#MeToo стига до "мъжките реклами" и на мъжете никак не им хареса

Колкото и странно да звучи, #MeToo стигна и до рекламите, които са насочени изцяло към мъжка аудитория. И донякъде съвсем логично въпросната аудитория не просто не хареса крайния продукт, но и реагира шумно и негативно.

Недоволството завзе социалните мрежи, където възмутени мъже не пестят критиките си и дори призовават за бойкот.

Причината е най-новият рекламен клип на Gillette, който преосмисля слогана на бранда.

"Най-доброто за един мъж" се превръща в "Най-доброто, което един мъж може да бъде". В ерата на политическата коректност и мощната вълна съвременен феминизъм една от най-известните марки за мъжка козметика се опита да звучи актуално и в крак с времето и... явно не й се получи особено добре.

Показателите за това са много. Реакциите в YouTube са един от тях - към момента рекламния спот има над 2 600 000 гледания. Харесванията надхвърлят 29 хил., но за сметка на това на палеца, обърнат надолу, са кликнали много повече потребители - около 235 550 хил. Ако тези темпове се запазят, видеото може да стигне рекорда на най-нехаресвания клип в социалната мрежа - обзора на YouTube за 2018-а.

Какво показва рекламата, че да разгневи толкова много от изгледалите я? В началото клипът показва случаи на тормоз в училище, сексизъм във филмите и развлекателните програми, дискриминация към жените на работното място, представянето им единствено като сексуални обекти. Тук място намира и шумното подсвиркване на улицата, както и омаловажаването на боя между две момчета с аргумента "Момчетата ще си останат момчета".

Във втората част на видеото е показана промяната, която от Gillette искат да насърчат - мъж спира приятеля си да подсвирне след оскъдно облечена привлекателна жена, баща окуражава дъщеря си, че е силна и независима личност, друг баща разтървава боричкащите се момчета, защото стереотипите не оправдават насилието.

Добрите намерения на компанията останаха неразбрани от мнозинството мъже, които са изгледали спота.

Да намесиш феминистка пропаганда в реклама за продукти, изцяло насочени към мъжка аудитория, може би не е най-уместния ход в маркетинга. Опитите да бъде преексплоатирана темата за дискриминацията и сексуалното насилие също не помагат в случая.

Една част от отзивите са просто негативни коментари, чиито автори смятат, че с този клип Gillette отблъскват точно целевата си група потребители. Те споделят, че феминизмът и рекламите на мъжките самобръсначки не са добра комбинация. Други се шегуват, че в момента конкурентите на Procter & Gamble (под чиято "шапка" са Gillette) в момента потриват ръце и ръкопляскат на провала в рекламната кампания и критиките, които тя отнася.

Трети се бъзикат, че с подобно отношение към мъжете вторият мандат на Тръмп като президент му е в кърпа вързан.

Само че огромен брой мнения не се ограничават само с остроумни шеги и подмятания. Те призовават за бойкот не само на Gillette, но и на всички продукти на P&G - един огромен конгломерат от компании, в който са Nestle, Johnson & Johnson, перилните препарати Ariel и Tide, продуктите за дамска хигиена Always, продуктите за грижа за тялото Braun и още редица брандове.

Много мъже споделят в коментарите си, че още след като са изгледали рекламата, са изхвърлили всички продукти на Gillette от дома си и смятат да направят това и с всеки друг продукт на P&G, който намерят вкъщи.

Ако въпросните призиви за бойкот се сбъднат, компанията може да се сблъска с доста сериозен спад в продажбите, от който конкурентите й ще бъдат облагодетелствани.

За да не се стига дотам, недоволните от клипа искат официално извинение от страна на Gillette и изцяло нова рекламна кампания, която да не насажда мъжемразство и да не обижда точно целевата си група клиенти. Ситуацията за марката обаче може да се влоши още повече. Първо, дислайковете в YouTube се трупат с всяко презареждане на страницата.

Второ, наблюдателни потребители на YouTube забелязаха, че негативните коментари под видеото се трият, явно в опит да минимизира последиците.

От Gillette казват, че рекламата е само част от широка кампания, която цели да популяризира "позитивна и здравословна версия на това какво е да бъдеш мъж".

Режисьорка на клипа е Ким Гериг, която стои и зад други спотове, насочени срещу стереотипите и дискриминацията и очевидно продължава да следва точно тази идея в работата си. Освен това Procter&Gamble заяви, че ще дарява по 1 млн. долара годишно на три неправителствени организации, които помагат на мъжете да станат "най-добрата версия на себе си".

Но реакциите на аудиторията показват, че към момента Gillette не са на правилния път в насърчаването към тази "най-добра версия", освен ако тя не включва огромна маса от разгневени мъже.

#1 explorer 15.01.2019 в 16:47:07

Изглежда, че единствените жени, които знаят какво искат мъжете са онези с древната професия. За феминистките това знание е недостъпно, понеже влиза в рязко противоречие с ценностите и разбиранията им. Обратното също е в сила.

#5 explorer 16.01.2019 в 10:02:58

@Minerva, Ще си позволя да ти дам съвет, една от основните разлики между мъжете и жените е, че мъжете знаят, че не знаят какво искат жените, а жените си мислят, че знаят какво искат мъжете Затова подобни реклами с право отиват в категорията гафове и който има съответния капацитет си прави изводи, а който няма, си намира оправдание в "другите".

#8 storm 16.01.2019 в 12:40:05

Ех хахах, пискливите избръснати и депилирани, метросексуални кралици на драмата ревнаха обидени. Мъже!? Вие ли бе? хахаха Е, аз не ползвам Жилет, ходя на бръснар с бръснач и ножица да ми оформи брадата и все пак евала за рекламата. Майната им на печалбите, поне имат 'кохонес' за разлика от повечето от вас. Интересно на колко от вас, награбването на жени или подсвиркването след тях, е помогнало да впечатли някоя от тях..? Освен с простотията си, имам предвид Да си джентълмен, не е да си митутко, а да си разпенил се надървен селянин след нечии женски крака е точно това, разпенил се надървен селянин който и майка си би оправил ако му дойде до там. Мишоци мачисти що си мислите, че сте основната мъжка извадка в твози дебат... Обзалагам се, че повечето от вас и една дума не може да произнесете пред една красива и уверена в себе си жена. Тук е ясно, че сте големи пичове, но кого залъгвате. Единственият ромео тук, вероятно е дедето, но от онези дето си плащат, имайки предвид професията му (хихихих спекулация, сори деде не се сдържах). В това ли се изразява вашето мъжество, да унижавате жените!? Браво! Вероятно гледате на шамаросването илина изнасилването им като на някакъв сериозен педагогически метод. Вразумете се! Експлорер та какъв точно е съвета ти към Минерва? хахаха

#10 explorer 16.01.2019 в 13:15:12

@Storm, единственият приемлив случай, в който една жена може да каже на някой мъж какво да прави, иска, бъде и т.н., е на нейния син и то до определена възраст, но дори тогава, само баща му може да му даде пример за какво иде реч.

#12 Solaris 16.01.2019 в 13:21:00

деде всъщност маркиз дю сад беше първото име което ми дойде на ум, но реших да смегча тона с ромеото... шегувам се бе деде... експлорер... хайде да ме занимаваш с проблемите си, когато се сетиш за нещо по смислено с което да губиш времето си.

#13 Solaris 16.01.2019 в 13:23:06

пак ме блокираха тук сторм с на брат си профила. днес няма да се занимавам с вас че много работа ме чака

#14 Solaris 16.01.2019 в 13:28:45

деде моите методи са доста различни от това с цветята и подаръчетата... на мен приказката доста ми се отдава и самоувереноста, но никога с неуважение или грубост... не ме подценявай..., ама и мен ме излъгаха накрая (доста късно, но все пак) между другото, искрено се радвам на жени които настояват, много убедително, да си платят сметката за вечерята.

#15 Solaris 16.01.2019 в 13:30:36

смекча тона поправка чао

#19 Solaris 16.01.2019 в 15:22:23

хей деде, немога много да пиша через този профил, че брат ми ще ме убие. Блокираха ме, незнайно защо.. незнам за какъв аватар говориш а и не е моя работа. Към грешния човек се обръщаш.. А относно мадамите деде, смени социалните кръговете сред които се изявяваш, това не е мой проблем.. а това че дебелите каки ти се лепят също не е мой проблем, никога не е късно да смениш подхода... с подсвирквания и награбвания по мъжки, и на принципа куцо кьораво сакато, хахха, нищо чудно, че си на това положение.

#20 Solaris 16.01.2019 в 15:29:00

деде аз в един пост ти казах каквото исках да кажа, другите бяка поправки и дооточнения, за да няма недоразбрали, иначе щеше да се наложи да отговарям да безсмислени въпроси. аз още не съм ви свикнал на форумната стилистика, пиша си както в чата във фейсбук, но разбрах, че тук сте много чувствителни към това и истински се стремя към подобрения. дай ми време

#21 Solaris 16.01.2019 в 15:38:41

доуточнения

#24 Solaris 16.01.2019 в 17:45:47

Мако, пич аз съм сторм.. сторм блокираха.. това е на брат ми профила и му знам паса Аз ако бях Чък никой нямаше да може да ме блокира.. аз съм просто един Чък уона би здраве да е

Новините

Най-четените