Новият филм на режисьора Стивън Спилбърг "Играч първи, приготви се" (Ready Player One) все още не се е появил по кината, но въпреки това има хора, които гневно се нахвърлят върху него. И то не заради съдържанието на самия филм, а за вида на неговите постери.
Warner Bros. пуснаха нови плакати за "Играч първи, приготви се", които са вдъхновени от постерите на култови стари филми. Можете да ги видите в нашата галерия заедно с оригиналите.
В новите плакати персонажите от филма на Спилбърг заемат местата на героите от заглавия като "Матрицата","Изгубените момчета", "Рамбо", "Завръщане в бъдещето", "Булит" и др. Логиката е, че в историята на новия фантастичен филм има множество препратки към кинокласики, най-вече от 80-те години.
Маркетинговият ход обаче доведе до необичайно голямо недоволство, изразено, разбира се, в социалните мрежи. Изненадващо е, но в случая оплакванията срещу постерите нямат някаква политкоректна основа. Потребителите просто имат проблем с това, че плакатите на любими техни филми биват използвани по такъв начин.
Според някои новите постери на "Ready Player One" просто са "грозни", не са направени добре и са лоша маркетингова идея. Недоволство има и заради това, че във филма и постерите му нямало "нищо оригинално". Twitter се изпълни с шеги по темата, сред които и лафът, че идеята зад плакатите е "какво щеше да е, ако във филмите, които харесвате, участваше някой наистина смотан?".
Появи се и цяла вълна от пародийни постери. Потребители поставят героите от "Играч първи, приготви се" в плакатите на много по-неподходящи филми като хоръра "The Human Centipede" или комедията "Ченге в мола".
— darth™ (@darth) March 6, 2018
— darth™ (@darth) March 6, 2018
Целият този онлайн шум обаче говори за едно - че може би пускането на тези постери, без значение качеството им, не е било лоша маркетингова идея.
Напротив - така за "Играч първи, приготви се" се разшумя допълнително няколко седмици преди премиерата му, а казват, че лоша реклама нямало.
А и всъщност зад постерите има логика с оглед историята на филма. "Играч първи приготви се" е базиран на (отличния) роман на Ърнест Клайн със същото име. Сюжетът, накратко, е, че през 2045 г. човечеството прекарва повече време във виртуалната реалност, наречена ОАЗИС, отколкото в истинския свят. Когато създателят й умира, всички получават съобщение, че който пръв намери "тайно яйце", скрито из виртуалния свят, ще получи контрол над ОАЗИС и много, много пари.
Романът е зареден с огромен брой препратки към подобни класически филми, игри, книги, банди, песни и пр., тъй като според историята създателят на ОАЗИС е бил голям фен на 80-те години и всичко в тях. Т.е. търсещите "яйцето" се обръщат към този период с надеждата да намерят някакви насоки.
Истински тревожното в случая са не толкова плакатите на филма, а това дали Стивън Спилбърг не е забравил как се правят блокбъстъри.
Книгата е интересна, забавна и ще зарадва всеки нърд и геймър с чудесните си препратки. От друга страна трейлърите на филма до момента не изглеждат кой знае колко впечатляващо. На 30 март, когато филмът излиза в кината, ще разберем сполучил ли е Спилбърг със завръщането си в 80-те или не.
Истината е че Холивудските филми в последните години се свързват с две неща претоплени стари манджи и пълна липса на оригиналност. Хората просто се дразнят на едни и същи препратки нон-стоп и това че хората ходят да гледат някой филм не означава че го харесват. Справка Аватар.
Какъв хейт ? Просто статията е за някакви палячовци, които се възмущават, че постерите от филмите от детството им са фотошопирани. И до ден днешен не мога да си обясня пяната на устата на някои, като стане дума за филми като Goonies, Star Wars, Back to the Future и т.н. Сякаш най-важното нещо на света е някакъв шибан филм от 80-те...