Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Кои са най-популярните игри в Steam за всички времена

Истинският гейминг е за PC Снимка: X
Истинският гейминг е за PC

Открай време я има закачаката между PC геймърите и тези, които разцъкват на конзоли. Идеята е, че първите гледат с насмешка на вторите и в голямата си част не ги считат за сериозни играчи.

Популярното схващане е, че масата от хора, които играят на конзоли, го правят за по 1-2 часа, най-вече като начин за разпускане, докато истинският гейминг е за компютър.

А когато говорим за компютърни игри, няма как да не изскочи името на Steam. Това е най-голямата платформа за дистрибуция на заглавия за PC с портфолио от над 50 000 игри и 120 милиона месечни потребители.

Неслучайно голяма част от тези статистики са публично достъпни, а Steam е единствената платформа, която дава информация пред всички за броя на общите потребители в момента, какъв е пикът им за 24 часа, както и колко най-много са достигали от премиерата на играта.

Всъщност това е и една от основните метрики в Steam за определяне на популярността на определено заглавие.

Достигането на възможно по-голям брой хора, които се намират по едно и също време в играта, се е превърнало в своеобразно състезание между големите разработчици. При него целта е достигане до психологическата граница от 1 милион. Това означава престиж, популярност и най-вече - много продажби.

Точно в подножието на върха са оставали Elden Ring (953 426), New World (913 634) и Hogwarts Legacy (879 308).

Да достигнеш милион потребители, играещи едновременно, определено не е лесно. За цялата история на Steam през последните две десетилетия, твърде малко игри са успявали да се доберат до подобен успех.

Ето кои са те досега:

Cyberpunk 2077 - 1 054 388

Една игра, за която може да се каже, че получи своя втори шанс. Няма как да се отрече амбицията на полското студио CD Projekt Red да се отърси от всички проблеми и скандали, които съпътстваха играта дълго време след нейната премиера през 2020 година.

Обещаха и действително превърнаха Cyberpunk 2077 в една от най-добрите ролеви игри в отворен свят, които са правени някога. Едно несъмнено признание за подобно нещо е фактът, че това единствената single player игра, преминала границата от милион потребители, играещи едновременно.

Сега на дневен ред стои експанжънът Phantom Liberty, който има много голям потенциал да надгради още повече постигнатото дотук.

Dota 2 - 1 295 114

Едва ли е изненада, че виждаме тук изделието на Valve, които по стечение на обстоятелствата са разработчици и на Steam. Online battle арената обаче се е доказала като един безспорно успешен продукт.

Макар и да излиза още през 2013 година, тя все още продължава редовно да събира по над 500 000 играчи наведнъж заради редовните ъпдейти и актуализации на геймплея, които позволяват на Dota 2 да поддържа своята водеща роля в жанра на PvP арените.

Lost Ark - 1 325 305

Lost Ark е MMORPG, което се появява в Южна Корея през 2019 година, а едва три години по-късно започва нейното глобално разпространение. Сравнително лесна за нови играчи, тя бързо става популярна и привлича вниманието върху себе си.

Това обаче е за кратко, тъй като в момента играта има доста по-лоши показатели в Steam.

Counter-Strike: Global Offensive - 1 818 773

Малко са игрите, които са имали по-сериозно влияние върху гейминга от серията Counter-Strike. Платформата Steam буквално се появява като средство за дистрибуция на CS и със сигурност днес не би имала този успех, ако не беше легендарният шутър.

Global Offensive излиза през 2012 година и все още е една от най-популярните игри в световен мащаб. Щом като тя достигна 1,8 милиона играчи едновременно, то можем само да си представяме какво ще предизвика Counter-Strike 2, която е прясна-прясна в Steam.

PUBG: Battlegrounds - 3 257 248

Player Unknown's Battlegrounds е прародителят на най-популярния гейминг жанр в момента - battle royale игрите. Именно той задава тона за появилите се малко след него Fortnite, Apex Legends и Warzone на Call of Duty.

Още с появата си през 2017 година печели широка популярност заради смелия риск да представи един почти непознат дотогава геймплей за сървайвъл шутър, в който последния оцелял печели.

Днес играта има 24-часов пик от 350 000 играчи и силно ядро от фенове, но нейните златни дни изглежда отдавна са минали.

 

Най-четените