Комиксите са за деца, а филмите по комикси - за подрастващи момчета. Вероятно сте чували това широкоразпространено предубеждение. Е, от началото на тази седмица това схващане е на път да остане в историята, заедно с още едно, което гласи: "Филмите по комикси с жени в главната роля са обречени на касов провал".
Може и да е вярно, ако съдим по лошото представяне на филма със Скарлет Йохансон "Дух в броня", който стартира с печални резултати в боксофиса през март.
Но не и ако става въпрос за чудото, наречено "Жената чудо".
75-години след създаването на комикса Wonder Woman, Диана Принс и нейното амазонско алтер-его най-после oживяха на голям екран под продуценството на Warner Bros. Премиерата беше на 2 юни, а рекордните приходи за първия уикенд на филма доказаха, че вкусовете в киното се променят и нищо не е каквото е било.
Първият филм по комикс с жена в главната роля и жена режисьор зад кадър (Пати Дженкинс, която създаде бруталния "Чудовището" с Шарлийз Терон в главната роля през 2003), успя да спечели над 100,5 млн. долара от продажба на билети за първите си три дни.
С това "Жената чудо" подобри рекорда на филма на последната жена-режисьор, която се прицели в големите печалби - Сам-Тейлър Джонсън с "50 нюанса сиво" през 2015-а. В дебютния си уикенд тогава филмът за мистър Грей и Анастейжа прибра 85.1 млн. долара.
Интересното обаче в случая с "Жената чудо" e и друго: 52% от зрителите на филма, отчетени в дебютния уикенд, са били жени, а цели 47% - над 35-годишна възраст.
Е, кой каза тогава, че зрителите на филми по комикси трябва да са предимно момчета и предимно подрастващи?
По повод неочаквания успех, американските медии заговориха за "революция" в жанра и дори за "триумф", предвид адмирациите на критиката, които окачествяват "Жената чудо" като най-доброто сред заглавията на DC Comics "Човек от стомана", "Батман срещу Супермен" и "Отряд самоубийци".
Според някои журналисти, Дженкинс е постигнала невероятното: да произведе доходоносен, приет радушно от критиците филм за супергерой-жена.
Особено впечатляващо е и, че най-после филм по комикс е успял да привлече толкова много момичета и жени в киносалоните по света.
В сценария на самия филм се забелязва още нещо сравнително ново за Холивуд: абсолютно преобръщане на модела на приемане на жената единствено като обект на вдъхновение, забелязват други кино-критици.
Къпещите се жени са любим сюжет в изкуството, още от времето на Реноар и са често използвани в киното, но в "Жената чудо" за първи път се сблъскваме с къпещ се мъж, който е обект на възхищение.
Стив Тейлър е пилот и шпионин, който се озовава неочаквано в столицата на амазонките. Докато се къпе, Диана (Жената чудо) влиза при него, облечена в своята униформа. Стив излиза от банята, а тя наблюдава тялото му с преценяващ поглед.
Очевидно времето на подобни сцени, които са крайно редки в холивудския канон, вече е настъпило.
Заради всичко изброено дотук "Жената чудо" ще остави своята следва в историята на киното. А и само заради този доста по-различен поглед към света, филмът си струва гледането.