На фона на трудностите с производството и дистрибуцията на PlayStation 5, Sony Interactive Entertainment се ориентира все повече отвъд полето на конзолните игри.
В началото на тази седмица японската технологична компания обяви, че ще закупи немския разработчик на игри Savage Game Studios и ще формира напълно ново свое подразделение, което ще се занимава единствено и само с мобилни игри.
Все още не се разкриват подробностите, но компанията твърди, че закупуването на Savage е част от усилията да се разшири дейността на компанията с включването на още платформи, за които се разработват нови заглавия. Това следва и стремежа на PlayStation към пазара на игри за компютри, от който се очакват приходи от 300 милиона долара за тази година.
От компанията планират около 50% от всички техни конзолни заглавия да станат достъпни за PC и мобилни устройства до края на 2025 г.
Savage Game Studios се превръща в първото студио, което ще попадне под шапката на чисто новото PlayStation Mobile Division подразделение за мобилни игри, като то ще работи напълно самостоятелно и независимо от конзолното подразделение.
Вече се разработва и първият проект, макар и за него да не се знае нищо, освен че е с висок бюджет. Възможно е да е мобилна версия на някое заглавие от огромната колекция в галерията PlayStation, но може да бъде и напълно нов проект.
За последно Sony се пробва в мобилния гейминг с портативната конзола PlayStation Vita, чието производство обаче бе прекъснато през 2019 г. заради слаби продажби. Сега явно ще се опитат да се върнат в играта, но под друга форма и няма да залагат на собствено устройство.
"PlayStation Studios трябва да продължи да разширява и диверсифицира отвъд конзолите, предоставяйки невероятни нови игри на повече хора от всякога", обяви началникът на PlayStation Studios Хермен Хулст, цитиран от "Геймспот".
По думите на Хуст "придобиването на талантливия екип в Savage Game е поредната стратегическа стъпка към тази цел". Той обяснява, че преминаването на PlayStation Studios към мобилни устройства, както и разширяването към компютърни игри и VR игрите, допълва целта на компанията "да прави най-добрите игри".
Сделката се случва след нелеко второ тримесечие на годината за Sony Interactive Entertainment и понижаване на прогнозата за печалби за цялата година. Все още продължават и трудностите с глобалната веригата за доставки, която не може да отговори на търсенето на последното поколение конзоли PlayStation 5.
Японският производител е поредният конзолен играч, който се ориентира в областта на мобилните игри. Подразделението за игри на Microsoft Xbox също започна да прави ранни стъпки към мобилни устройства, докато Nintendo вече от три години също работи в тази посока.
В по-широк план те ще трябва да се конкурират с вече установените компании и напълно нови конкуренти в лицето на китайските гиганти Tencent и NetEase.