Тези филми излязоха в най-неподходящото време

Късмет - това е едно от нещата, които кино творците и филмовите студиа винаги искат на своя страна. Късметът може да се окаже решаващ за цяла една кариера.

Тъжен, но верен факт е, че понякога упоритият труд не е достатъчен, за да гарантира успех.

Същото се отнася и за качеството - не е задължително филм, създаден със страхотна идея и визия, да привлече милиони зрители в кино салоните. Обикновено късметът носи отговорност за това чудо.

Заглавие като "Бързи и яростни" може да спечели рекорден боксофис, просто защото е било пуснато на голям екран в правилния момент. И обратното - шедьовър като "Боен клуб" остава неразбран за времето си, колкото и актуален да ни звучи в момента.

Разбира се, късметът и липсата му не са отговорни за всички провали. Анализаторите смятат, че зад всеки филмов провал се крие научно обяснение като например психологията на зрителите и социологическите настроения.

Има го и шансът прогнозите да се окажат неправилни - студиата вече се борят на един изпълнен с жестока конкуренция пазар.

Така на много филми късметът обръща гръб, а заглавията им са напълно забравени, само няколко седмици след премиерата. Други филми преоткриваме след години, за да осъзнаем, че всъщност са невероятно добри находки.

В галерията ще видите десет добри филма, които обаче излизат по кината в най-неподходящия възможен момент.

#2 e-mil 13.09.2019 в 05:24:17

Боен клуб "Тогава още я няма силата на свързаността, няма YouTube... публиката влиза в салона с очакване за екшън и се натъква на изпълнен с напрежение философски филм, който е изпреварил времето си." Глупости. Е, как пък на, примерно също философския "12 маймуни" не му попречи липсата на YouTube? Сами казвате, че тук слабият търговски резултат е плод на грешен маркетинг. Няма как да е заради грешното време, защото през 90-те излязоха доста филми за "изгубеното" (поредното изгубено) поколение Х. Вие самите сте писали... така, де - превеждали за тях. Но докато останалите заглавия се опитваха да бъдат описателни за цялото поколение, то този филм се концентрираше само върху бунтарите. Точно навреме си излезе филмът - когато вече беше ясно, че Фукуяма греши с поредното изваждане на концепцията за "край на историята" и се бяха увеличили критиките към потребителското общество. Филмът е от онези творби, които не следват промяната в нагласите на публиката, а ги предугаждат в самото им начало (книгата по която е правен е от средата на 90-те). Защото след разпада на Източния блок, на Запад се случи обратното - започнаха да мрънкат за повече социализъм. Още на следващата година след филма гръмна дот ком кризата и породи подобни реакции. Само 2-3 години по-късно Аврил Лавин стана популярна с втория си сингъл "Скейтър бой", чийто клип откровено си беше пълен с червени петолъчки. Няма и 10 години след филма гръмна финансовата криза и на Запад всички започнаха да говорят, че "Капиталът" на Маркс не бил чак толкова грешна книга. Понеже са говеда и все още не разбират какво точно беше социалистическата икономика. Затова заглавието още тогава беше определяно като интригуващо и с времето популярността му постоянно нарастваше, та чак досега хората не са спирали да го коментират. * * * Планината Броукбек "През 2005 г. светът все още не е готов... Американската филмова академия също отказва да припознае филма като едно от най-добрите заглавия на годината." Е, как ще е отказала, след като беше номиниран именно за най-добър филм? А освен това получи един куп номинации, ама голям куп и спечели 3 Оскара. За филма чуха дори хора, като мен, които въобще не се интересуват от темата. Явно и светът ще да е бил готов, щом филмът донесе изключително добри приходи - 11-12 пъти по-големи от бюджета му. Заглавието му се превърна в нарицателно и породи един куп коментари, шеги, беше имитиран в комедийни скечове и пр., което го направи още по-известен. * * * Еквилибриум "... излиза по кината в съвсем грешно време. През 2002 г. научнофантастичните антиутопии не са толкова харесвани от публиката." Глупости. "Специален доклад" излезе тъкмо тогава. "Планетата на маймуните" малко по-рано. Изобщо не е до грешното време, а просто филмът си беше слаб. * * * Блейд Рънър "... е поредният филм, който е твърде задълбочен и умен за времето си... и е по-подходящ за гледане днес, отколкото преди 37 години." Не. Това е поредният класически пример за лош маркетинг. Мрачна тема с мрачна визия и философски разсъждения, а е рекламиран като летен екшън блокбастър. Отделно пък, то никога няма подходящо време за такъв филм. Има 4-5 известни подобни заглавия от различни периоди, включително скорошни. Кое от тях е постигнало търговски успех при излизането си? Щом като бил по-подходящ за гледане днес, защо "Blade Runner 2049" също излезе на загуба, въпреки че беше много очакван и шумно рекламиран като продължение на една от най-известните класики? * * * Нещото "По това време обаче научнофантастичните филми са жестоко осъждани от критиката и се смятат за проява на ниско изкуство..." Боен клуб "Тогава още я няма силата на свързаността, няма YouTube... публиката влиза в салона с очакване за екшън и се натъква на изпълнен с напрежение философски филм, който е изпреварил времето си." Глупости. Е, как пък на, примерно също философския "12 маймуни" не му попречи липсата на YouTube? Сами казвате, че тук слабият търговски резултат е плод на грешен маркетинг. Няма как да е заради грешното време, защото през 90-те излязоха доста филми за "изгубеното" (поредното изгубено) поколение Х. Вие самите сте писали... така, де - превеждали за тях. Но докато останалите заглавия се опитваха да бъдат описателни за цялото поколение, то този филм се концентрираше само върху бунтарите. Точно навреме си излезе филмът - когато вече беше ясно, че Фукуяма греши с поредното изваждане на концепцията за "край на историята" и се бяха увеличили критиките към потребителското общество. Филмът е от онези творби, които не следват промяната в нагласите на публиката, а ги предугаждат в самото им начало (книгата по която е правен е от средата на 90-те). Защото след разпада на Източния блок, на Запад се случи обратното - започнаха да мрънкат за повече социализъм. Още на следващата година след филма гръмна дот ком кризата и породи подобни реакции. Само 2-3 години по-късно Аврил Лавин стана популярна с втория си сингъл "Скейтър бой", чийто клип откровено си беше пълен с червени петолъчки. Няма и 10 години след филма гръмна финансовата криза и на Запад всички започнаха да говорят, че "Капиталът" на Маркс не бил чак толкова грешна книга. Понеже са говеда и все още не разбират какво точно беше социалистическата икономика. Затова заглавието още тогава беше определяно като интригуващо и с времето популярността му постоянно нарастваше, та чак досега хората не са спирали да го коментират. * * * Планината Броукбек "През 2005 г. светът все още не е готов... Американската филмова академия също отказва да припознае филма като едно от най-добрите заглавия на годината." Е, как ще е отказала, след като беше номиниран именно за най-добър филм? А освен това получи един куп номинации, ама голям куп и спечели 3 Оскара. За филма чуха дори хора, като мен, които въобще не се интересуват от темата. Явно и светът ще да е бил готов, щом филмът донесе изключително добри приходи - 11-12 пъти по-големи от бюджета му. Заглавието му се превърна в

#4 Дракон с кисело зеле 13.09.2019 в 12:19:13

"Еквилибриум" е просто евтин и посредствен филм, който харесвах много, когато бях на седемнайсет, но, в действителност, не е кой знае какво. Затова не е особено успешен. Прекалено елементарен и едновременно с това прекалено сериозен. "Пазителите" предизвика необходимото вълнение, обаче беше прекалено скъп и прекалено за над осемнайсетгодишни. Аз така и не го гледах, понеже изобщо не ми се гледа филм, в който един от главните герои се разхожда по маркуч, да не говорим, че знам за какво насилие и гнусотия става дума във филма. И, Уебкафе, не че ми се гледат, ъъъ, шлонгове, обаче можехте да изберете някоя друга снимка от филма, вместо да слагате такива изкуствени гащи на Доктор Манхатън. "Планината Броукбек" е огромен хит, върнал бюджета си почти тринайсет пъти и получил доста престижни награди и номинации. "Червеният дракон" върна бюджета си три пъти. Изкара над двеста милиона долара - което за филм с рейтинг R преди почти двайсет години хич не е зле.

#5 Дебельо Тревилката 13.09.2019 в 14:02:55

Не знам кой е писал тази "статия", но е яко изсмукана от пръстите... или от някъде другаде.

#6 Spider 13.09.2019 в 15:27:15

-Боен клуб си излезе точно когато трябваше. Това, че мнозинството не бяха чели книгата на Чък Паланюк и не можеха да си активизират мозъчните клетки, не е проблем на изключително добрият филм. -Еквилибриум си е нелош екшън, обаче като се вземе предвид, че излезе в същата година като Епизод 2, Мъже в Черно 2, Специален Доклад, Задругата на Пръстена, Не умирай Днес, (сигурно пропускам и други хитови филми от 2002-ра)... абе нямаше как да се пребори с филми, имащи вече изградена фен база. -Планината Броукбек - навремето имаше огромен интерес към филма, да не говорим за наградите. Излезе точно когато трябваше. -Блейд Рънър е доста интересна адаптация на книгата на Филип К. Дик. Един от любимите ми филми, а саундтрака,дело на Вангелис е един път. Обаче не е за всеки. Хеле пък летен блокбъстър. -Пазителите е мега глупавият комиксов филм. Идеята е интересна... и дотук. -Нещото е доста страшен филм, от една страна заради практическите ефекти. А самата идея да си затворен в антарктическа станция, с гаден организъм, можещ да се трансформира в каквото и да е, и желаещ смъртта ти... Нищо чудно, че доста хора не са искали да го гледат. От шубе. -Червеният Дракон беше пуснат точно когато трябва. Добър филм. Доста хора му се кефеха навремето. Другите не съм ги гледал.

#8 Spider 17.09.2019 в 22:53:21

Шебек, не се притеснявай, не махай с опашка, ей сега ще съм ти опорка. При "Блейд Рънър" , май също като "Боен Клуб", очакванията са изиграли на филма лоша шега. Американците са отишли с нагласата да гледат как Хан Соло/Индиана Джоунс ще гърми дроиди, а вместо това получават една тягостна,безнадеждна атмосфера (ех тоя саундтрак ...) на задръстен, претъпкан нощен свят , в които хора, в които отсъства човешкото, се стремят да убият в зародиш стремежа на шепа машини да бъдат човеци. Жажда за живот, мечти, смелост,човечност, и няколко поставени въпроси. Какво всъщност е да бъдеш човек ? Дали главният герой всъщност не е репликант? Няма и хепи енд. Прекалено много мислене се изисква. Гледах един след друг старият и новият филм. Новият не е загуба на време. Красив е, може би най-красивият филм на 2017-та. Сцените с новите пирамиди, корабостроителницата, Лас Вегас, и онази сцена с главният герой и огромната реклама на Джой, ги слагам на едно ниво с първият филм. Проблема е, че всичко друго е засрано до ушите. Глуповата история. Никаква атмосфера. Дори актьорската игра не изглежда на ниво, и дори и не си помислях да ги сравнявам с големия Рутгер Хауер, лека му пръст. Май само Райън Гослинг и Ана де Армас се пробваха да играят. Здраве да е.

Новините

Най-четените