Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Как един играч от НФЛ накара американците да горят своите Nike артикули

Преди две години Каперник отказа да се изправи за изпълнението на химна на САЩ, а сега доста американци не са щастливи да го видят в реклама на Nike
Колениченето по време на химна стана масова проява в НФЛ

Голям скандал избухна в САЩ около новото рекламно лице на спортната компания Nike.

Критично настроени хора в социалните мрежи започнаха да изхвърлят и унищожават своите дрехи и обувки на Nike, недоволни от появата на състезателя по американски футбол Колин Каперник в реклама на марката.

Каперник е човекът, който преди две години даде начало на протестите срещу расовата несправедливост и полицейското насилие в Америка, като коленичи по време на националния химн. Впоследствие това стана масова практика в Националната футболна лига на САЩ (НФЛ), която предизвика възмущението на президента Доналд Тръмп.

След протестите си бившият куотърбек на Сан Франциско Форти Найнърс загуби мястото си в лигата и не успя да си осигури договор с нито един от отборите. Той даже направи неуспешен опит да съди собствениците на НФЛ.

Рекламата на Nike с негово участие още не е пусната, но вече се появи снимка от нея с лика на Каперник и надпис "Вярвай в нещо, дори това да значи, че жертваш всичко".

В Twitter бързо набраха скорост тагове като #BoycottNike и #JustBurnIt ("Просто го изгори", игра на думи със слогана на компанията Just Do It), а потребители вече показват различни начини, по които се отървават от своите Nike артикули.

Други обаче подкрепят Каперник и одобряват решението на Nike да го направи свое лице, затова споровете стават все по-разгорещени.

Настоящата рекламна кампания е по повод 30-ата годишнина от използването на слогана Just Do It и в нея ще участват още двама играчи от НФЛ - Одел Бекъм-младши и Шакийм Грифин, както и тенисистката Серина Уилямс, баскетболистът ЛеБрон Джеймс и други спортисти.

На старта на кампанията Nike определи Каперник като "един от най-влиятелните атлети от своето поколение".

Миналата година спортистът подписа договор с издателство One World за 1 млн. долара, за да напише книга.





 

Най-четените