо има проблеми със структурата на пътната настилка, както и с начина на монтиране на предпазната мантинела.

От ИПБ вече са извършили оглед на състоянието на пътя в началото на август, която показва проблеми в състоянието на пътната настилка и мантинелите край пътя.

Втората версия, която се проверява, е техническата изправност на автобуса. Рейсът е с изтекъл в началото на август технически преглед, който е задължителен два пъти годишно за по-старите автобуси.

Прокуратурата ще изиска цялата документация от изпълнителите по ремонтите на рейса - договори, предавателни протоколи, доставка на материали и други.

Шофьорът от своя страна споделя, че за момент е изгубил контрол над превозното средство. Не е ясно дали действията на 53-годишния Григор Григоров, който е и съсобственик на фирмата "Мобилус-5", са довели до фаталната катастрофа.

На пътя има знак за ограничение на скоростта от 40 км/ ч, докато според тахографа на автобуса шофьорът е карал с 50 км/ ч.

Водачът е с дългогодишен стаж зад волана, но има съставени и няколко акта и фишове за превишена скорост. Григоров не е бил глобяван за шофиране в нетрезво състояние, пробите му за алкохол след инцидента са отрицателни.

Припомняме, че на 25 август около 17:10 автобус се преобърна от пътя до град Своге. При катастрофата загинаха 16 души, други 21 са пострадали. Част от тях продължават да са в тежко състояние и на командно дишане.

Днес е обявен ден на национален траур в памет на жертвите на пътното произшествие. В памет на загиналите всички национални флагове на държавните институции ще бъдат свалени наполовина.

Подробностите за тежкия инцидент четете тук

Обяснението на фирмата, извършила ремонта на пътя, можете да видите тук

Това е поредна тежка катастрофа с автобус в страната за тази година. Шестима души загинаха през април след преобръщане на автобус край Вакарел; друг автобус се преобърна близо до София след удар с камион през май; през януари на пътя София-Варна се удариха линейка и автобус.

 

Най-четените