Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Трилърът Fresh - като “50 нюанса сиво”, но с кървави убийства

Има един род филми, за които е предизвикателство да се говори, тъй като удоволствието от гледането им идва само ако не знаеш за какво става дума. Сатиричният трилър Fresh на стрийминг платформата Hulu е точно от този тип филми.

И все пак няма как да не му се обърне внимание и да не се препоръча, макар и с някой друг спойлер. Най-важният от които е "Гледайте да не ядете нищо, преди да си пуснете Fresh". Това не е филм за хора със слаби сърца, още повече - за хора със слаби стомаси.

Режисьорският дебют на Мими Кейв, която доскоро работеше само по музикални клипове, събира в себе си комедия, елементи от филмите на ужасите и перспективата за романтика на един канибал.

Внимание, Арми Хамър на 12 часа! Шега, но щеше да е интересно, ако наистина участваше във филма.

Вместо него обаче виждаме Себастиан Стан и Дейзи Едгар-Джоунс като герои от "50 нюанса сиво" - с насилие, с игри на доминация, но и с доста по-сенчест развой на чувствата помежду им.

Историята започва с куцащия любовен живот на Ноа (Дейзи Едгар-Джоунс). Като почти всеки съвременен млад човек тя също е регистрирана в приложение за запознанства. И като почти всеки млад човек има цветисти спомени след срещи в интернет, които не я отказват от представата, че ще намери човека за себе си чрез телефона.

Ежечасно тя прехвърля снимки наляво и надясно, търсейки не перфектната половинка, а достатъчно възпитан мъж, който да я изведе на вечеря, без да събира остатъците от чинията ѝ за брат си или който да не ѝ изпраща снимка на пениса си за "здрасти".

Снимка: Hulu

Изискванията обаче се оказват твърде високи, така че пред Ноа не се отварят много възможности. Всъщност, отварят се само две - или за в бъдеще да споделя компанията единствено на най-добрата си приятелка, или да се примири с грубото отношение на съвременните кавалери, които са изгубили такта за общуване очи в очи.

Точно когато е напът да отсвири мъжете завинаги, защото е целунала твърде много жаби, случайността и нуждата да зареди хладилника се намесват и срещат Ноа със Стив (Себастиан Стан).

От първия момент той изглежда като принц, излязъл от фантазиите на бялото хетеро момиче на 21 век - облича се добре, плаща сметката, забавен е и се държи нормално. 10 от 10, особено в сравнение с мъжете, които поздравяват със снимки на интимните си органи.

Стив осъществява мечтата на Ноа да излезе с човек, който не е тотален перверзник и не прави забележки на облеклото ѝ. Положителните му качества са толкова редки, че тя решава да затвори очите си за някои странни обстоятелства, сочещи, че в господин "твърде хубаво е, за да е истина" живее версия на Ханибал Лектър.

Пренебрегва факта, че той няма профил в нито една социална мрежа, и веднага се съгласява с импулсивната му идея да заминат извън града. Не обръща внимание, че я води на място, където телефонът ѝ няма никакъв обхват, и се настанява в изолирана къща.

А проблясъкът, че нещо тук не е наред, идва, след като Стив ѝ забърква коктейл "ала Бил Козби", Ноа губи съзнание и се събужда окована в подземие.

Сценарият се развива по класическата схема на хоръра, с която само главната героиня не е запозната. Предвидим развой на събитията, очаквана жертва и очакван хищник. Но въпреки тези на пръв поглед минуси за филма, Fresh на Мими Кейв съумява да поддържа интригата и отвращението, които историята изисква.

Козът в ръкава ѝ е, че режисьорката флиртува с комедията и хоръра, без да следва сляпо правилата на който и да е от двата жанра. Колкото и нелогично да звучи, когато ситуацията стане тежка, Кейв вкарва ъгъл, от който да се пошегува и с изненадващия завой да поддържа интереса на публиката.

Темпото на филма е изградено от забавни и трудни за гледане сцени, които създават динамичност. Към тях може да се добави и романтиката, понеже любовните взаимоотношения не приключват само защото един от персонажите е разкрил, че е психопат.

Снимка: Hulu

Заслугата за енергичността на Fresh има и Лорин Кан, която гради сюжета по жив и интригуващ начин. Няма вметки с обяснение за действията на персонажите, няма допълнителни сюжетни линии, които да объркват зрителя, и най-важното за всеки фен на ужасите - заложено е на графични изображения, които ще обърнат стомаха ви.

Символиката на предметите, жестовете на героите и двусмислените им фрази са достатъчни, за да попълнят парченцата от пъзела и да изместят нуждата от монолози "кой съм аз и защо правя това".

Достатъчна е и играта на Себастиан Стан, чийто маниер във Fresh клони към към Крисчън Бейл от "Американски психар" - от обикновеното лице в тълпата може да превключи на маниакален убиец с целия арсенал от мимики и тон на гласа.

Гротеската във филма лежи главно на неговите рамене и Стан се справя впечатляващо добре. Каквото и да го е накарало да поеме ролята на Стив, трябва по-често да слуша този глас, защото умее да извежда душевноболните герои на екран по достоверен начин.

А като се има предвид и силната му химия с Дейзи Едгар-Джоунс, за малко да го съжалим и да му пожелаем вечно щастие.

Погледнато от романтичната перспектива, Fresh може да се приеме и като алегория за съвременните онлайн запознанства. В днешно време хората предимно се консумират един друг - в сексуален, емоционален и духовен смисъл. Но този аспект е само частично засегнат, както и който и да е друг от психологическите аспекти на филма.

Апетитът ви за дълбока психология и изненадващи обрати няма да се задоволи с Fresh. Но историята му стига, за да ви държи доволно напрегнати пред екрана и временно да изкорени копнежите ви за сочни бургери.

Fresh е наличен в стрийминг платформата Hulu от 4 март.

   

Най-четените