Кристиано Роналдо определено има вкус към красивите неща. Не, грешите! Не става въпрос за жените, въпреки че съдейки по актуалното му любовно завоевание в лицето на топ модела Ирина Шейх, както и на някои по-предишни негови "придобивки", няма да сбъркате.
Оказва се, че португалецът е меко казано маниак на тема "коли" и "високи скорости". Какво по-голямо доказателство от това, че до момента е пръснал луди пари за една дузина суперлуксозни возила от възможно най-реномираните световни марки.
Простите сметки показват, че най-евтиният автомобил, който Роналдо е закупил, струва 40 000 евро. Общата стойност пък възлиза на около 2 млн. европейски пари.
Най-скъпият модел измежду всички автомобили в неговата колекция е изключително рядкото "Bugatti Veyron". Едва 30 бройки годишно се произвеждат от тази марка, като цената им е над 1 млн. евро., а конкретно караното от Роналдо – 1,2 млн.
"Само" 430 000 евро пък е струвал "Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé"-то, с което Роналдо се е конкурирал с бившите си съотборници в Манчестър Юнайтед - Уейн Рууни и Рио Фърдинанд.
През 2006 г. Роналдо се придвижваше предимно със своето "BMW M6" с 10-цилиндров двигател. Цената му обикновено е около 100 000 евро. Една от първите големи лудости на ибериеца е "Bentley Continental GTC" - модел автомобил, който привлича футболистите не само със своята бързина, но и с естетичния си вид.
Първият модел "Porsche Cayenne" също е минал през ръцете на Роналдо. Дълго време той го караше, захласнал се най-вече по неговия V8 двигател и спокойствието, с което се управлява.
Вече стана въпрос за една от автомобилните лудории. Следващата е още по-голяма. През август, 2008 г., след като Кристиано Роналдо успя да си извоюва по-висока заплата в Манчестър Юнайтед, сериозна част от нея отиде за вече споменатия "Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé".
С него той буквално шокирал Рууни и Фърдинанд, с когото обичал да си сравнява красивите возила и да си прави състезания. Португалецът не е имал никаква конкуренция на пътя и буквално е издухвал Уейн и Рио. Година по-рано Кристиано се е движил и с "Mercedes Benz C-Class Sports Coupé", който е използвал предимно за ходене на почивки.
Стигаме до най-популярният в колекцията на Роналдо автомобил - прословутото, но и злощастно "Ferrari 599 GTB Fiorano", струващо 220 000 евро. С него португалецът катастрофира на 8 януари 2009 г. в тунела на автомагистрала "Уилмслоу роуд", докато е отивал на тренировка. Като по чудо играчът се разминава с най-лошото и дори излиза невредим от колата, която след директния сблъсък със стената е в неузнаваем вид.
Друга кола от списъка е може би голямата "грешка" на футболиста. Караният от него преди години "Mercedes Benz C220 CDI" няма нищо общо със стила и развиваните от него скорости на пътя. Това се потвърждава и от факта, че на по-късен етап Роналдо го продава за едва 12 000 евро.
Стигаме до автомобила, който Роналдо кара до трансфера си в Реал (Мадрид) - "Porsche 911 Carrera S2 Cabriolet", с автоматична скоростна кутия и отварящ се покрив. След като си смачка "Ferarri"-то, това е най-често караната от него кола. Кристиано продава "Porsche"-то непосредствено преди да отпътува от Манчестър за 75 000 евро.
"Bentley GT Speed" - идеалната кола за най-високи скорости, като съчетава отличен естетически и спортен вид със своя битурбо двигател с 600 конски сили. Този звяр позволява достигане на скорост от 320 км/ч. По подобие на своето "Porsche", футболистът продава "Bentley"-то преди да отиде на "Сантяго Бернабеу" срещу сумата от 126 000 евро.
Роналдо има афинитет и към "Audi R8" и "Audi RS6", каквито също са минали през неговите ръце. Веднъж заради красивите им купета, и втори път - разбира се, заради мощните им двигатели.
"Audi R8" се счита за най-популярният автомобил сред футболистите на Реал (Мадрид) заради спонсорския договор между автомобилния гигант и "Белия балет". "Audi R6" впечатлява играча с двигателя V10, като си го купува при своето пристигането в испанската столица през 2009 г. за приблизително 90 000 евро.
Най-новата му придобивка, с която пътува до дома си в Мадейра, Португалия, е "Mercedes SLS AMG". Автомобилът е бил закупен в дните около кръщенето на неговия син за малко над 200 000 евро. Това е горе-долу сумата, възлизаща на седмичната му заплата на "Сантяго Бернабеу".
Има и няколко луксозни коли, на които Роналдо просто е направил промоцията и рекламирал. Изключваме споменатото вече "Bugatti Veyron", което португалецът в крайна сметка взима след една реклама на "Nike", в която той се надбягва с него. Такава например е "Maserati GranCabrio" - последователят на известния модел "GranTurismo".
Докато бе играч на Манчестър Юнайтед и като всеки един футболист, предизвикал интереса на кралицата, Роналдо караше известно време "Aston Martin DB9" с 12-цилиндров двигател. Цената? 340 000 евро.
Завършваме отново с "Porsche", но този път моделите са "Panamera" и "Cayenne Turbo by TechArt". Първият е закупен през април, 2010 г., с 580 конски сили, които позволяват ускорение от 0 до 100 км/ч за около 4 секунди. Цената му е 175 000 евро. Пет дни по-късно обаче колата е на сервиз поради същата причина, която е накарала останалите 11 324 собственици на този автомобил в света да го върнат - проблем с предпазните колани.
Вторият е с двигател с 560 конски сили, а ускорението му до 100 км/ч. е за 4,4 секунди. Животът на возилото в ръцете на Роналдо обаче бе кратък и само след няколко месеца го продаде за по-малко от 40 000 евро.
Защо чак сега? Абсурдната сага с Тен Хаг е срамно петно за Ратклиф и Ineos