Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

"Това може да е краят на кариерата ми": Елизабет Банкс рискува всичко заради "Кокаиновата мечка"

История с кръв, насилие и наркотици Снимка: Getty Images
История с кръв, насилие и наркотици

В оригиналния сценарий на "Кокаиновата мечка" филмът започва със сцена на две 12-годишни деца, които намират пакети с кокаин и се предизвикват едно друго да опитат от наркотика. След тях се появяват пъстра група от туристи, рейнджъри, престъпници и дилъри, които биват разкъсани и обезобразени по невъобразим начин.

Когато Елизабет Банкс се присъединява към продукцията и прочита тази начална сцена, вижда две големи предизвикателства пред нейното пълнокръвно режисиране - тя не разбира нито от кокаин, нито от нападения на мечки.

48-годишната Банкс сяда на режисьорското място в комедията "Кокаиновата мечка" с големи резерви. Дни до първата прожекция на лентата тревогите ѝ не са се успокоили, понеже филмът беше окачествен с рейтинг R, или забранен за деца под 17 години, защото съдържа тежки сцени на насилие, нецензурирана реч и голота.

Мрачната екшън комедия ще стреля напосоки в търсенето на аудитория, а за Банкс това е огромен риск, понеже ако филмът не се представи блестящо на боксофисите, вероятно ще е последната продукция, която режисьорката ръководи.

"Това може да е краят на кариерата ми. В наши дни всеки, който създава комедия, го съпътства голямо безпокойство. Това е причината да виждате по-малко комедии през последното десетилетие. Никой не знае какво ще привлече публиката, освен може би филми за динозаври, миньони и супергерои", споделя Банск пред Variety.

Веднъж разминала се с карцера на индустрията, режисьорката смята, че сега няма право на грешки.

Още не е забравила горчивия вкус след провала на "Ангелите на Чарли" през 2019 г., който отбеляза приходи от само 73 милиона долара в световен мащаб на фона на инвестираните 48 милиона долара. Банкс беше продуцент, режисьор и сценарист на лентата.

Имаше пълен контрол над изцяло женския състав във филма, базиран на телевизионно шоу от края на 70-те години, и затова касовият провал за нея беше унизителен.

Много режисьори, особено жени, не се възстановяват след подобна спънка. Не само че "Ангелите на Чарли" се представи отчайващо като продажби на билети, но и около Елизабет Банкс се завихри буря, след като в интервю определи филмите по комикси като "мъжки жанр" и предизвика обвинения в сексизъм в Twitter.

Снимка: Getty Images

Тогава Банск е искала да каже, че финансовата подкрепа за франчайзи, в които действието се съсредоточава върху жени, е по-слаба в сравнение с екшън филмите за мъже, но е останала неразбрана. Повечето фенове решиха, че им лепва етикет и я нападнаха, а това допълнително допринесе за нищожните резултати на "Ангелите на Чарли".

Неуспехът обаче ѝ дава важен урок - ако иска да се задържи като режисьор в Холивуд и да създаде личен кино почерк, ще трябва да подбира бъдещите си проекти с повече смелост.

След "Ангелите на Чарли" тя се насочва към режисурата на "Тор: Любов и гръмотевици", смятайки, че с този филм ще отстреля с един куршум два заека. Ще разбие стереотипа, че жените не могат да ръководят супергеройски филми и ще изчисти името си от последния боксофис провал.

"Има една представа, че жените не могат да снимат технически издържани филми, защото не разбираме от математика и се плашим от числа. Исках да разбия този мит на пух и прах", казва Банкс.

Но ентусиазмът ѝ набързо е охладен от Marvel Studios, които избират Тайка Уайтити пред нея.

За известно време тя се връща към познатата си територия - режисирането на следващия Pitch Perfect, когато на бюрото ѝ се озовава сценарият на "Кокаиновата мечка".

Сюжетът е базиран на реална случка, разиграла се през септември 1985 г., когато 40 пакета с кокаин се озовават в горите на северна Джорджия, а дни по-късно е открита черна мечка, която е умряла от свръхдоза наркотици.

Когато сценаристът Джими Уордън научава тази история от Twitter, решава да измисли филмово отмъщение за мечката "ала Куентин Тарантино" - с убийствено количество кръв и жертва, която не умира, както е в истинската история, а повежда действието.

"Филмът мина пред очите ми", спомня си Елизабет Банкс за момента, в който от Universal ѝ предлагат да режисира лентата. "Направих някои предварителни проучвания, които не ви препоръчвам да правите, но се уверих, че тази история е пълна с лудост и публиката не може да я игнорира", на мнение е режисьорката.

От студиото ѝ дават бюджет от 30 милиона долара, а тя им поставя само едно условие - филмът да се казва "Кокаиновата мечка" въпреки противоречията, които може да предизвика при разпространение.

"Преживяла съм заглавия като "Зак и Мири правят порно", ще преживея и това", на мнение е Банкс.

Убедена, че филмът ще проработи, ако кадрите изглеждат достоверно, режисьорката харчи половината си бюджет за CGI ефекти, за да е сигурна, че главното действащо лице - мечката, е максимално реалистично на екран.

Снимка: Форум Филм България

Искала е убиецът и отмъстителят в сюжета да е като изваден от кадър на National Geographic, а не да представлява смехотворна анимация.

В "Коканиновата мечка" има солидни дози насилие и според Банкс, ако тези сцени не са подплатени добре продукцията, ще изгуби магията на изходния материал.

До последно режисьорката се притеснявала, че мечката може би изглежда бутафорно, но когато покойният вече Рей Лиота се включва в проекта, за да изиграе дилър, я уверява в обратното.

"Дойде в Ирландия с най-добри намерения и си прекара страхотно. Той бе един от първите, които видяха заснетите кадри, и каза, че мечката е наистина страхотна", спомня си Елизабет Банкс.

Сега остава да получи същата оценка и от публиката.

Успехът на "M3ГАН", който също е хибриден жанр без ясно таргетирана аудитория, ѝ дава надежда, че филмът ѝ няма да е пълна катастрофа и в бъдеще ще получава повече финансова подкрепа за идеите си.

"Не искам да съм пионер. Не твърдя, че съм революционер. Не и когато Джоди Фостър съществува. Дрю Баримор също режисира. Аз се интересувам само от работата, която би развълнувала публиката", твърди режисьорката.

 

Най-четените