Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Как да създадем успешен личен бранд

Рая Цветкова и Александър Кръстев разказват пред подкаста на Lidl Снимка: Lidl
Рая Цветкова и Александър Кръстев разказват пред подкаста на Lidl

Известният предприемач Джеф Безос описва личния брандинг така: това е начинът, по който хората говорят за вас, когато сте извън стаята.

Можем също да определим личния брандинг като имидж или просто "мнението на хората за нас в професионален план".

Защо обаче този чисто маркетингов термин - бранд, не остава в полето на корпоративната реторика, а все повече се свързва с личността? Много просто. Личният брандинг служи за определянето и постигането на нашите цели така, както фирменият брандинг помага на компаниите да постигнат бизнес успехи. Или с други думи казано - помага на отделния човек да се реализира възможно най-добре в професионален и личен план.

Защо личният брандинг е обявен за едно от уменията на 21-век?

Отговор на този въпрос ни дават Рая Цветкова, която ръководи екипа за развитие и популяризиране на работодателската марка на Лидл България, и Александър Кръстев, създател на първата българска агенция за LinkedIn маркетинг BookMark. И двамата има богат професионален опит в областта на комуникациите.

Те са гости в най-новия епизод на видеокаста на Lidl "Уменията на 21 век", в който по интересен начин се представят ценни насоки по различни теми, свързани с личностното развитие.

Снимка: Lidl

Като всяко друго от уменията на бъдещето, планирането и развиването на личен бранд не се учи в училище, но дава голямо предимство при практикуването на която и да е професия; може да бъде съзнателно изграждано и управлявано от всеки отделен човек; то е "преносимо" умение - не се изчерпва с професионалната ни роля, а може да се прилага във всички житейски роли.

Защо е важно?

Над 80% от хората в България използват интензивно различни социални мрежи и онлайн медии. Това означава, че цялото съдържание, което публикуваме, разкрива определен образ за нас и създава нашия бранд пред една огромна аудитория. Доказано е, че контактите, изградени в LinkedIn например, могат да ни служат за следващите 10 или 15 години напред. А споделеното от нас съдържание може да е с още по-дълготраен онлайн живот. Това превръща създаването на личния ни бранд в мисия от особено значение за бъдещето ни - може да ни служи като добре направена инвестиция или да ни затвори пътя към мечтаната кариера и успехи.

За какво трябва да внимаваме?

Ето съветите на експертите:

Всичко написано в интернет оставя следа

Ние оформяме неусетно своя личен бранд с всеки пост и коментар, който създаваме в Интернет. Без значение коя е предпочитаната ни социална мрежа - Facebook, LinkedIn, Instagram или TikTok, публикациите ни там помагат на хората, които не ни познават, да си изградят мнение за нас.

Изграждането на личен бранд е важно за професионалната реализация

В наши дни подборът на персонал започва точно от социалните мрежи, най-вече от LinkedIn. Ето защо е важно там профилът е да е добре поддържан и чрез всички постове и коментари да се вижда уникалната комбинация от умения, опит и ценности, които човек притежава.

Хората, които в момента не си търсят работа, също е важно да развиват своя личен бранд като споделят опита си с аудиторията под формата на съвети и насоки. Така се налагат като специалисти в своята област и изграждат силна мрежа от контакти.

Особено важно е младите хора да започнат да планират как да се представят в онлайн пространството. Дори да нямат никакъв професионален опит, те могат да изграждат своя личен бранд като разказват повече за себе си, за събитията, които посещават, участията са в доброволчески проекти, какво правят в свободното си време, дори какви книги четат.

Независимо дали има много или малко реакции и коментари на постовете ни, всяко споделяне може да се окаже ключово дори и за един човек и той да се превърне в бъдещ съмишленик, клиент или работодател.

Как се изгражда успешен личен бранд стъпка по стъпка?

Първата стъпка е да обмислим добре кои са най-силните ни страни, най-добрите ни умения и как те допринасят за развитието на една компания.

Две или най-много три са подходящият брой теми, върху които е добре да фокусираме, за да градим конкретна представа за себе си и за да сме убедителни в това, което знаем и умеем на най-добре.

А какви са следващите стъпки, ще научите от третия епизод на видеокаста "Уменията на 21 век", който е достъпен в YouTube канала на Лидл България.

Снимка: Lidl

---

За видеокаста "Уменията на 21-ви век":

Образователният видеокаст "Уменията на 21-ви век" е продължение на успешна вътрешна програма за обучения в лични, социални и граждански умения, която се провежда сред служителите на Lid.

Той осигурява платформа за разговор по важни за личностното развитие и израстване теми. Водещи на видеокаста са двама служители от HR екипа на Lidl - Александрина Николова и Александър Стоичков. В разговори с експерти те обсъждат актуални теми като медийна грамотност, изграждане на личен бранд в социалните мрежи, асертивна комуникация, поставяне и постигане на лични цели, баланс между работа и личен живот и много други.

Първите два епизода предизвикаха голям интерес и бяха гледани общо от над 90 хиляди души.

Епизодите от видеокаста "Уменията на 21 век" са достъпни безплатно в канала на Лидл България в YouTube, като всеки месец ще се предлага на аудиторията по един нов епизод.

 

Най-четените