#MeToo стига до "мъжките реклами" и на мъжете никак не им хареса

Колкото и странно да звучи, #MeToo стигна и до рекламите, които са насочени изцяло към мъжка аудитория. И донякъде съвсем логично въпросната аудитория не просто не хареса крайния продукт, но и реагира шумно и негативно.

Недоволството завзе социалните мрежи, където възмутени мъже не пестят критиките си и дори призовават за бойкот.

Причината е най-новият рекламен клип на Gillette, който преосмисля слогана на бранда.

"Най-доброто за един мъж" се превръща в "Най-доброто, което един мъж може да бъде". В ерата на политическата коректност и мощната вълна съвременен феминизъм една от най-известните марки за мъжка козметика се опита да звучи актуално и в крак с времето и... явно не й се получи особено добре.

Показателите за това са много. Реакциите в YouTube са един от тях - към момента рекламния спот има над 2 600 000 гледания. Харесванията надхвърлят 29 хил., но за сметка на това на палеца, обърнат надолу, са кликнали много повече потребители - около 235 550 хил. Ако тези темпове се запазят, видеото може да стигне рекорда на най-нехаресвания клип в социалната мрежа - обзора на YouTube за 2018-а.

Какво показва рекламата, че да разгневи толкова много от изгледалите я? В началото клипът показва случаи на тормоз в училище, сексизъм във филмите и развлекателните програми, дискриминация към жените на работното място, представянето им единствено като сексуални обекти. Тук място намира и шумното подсвиркване на улицата, както и омаловажаването на боя между две момчета с аргумента "Момчетата ще си останат момчета".

Във втората част на видеото е показана промяната, която от Gillette искат да насърчат - мъж спира приятеля си да подсвирне след оскъдно облечена привлекателна жена, баща окуражава дъщеря си, че е силна и независима личност, друг баща разтървава боричкащите се момчета, защото стереотипите не оправдават насилието.

Добрите намерения на компанията останаха неразбрани от мнозинството мъже, които са изгледали спота.

Да намесиш феминистка пропаганда в реклама за продукти, изцяло насочени към мъжка аудитория, може би не е най-уместния ход в маркетинга. Опитите да бъде преексплоатирана темата за дискриминацията и сексуалното насилие също не помагат в случая.

Една част от отзивите са просто негативни коментари, чиито автори смятат, че с този клип Gillette отблъскват точно целевата си група потребители. Те споделят, че феминизмът и рекламите на мъжките самобръсначки не са добра комбинация. Други се шегуват, че в момента конкурентите на Procter & Gamble (под чиято "шапка" са Gillette) в момента потриват ръце и ръкопляскат на провала в рекламната кампания и критиките, които тя отнася.

Трети се бъзикат, че с подобно отношение към мъжете вторият мандат на Тръмп като президент му е в кърпа вързан.

Само че огромен брой мнения не се ограничават само с остроумни шеги и подмятания. Те призовават за бойкот не само на Gillette, но и на всички продукти на P&G - един огромен конгломерат от компании, в който са Nestle, Johnson & Johnson, перилните препарати Ariel и Tide, продуктите за дамска хигиена Always, продуктите за грижа за тялото Braun и още редица брандове.

Много мъже споделят в коментарите си, че още след като са изгледали рекламата, са изхвърлили всички продукти на Gillette от дома си и смятат да направят това и с всеки друг продукт на P&G, който намерят вкъщи.

Ако въпросните призиви за бойкот се сбъднат, компанията може да се сблъска с доста сериозен спад в продажбите, от който конкурентите й ще бъдат облагодетелствани.

За да не се стига дотам, недоволните от клипа искат официално извинение от страна на Gillette и изцяло нова рекламна кампания, която да не насажда мъжемразство и да не обижда точно целевата си група клиенти. Ситуацията за марката обаче може да се влоши още повече. Първо, дислайковете в YouTube се трупат с всяко презареждане на страницата.

Второ, наблюдателни потребители на YouTube забелязаха, че негативните коментари под видеото се трият, явно в опит да минимизира последиците.

От Gillette казват, че рекламата е само част от широка кампания, която цели да популяризира "позитивна и здравословна версия на това какво е да бъдеш мъж".

Режисьорка на клипа е Ким Гериг, която стои и зад други спотове, насочени срещу стереотипите и дискриминацията и очевидно продължава да следва точно тази идея в работата си. Освен това Procter&Gamble заяви, че ще дарява по 1 млн. долара годишно на три неправителствени организации, които помагат на мъжете да станат "най-добрата версия на себе си".

Но реакциите на аудиторията показват, че към момента Gillette не са на правилния път в насърчаването към тази "най-добра версия", освен ако тя не включва огромна маса от разгневени мъже.

#1 explorer 15.01.2019 в 16:47:07

Изглежда, че единствените жени, които знаят какво искат мъжете са онези с древната професия. За феминистките това знание е недостъпно, понеже влиза в рязко противоречие с ценностите и разбиранията им. Обратното също е в сила.

#2 Вълков 15.01.2019 в 18:22:43

Хвърлям "жилета" и минавам на "уилкинсън",отдавна я гледам и я харесвам ама нямах причина да изхвърля "жилета".

#3 dedo adji 15.01.2019 в 23:30:35

Митутките и митутите тоя път изглежда нагазиха в киреча. То не е да развяваш хаштагове и да се връцкаш по подиуми. Засегнеш ли клиентите чакай загуби. Има по-силно от боя - бой кот. Интересно ще бъде да се следят котировките и продажбите.

#5 explorer 16.01.2019 в 10:02:58

@Minerva, Ще си позволя да ти дам съвет, една от основните разлики между мъжете и жените е, че мъжете знаят, че не знаят какво искат жените, а жените си мислят, че знаят какво искат мъжете Затова подобни реклами с право отиват в категорията гафове и който има съответния капацитет си прави изводи, а който няма, си намира оправдание в "другите".

#6 gothic 16.01.2019 в 10:53:20

Minerva, а ако аз те призова теб да се откажеш от женските си маниери, навици и привички и да бъдеш първо Човек, а чак след това Жена как би реагирала? Спокойно, въпросът ми е реторичен. Задавал съм го многократно на жени, най-вече на съпругата ми, при това в същия контекст. И в 100% от случаите ми е отговаряно с недоумяващи погледи от типа "Какво пък по дяволите искаш да кажеш?" Толкова. Колкото ти имаш право да си Жена, толкова и аз имам право да бъда Мъж. Или и двама ставаме Човеци, или си оставаме такива, каквито сме. Компромисен вариант НЕ съществува...

#7 pixie 16.01.2019 в 11:12:58

Тоя спор е безкраен. Това, че мъжете и жените никога не се разбират напълно, всъщност е още едно доказателство, че в чисто човешки план не подлежим на никаква еволюция. Иначе втората част рекламата е приемлива за мен, тотално против насилието съм. И мисля, че е мъжкарско да се опиташ да решиш даден конфликт първо цивилизовано или поне да опиташ. А първата част е обречена да бъде приета. Стереотипите трудно се изкореняват. Мъжете винаги ще се обръщат след красива жена и винаги ще и подсвиркват или поне ще им се иска. И ако е само това, то е всъщност комплимент, и не виждам нищо фатално. И накрая, лоша реклама няма. Току виж продажбите на Жилет се вдигнали значително...

#8 storm 16.01.2019 в 12:40:05

Ех хахах, пискливите избръснати и депилирани, метросексуални кралици на драмата ревнаха обидени. Мъже!? Вие ли бе? хахаха Е, аз не ползвам Жилет, ходя на бръснар с бръснач и ножица да ми оформи брадата и все пак евала за рекламата. Майната им на печалбите, поне имат 'кохонес' за разлика от повечето от вас. Интересно на колко от вас, награбването на жени или подсвиркването след тях, е помогнало да впечатли някоя от тях..? Освен с простотията си, имам предвид Да си джентълмен, не е да си митутко, а да си разпенил се надървен селянин след нечии женски крака е точно това, разпенил се надървен селянин който и майка си би оправил ако му дойде до там. Мишоци мачисти що си мислите, че сте основната мъжка извадка в твози дебат... Обзалагам се, че повечето от вас и една дума не може да произнесете пред една красива и уверена в себе си жена. Тук е ясно, че сте големи пичове, но кого залъгвате. Единственият ромео тук, вероятно е дедето, но от онези дето си плащат, имайки предвид професията му (хихихих спекулация, сори деде не се сдържах). В това ли се изразява вашето мъжество, да унижавате жените!? Браво! Вероятно гледате на шамаросването илина изнасилването им като на някакъв сериозен педагогически метод. Вразумете се! Експлорер та какъв точно е съвета ти към Минерва? хахаха

#9 dedo adji 16.01.2019 в 12:54:12

Няма акции от жилет, което ме успокоява, защото се съмнявам предвиждането на пикси да се осъществи. Не съм гледал и нямам намерение да гледам рекламата, но според описанието в статията ми напомня за кратките поучителни разказчета, които ни сервираха в училище преди да има телевизия и реклами. Как Гошо бил лошо момче, но с помощта на Ганка и дружинната ръководителка се поправил. Доколкото си спомням ефектът беше нулев. А с рекламата се е получил обратен, поне по отзивите, ще видим продажбите. Целта на рекламата е бизнес - да пробута стока, добра или лоша. На запад, като по-напреднали в бизнеса са измислили куп поговорки като "Не смесвай бизнеса с приятелството". Или с любовта, секса, правдата, по избор. Изглежда смесването на бизнеса с нещо друго, освен правенето на пари не се отразява добре на приходите.

#10 explorer 16.01.2019 в 13:15:12

@Storm, единственият приемлив случай, в който една жена може да каже на някой мъж какво да прави, иска, бъде и т.н., е на нейния син и то до определена възраст, но дори тогава, само баща му може да му даде пример за какво иде реч.

#11 dedo adji 16.01.2019 в 13:15:15

Стормито не пропуска да се начеше на дядовия дъртия. И откъде накъде Ромео, бе Сторми? Ромео е нежен и романтичен, но когато се наложи вади и шпага и мушка. Начи дядо хаджия си плащал. Случвало се е и да плащам, а ти не си ли? Безплатен секс има колкото безплатен обяд. Ако не плащаш кеш плащаш цветя, подаръци, умилкване, романтични лъжи, в изключителни случаи самоунижение. И ако си мислиш, че това те прави перфектния джентълмен, мерси, аз си оставам прост моряк. Изостави просташкия тон, но не изоставяш позата на как'Сийка, бълваща клишета като върховен морален съдник. Разберете се за поста с деосвин. Другите кандидати бледнеят пред вас.

#12 Solaris 16.01.2019 в 13:21:00

деде всъщност маркиз дю сад беше първото име което ми дойде на ум, но реших да смегча тона с ромеото... шегувам се бе деде... експлорер... хайде да ме занимаваш с проблемите си, когато се сетиш за нещо по смислено с което да губиш времето си.

#13 Solaris 16.01.2019 в 13:23:06

пак ме блокираха тук сторм с на брат си профила. днес няма да се занимавам с вас че много работа ме чака

#14 Solaris 16.01.2019 в 13:28:45

деде моите методи са доста различни от това с цветята и подаръчетата... на мен приказката доста ми се отдава и самоувереноста, но никога с неуважение или грубост... не ме подценявай..., ама и мен ме излъгаха накрая (доста късно, но все пак) между другото, искрено се радвам на жени които настояват, много убедително, да си платят сметката за вечерята.

#15 Solaris 16.01.2019 в 13:30:36

смекча тона поправка чао

#16 Specifier 16.01.2019 в 13:35:53

ГНЪСНИЯ НЕОМАРКСИЗЪМ В ДЕЙСТВИЕ Нормално! На левичарския феминизъм (оглавяван от лесбийки) това му е работата - да всява омраза с/у всяка проява на мъжката душевност и да разпалва война м/ половете. Всъщност това е война с/у "буржоазното общество и семейство", които трябва да бъдат дезинтегрирани, както проповядва Учителят Маркузе и неговите последователи... А пък лицата "с нестандартна сексуалност" винаги ще одобряват феминистките провокации, естествено е. Затова не ги убеждавайте в противното, безсмислено е!

Новините

Най-четените