От месеци насам се очаква потвърждение за по-мощната и динамична версия Type R на възродения супер автомобил на Honda - NSX. Сега се появиха още детайли за този вариант, които идват от самата компания.
Лидерът на екипа за развитие на NSX Ник Робинсън обясни, че в Honda все още не са одобрили официално версията NSX Type R, но проектът има сериозни поддръжници на най-високо ниво в компанията, които действат той да получи зелена светлина.
Стандартната версия на NSX е с три електромотора и V6 двигател с две турбини, като цялата тази система задвижва предния и задния мост. Според списание Autocar обаче, версията Type R ще разполага само с един електромотор, а той и двигателят ще задвижват само задните колела.
Това не е нещо ново и за „базовия" NSX, тъй като и при него има режим, при който компютърът деактивира работата на електромоторите и изключва ABS-системата. Според Робинсън, в този режим NSX се превръща в „машина за дрифтове".
Естествено, с повече мощност и само един двигателен мост, NSX Type R ще е доста по-труден, но и много по-забавен за каране автомобил.
Американската марка на Honda - Acura пък планира за участва с два автомобила NSX в легендарното планинско изкачване „Пайкс Пийк" тази година. Предполага се, че единият автомобил ще е много близо до серийната версия на NSX, а другият ще е оборудван само с по-мощна версия на 3,5-литровия V6 с две турбини, което означава, че пилотът му ще разполага с доста над серийните 550 конски сили.
В Щатите дилърите на Acura вече приемат поръчки за NSX, а автомобилът е заявен за моделната 2017 година.