Късмет - това е едно от нещата, които кино творците и филмовите студиа винаги искат на своя страна. Късметът може да се окаже решаващ за цяла една кариера.
Тъжен, но верен факт е, че понякога упоритият труд не е достатъчен, за да гарантира успех.
Същото се отнася и за качеството - не е задължително филм, създаден със страхотна идея и визия, да привлече милиони зрители в кино салоните. Обикновено късметът носи отговорност за това чудо.
Заглавие като "Бързи и яростни" може да спечели рекорден боксофис, просто защото е било пуснато на голям екран в правилния момент. И обратното - шедьовър като "Боен клуб" остава неразбран за времето си, колкото и актуален да ни звучи в момента.
Разбира се, късметът и липсата му не са отговорни за всички провали. Анализаторите смятат, че зад всеки филмов провал се крие научно обяснение като например психологията на зрителите и социологическите настроения.
Има го и шансът прогнозите да се окажат неправилни - студиата вече се борят на един изпълнен с жестока конкуренция пазар.
Така на много филми късметът обръща гръб, а заглавията им са напълно забравени, само няколко седмици след премиерата. Други филми преоткриваме след години, за да осъзнаем, че всъщност са невероятно добри находки.
В галерията ще видите десет добри филма, които обаче излизат по кината в най-неподходящия възможен момент.
Не знам кой е писал тази "статия", но е яко изсмукана от пръстите... или от някъде другаде.
-Боен клуб си излезе точно когато трябваше. Това, че мнозинството не бяха чели книгата на Чък Паланюк и не можеха да си активизират мозъчните клетки, не е проблем на изключително добрият филм. -Еквилибриум си е нелош екшън, обаче като се вземе предвид, че излезе в същата година като Епизод 2, Мъже в Черно 2, Специален Доклад, Задругата на Пръстена, Не умирай Днес, (сигурно пропускам и други хитови филми от 2002-ра)... абе нямаше как да се пребори с филми, имащи вече изградена фен база. -Планината Броукбек - навремето имаше огромен интерес към филма, да не говорим за наградите. Излезе точно когато трябваше. -Блейд Рънър е доста интересна адаптация на книгата на Филип К. Дик. Един от любимите ми филми, а саундтрака,дело на Вангелис е един път. Обаче не е за всеки. Хеле пък летен блокбъстър. -Пазителите е мега глупавият комиксов филм. Идеята е интересна... и дотук. -Нещото е доста страшен филм, от една страна заради практическите ефекти. А самата идея да си затворен в антарктическа станция, с гаден организъм, можещ да се трансформира в каквото и да е, и желаещ смъртта ти... Нищо чудно, че доста хора не са искали да го гледат. От шубе. -Червеният Дракон беше пуснат точно когато трябва. Добър филм. Доста хора му се кефеха навремето. Другите не съм ги гледал.
Шебек, не се притеснявай, не махай с опашка, ей сега ще съм ти опорка. При "Блейд Рънър" , май също като "Боен Клуб", очакванията са изиграли на филма лоша шега. Американците са отишли с нагласата да гледат как Хан Соло/Индиана Джоунс ще гърми дроиди, а вместо това получават една тягостна,безнадеждна атмосфера (ех тоя саундтрак ...) на задръстен, претъпкан нощен свят , в които хора, в които отсъства човешкото, се стремят да убият в зародиш стремежа на шепа машини да бъдат човеци. Жажда за живот, мечти, смелост,човечност, и няколко поставени въпроси. Какво всъщност е да бъдеш човек ? Дали главният герой всъщност не е репликант? Няма и хепи енд. Прекалено много мислене се изисква. Гледах един след друг старият и новият филм. Новият не е загуба на време. Красив е, може би най-красивият филм на 2017-та. Сцените с новите пирамиди, корабостроителницата, Лас Вегас, и онази сцена с главният герой и огромната реклама на Джой, ги слагам на едно ниво с първият филм. Проблема е, че всичко друго е засрано до ушите. Глуповата история. Никаква атмосфера. Дори актьорската игра не изглежда на ниво, и дори и не си помислях да ги сравнявам с големия Рутгер Хауер, лека му пръст. Май само Райън Гослинг и Ана де Армас се пробваха да играят. Здраве да е.