С големи спорове се проведе и днешното заседание на временната Комисия по ревизията, чийто акцент бяха проектите на "Автомагистрали".
От заседанието стана ясно, че фирмата е възложила обществени поръчки за 4,7 милиарда лева, но според председателя на Комисията - Мая Манолова средствата са изразходвани непрозрачно.
"Проектите на "Автомагистрали" са за близо 5 милиона лева, а в същото време от отговори на депутатски въпроси се разбира, че компанията има 13 багера, 131 тежкотоварни автомобила, 4 валяка, 2 влекача, 3 дрона и само 30 инженери", коментира Манолова.
Тя добави и че е съмнителен начинът, по който са одобрени проектите по строителство на магистратите, включително и на магистралите "Люлин", "Струма", "Хемус", и "Тракия".
Манолова посочи и че най-голямата сума от 108 милиона лева са дадени авансово на "Главболгарстрой".
"Автомагистрали", най-любезно казано, е буфер, каса, през която минават парите на българските данъкоплатци. Как се избират изпълнителите, на какви цени са дейностите и кои поема отговорността не е ясно", добавя още Манолова.
С това изказване председателят на Комисията по ревизията намекна, че парите се дават на близки до властта фирми.
Шефът на "Автомагистрали" Стоян Беличев защити процедурите по изпълнение на обществените поръчки.
"Нашите цени с АПИ са фиксирани и не се променят през целия срок на изпълнение на проекта. С аванса се капарират материали и техника, за да задържим цената. Без изплащане на аванси не може да реализираме проектите", обясни Беличев.
Регионалният министър в оставка Петя Аврамова, която присъства на днешното заседание, защити наемането на едни и същи фирми за обществените поръчки.
"Напълно нормално е в строителството да се пренаемат техника и фирми, както и да се използват контрагенти за доставка на материали" поясни Аврамова.
Стенограмата от заседанието на Комисията ще бъде изпратена на Агенцията за държавната финансова инспекция и на служебния министър.