ЕК нареди на страните членки на ЕС да направят национално разследване след скандала с фалшифицираните екотестове на "Фолксваген", предаде АФП.
Германският министър на транспорта Александър Добринт обяви вчера, че е имало манипулиране на тестовете за вредните газове на автомобилите на Фолксваген не само в САЩ, но и в Европа.
"Фолксваген" съобщи вчера, че ще задели през третото тримесечие 6,5 милиарда евро за покриване на разходите, свързани с най-големия скандал в 78-годишната история на компанията.
Управителният съвет ще започне днес да посочва кои са виновните за скандала с манипулиране на данните за вредни емисии от негови дизелови двигатели.
На заседанието трябваше да се удължи договорът на главния изпълнителен директор Мартин Винтеркорн, който обаче подаде оставка.
За негов наследник вероятно ще бъде издигнат ръководителят на "Порше" Матиас Мюлер. Той е бивш директор на "Фолксваген" по продуктовата стратегия.
Анализатори предупреждават, че кризата с автомобилопроизводителя може да се превърне в най-сериозната заплаха за първата икономика в Европа, посочва Ройтерс.
"Фолксваген" е най-големият германски производител на автомобили и един от най-големите работодатели в страната. В Германия за компанията работят 270 000 души, а още повече хора работят за доставчиците й.
Някои наблюдатели виждат ирония в създалата се ситуация. Макар Германия да преодоля дълговата криза в еврозоната и засега икономическото забавяне на Китай, страната може да се сблъска с най-големия риск от дълго време, идващ от една от компаниите й.