Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Кой клика върху реклами в интернет

Украинските интернет потребители кликват върху реклами най-често
Снимка: Getty Images
Украинските интернет потребители кликват върху реклами най-често

Чудили ли сте се някога кои са хората, които кликат върху банерите из сайтовете? Тук, разбира се, не става дума за онези неприятни банери, обещаващи лекове срещу болести, изкълчени кокалчета на крака или „преди/след" ефект от някоя хранителна добавка за намаляване на теглото. В случая говорим за премиум банер рекламата, която е част от цялостното медийно присъствие на всеки уважаващ себе си бранд, било то с цялостно спонсорство на страница или с интересен мобилен банер.

Именно отговор на този въпрос дава и екипът на Гемиус България в последното си изследване gemiusAdMonitor report. В него официалната онлайн пипълметрия за страната дава и полезни данни за това кои са най-кликаните банер формати, какъв е профилът на хората, които взаимодействат онлайн с рекламата и какви са средните нива на резултати за над дузина пазари от Центална и Източна Европа. Самите данни може да видите като удобни за анализ инфографики на адрес: https://admonitor.gemius.com

Украинските интернет потребители кликват върху реклами най-често

Докладът показва, че най-високата честота на кликване (среден CTR) е достигната при провеждани кампании в Украйна (1,16%). България е на второ място по този показател с честота на кликване от 0,67%. На трето място е Турция (0,66 %).

Най-популярните рекламни формати си остават стандартните банери

Според дългосрочно наблюдавани тенденции, най-популярни форми на онлайн реклама си остават стандартните банери - формат, който предава рекламното съобщение, без да излиза от своите рамки, т.е. да застава върху текста и да блокира функционалност. Единствената страна, в която този тип реклама се използва в по-малко от 70 на сто от всички кампании, е Чехия (66 %). В останалите анализирани страни, повече от 70 на сто от кампаниите се доверяват на този вид реклама, като в Унгария използването му достига 94 на сто.

Както показват данните от рипорта, нестандартни рекламни формати (т.е. мултимедийните реклами като брандинги, видео, с нестандартна анимация и функционалности) имат много по-ниска употреба. Тяхното участие в кампаниите надвишава 50 на сто само в две европейски страни - Словения и Чехия (54 %).

По-висок показател CTR за нестандартни рекламни формати

Въпреки че използването на стандартни реклами тип банер в кампаниите е значително по-разпространено, кампаниите с тях имат по-висока честота на кликване (CTR). Ако средният CTR за стандартните банер формати в България се движи 0.31%, то резултатите за нестандартните формати са три пъти по-високи- 1.17% за страната.

Единственото изключение от тази тенденция е Чешката република. Тук CTR за двата формата е с почти еднаква стойност, въпреки че стандартните банер реклами, имат малко по-висок CTR (0,29 %) в сравнение с мултимедийните реклами (0,28 %).

Все още най-много импресии се генерират от PC

При сравнение между PC, таблети и телефони, персоналните компютри печелят във всички анализирани държави с най-голям брой импресии. Най-голям процент от рекламите гледани на PC е 89 на сто, което е регистрирано в три държави: Словения, Полша и Украйна.

В България 84% от прочетените страници са отворени през РС устройства като лаптопи и настолни компютри. Мобилните телефони генерират 14% от трафика на разгледаните страници, като най-малък дял за страната имат таблетите с под 3%.

Кой клика върху банерите?

Над 52% от всички кликове се генерират от аудиторията със средно образование. Потребителите със завършена висша степен на образование генерират около 42% от кликовете в страната.

От възрастова гледна точка, най-много кликове се генерират от хората на възраст между 25 и 45 години - 45% от измерените кликове в страната.

Можете да откриете повече на : https://admonitor.gemius.com.

Повече информация по темата какво се случва след клика и дали клика и CTR трябва да бъдат основния измерител за ефективността на една кампания може да намерите и тук http://www.webcafe.bg/adcafe/socialni-medii/id_1485019639_Golyamata_zabluda_na_marketolozite

 

Най-четените