Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Вторият ден на теста по природни науки се провали

Целта е да се подпомогне по-доброто представяне на международното изследване ПИЗА Снимка: iStock
Целта е да се подпомогне по-доброто представяне на международното изследване ПИЗА

Звучен провал за Министерството на образованието във втория ден на първото по рода си изследване на уменията по природни науки за деветокласниците.

На теста трябваше да се явят над 30 хил. ученици в девети клас, след като в понеделник около 28 000 го преминаха в близо 800 училища.

За разлика от понеделник обаче, когато тестът се проведе през платформата СмартТест, докато днес учениците трябваше да решат въпросите през друга платформа - Ведамо, използвайки акаунтите си за е-системата на МОН - НЕИСПУО (Национална електронна информационна система за предучилищното и училищно образование).

Това става с имейл и парола (същите акаунти се ползват и за вход в Дигиталната раница на МОН, разказват директори). С началото на теста обаче системата е блокирала и на някои места учениците са си тръгнали след 30 минути чакане.

"Вторият ден от "Демо бг пиза" за 9 клас се провали. Причината - невероятните акаунти на МОН! Същите, които държавата ги правеше годиииниии! И уж всичко работеше... Е, какво са 13000 чакащи за нещо като експеримент за изпит! Тишина на екранa", написа ядосан пост Диян Стаматов, директор на 119-то училище и председател на Съюза на работодателите в системата на народната просвета.

Целта на тези пробни тестове по природни науки е да се подпомогне по-доброто представяне на международното изследване ПИЗА, което догодина през април ще бъде именно по природни науки.

Препитването е с продължителност 90 минути, разделено на три части по биология и здравно образование, физика и астрономия, химия и опазване на околната среда. Всяка изпитна част продължава 30 минути включва до 10 задачи с въпроси към тях с избираем отговор и/или с кратък свободен отговор.

Оценките могат да бъдат вписани като текуща оценка по съответния предмет, но само ако ученикът поиска или по преценка на учителя.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените