Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Какво да направим, ако имаме завишени сметки за парно от "Топлофикация София"

Платформата "Ние, потребителите" дава съвети как гражданите могат да оспорят високите си сметки за парно и топла вода Снимка: iStock
Платформата "Ние, потребителите" дава съвети как гражданите могат да оспорят високите си сметки за парно и топла вода

В средата на месеца множество клиенти на "Топлофикация София" останаха неприятно изненадани от високите си сметки за парно и топла вода на база прогнозното потребление през април.

Оплакванията на редица потребители са, че сметките им са в пъти по-високи от обичайното за този период от годината, често при много по-ниско потребление в сравнение с предишни години.

Това доведе до множество гневни реакции, както и до задействането на проверка от страна на Комисията за енергийно и водно регулиране.

Регулаторът е изискал от ръководството на дружеството в тридневен срок то да предостави изчерпателна информация за качеството на топлофикационните услуги, както и дали в издадените фактури на клиентите за април е приложена утвърдената цена на топлоенергията.

След получаване на исканата информация от "Топлофикация София" Комисията ще изготви анализ на възникналата ситуация и ще оповести публично резултатите от проверката.

Какво могат да направят обаче самите потребители, които са получили неочаквано високи сметки за парно и топла вода от "Топлофикация София"?

От платформата "Ние, потребителите" съветват недоволните от сметките си граждани да подадат възражение към дружеството за начислените суми в 45-дневен срок след изтичане на периода, за който се отнасят възраженията.

"С подадена официална жалба засегнатите ще информират надлежно търговеца за индивидуалните си претенции относно коректността на начислените суми за посочения период, без да изпуснат указания за това срок в Общите условия на дружеството. След това възраженията могат да се правят само по общия исков ред пред родово компетентния съд", обясняват от "Ние, потребителите".

Оттам акцентират на това, че независимо от подадената до "Топлофикация София" жалба, гражданите трябва да заплатят начислените във фактурата суми в срок, а не да изчакват произнасянето на дружеството по тяхното оплакване.

В противния случай от дружеството най-вероятно ще им начислят наказателна глоба за забавяне на плащането в размер на законната лихва от деня на забавата до момента на заплащането на дължимата сума. Надвзетите пари ще бъдат възстановени при евентуална корекция след разглеждането на жалбата.

Относно самата жалба, в Общите условия на "Топлофикация София" е посочено, че тя трябва да бъде написана на български език, да има коректно посочени име и адрес на клиента. Освен това трябва да се изложи кратко и ясно какви са обстоятелствата по случая и да се представят доказателства, ако клиентът разполага с такива.

Изисква се също жалбата да бъде подписана от клиента или от упълномощен негов представител.

Срокът за отговор е до 30 дни, когато е необходима проверка на място или чрез търговеца, извършващ дяловото разпределение.

Ако не сте удовлетворени от отговора на дружеството, можете да потърсите съдействие от Комисията за енергийно и водно регулиране, съветват още от "Ние, потребителите".

 

Най-четените