Легендарният режисьор Джордж Лукас твърди, че колегите му от Съветския съюз са имали повече творческа свобода, отколкото самият той в Холивуд. Създателят на космическата сага „Междузвездни войни" си спомни за времената на Студената война и остро критикува настоящата филмова индустрия в интервю за The Wall Street Journal.
„Една от причините да се оттегля е, че вече не мога да създавам филми, които не са популярни. Защото в днешния свят, където живеем, ние сме създали система за себе си, филмова индустрия, в която не може да губиш пари. Каквото и да правиш, ти си принуден да събереш определени приходи", коментира Лукас.
Той се върна в епохата на Студената война и разказа как тогава негови съветски колеги са го питали не е ли доволен, че живее и работи в Америка.
„Тогава отговарях, че познавам много руски режисьори и те имат повече свобода. Те трябваше да се съобразяват единствено с режима, да бъдат внимателни да не го критикуват. Иначе можеха да снимат каквото поискат", допълни Лукас.
Коментарите му подразниха потребителите в социалните мрежи, тъй като Лукас също е част от капиталистическия елит и спечели слава и пари, развивайки се именно в тази среда.
Някои го определиха като „най-алчното ревливо бебе на света", други припомниха цензурата, например забранените филми за Иван Грозни на Сергей Айзенщайн, след това на Алексей Герман и Александър Сокуров, както и изпращането на Маргарита Барская в лагер на ГУЛАГ, където умира на 39-годишна възраст.
Лукас обаче е последователен в атаките срещу консуматорското общество и все по-падащите стандарти за качество.
В началото на миналата година режисьорът описа Холивуд като цирк, защото атракцията и ефектите са по-важни от историята и сценария, визирайки и продължението на „Междузвездни войни", заснето от Disney.
През 2012-та година те купиха филмовата му компания и правата за космическата сага за 4 милиарда долара, а по-късно Лукас нарече Disney "бели робовладелци", откраднали филмовото му отроче.
Лукас не скри, че е разочарован от седмия филм Силата се пробужда", режисиран от Джей Джей Ейбрамс, тъй като нямало нова история, а само ретроспекция.
Друго, с което се злоупотребява, съвсем естествено в едно капиталистическо общество, особено от американска гледна точка, е, че студиата казват: "О, сега може да спечелим много пари. Това е разрешително за убиване".