Nissan успя да предизвика интересна революция с дебюта на супер спортния модел GT-R в края на 2007, като периодично японската компания прави дребни подобрения по автомобила, които основно служат за излъскване на култовия статут на автомобила.
Версията за 2012 година е изпълнена по същата рецепта - леко повишаване на мощността, допълнително оптимизиране на работата на двигателя, намаляване на разхода на гориво, никакви промени по външния вид и "малки радости" за ентусиастите, които имат смелостта да подкарат своя GT-R на истинска писта.
И така, промените една след друга. GT-R вече разполага с повече мощност, като на това ниво дори и малките стъпки напред са впечатляващи. GT-R се задвижва от 3,8-литров V6 мотор с две турбини, чиято мощност е увеличена от 523 на 542 конски сили. Заедно с това купувачите получават по-нисък разход на гориво и по-ниски нива на вредните емисии, които отделя моторът. И супер бързите автомобили могат да са екологични.
Увеличен е и максималният въртящ момент на този впечатляващ двигател - от 612 Nm на 632 Nm, а другите промени по мотора включват оптимизирана работа на изпускателната система и по-ефективно охлаждане.
Допълнително инженерите са подобрили превключването на предавките, компанията предлага нови смазочни материали - за двигателя и трансмисията, а купувачите могат да си поръчат като опция карбоново-керамични спирачки и цял "комплект" за приятно прекарване на един ден на която и да е писта.
Неслучайно малко по-рано стана въпрос за ентусиастите. Точно новите спирачки са идеалният пример за това - с карбоново-керамичните спирачки пилотите спират максимално късно преди завоя, което позволява повече време на правата на пълна газ, но при тях има една тънка особеност - те започват да работят ефективно, когато достигнат определена температура, а загряването им не е детска игра, както и поддържането на тази температура. Та така, смели ентусиасти.
И тъй като GT-R се радва на успехи в цял свят, конструкторите са били принудени да направят някои промени във версията с десен волан. Окачването на тези автомобили е с "асиметрични настройки", както казват инженерите, за да се компенсира преместването на теглото на водача и кормилната колона вдясно. Още неща за удобството на водача - нова аудио система Bose и камера за заден ход, които вече са част от серийното оборудване.
И за да не звучат подобренията като търговски трик, след най-доброто доказателство - тестпилотът на Nissan с най-голям късмет въпросната седмица заминава за Нюрбургринг, където на стария вариант на пистата, известен като "Северната отсечка", следва опит за подобряване на рекорда на трасето. Който от известно време насам принадлежи на GT-R, въпреки опитите на Porsche да си върне лидерството у дома. Та, новата версия на GT-R записва по-добро време с 10 секунди в сравнение с най-доброто постижение на досегашния модел на "Нордшлайфе". Красноречиво. Ускорението от 0 до 100 км/ч също е впечатляващо - 2,7 секунди.
Що се отнася до споменатия "For Track Pack", то той включва невероятно приятни неща: преработване на окачването, допълнително охлаждане на предните и задните спирачни дискове и по-различни лети джанти. Китът е дело на японската компания NordRing. Част от него са новите аеродинамични елементи, като най-голямо значение има новото карбоново предно крило, което осигурява стабилен поток въздух под пода на колата, който спомага за притискането й към пътя.
GT-R 2012 ще дебютира на автомобилното изложение в Токио този месец, а продажбите на автомобила в Европа и Япония започват през януари. Най-вероятно същия автомобил ще бъде представен и САЩ, но като модел за 2013. Там вече го чакат с нетърпение. Както и на Стария континент.