Седмица след излизането си, новият албум на Еминем прави това, което обичайно правят неговите албуми: продава се страхотно, оглавява класации, предизвиква възмущение и разделя критиката.
От комерсиална гледна точка, Music to Be Murdered By е поредният голям удар на рапъра и се смята за сигурно, че ще стане десетият му пореден албум, който дебютира начело в Щатите.
Албумът беше изненадващо пуснат на 17 януари без никакви предварителни анонси, точно както и предишният на рапъра Kamikaze (август 2018). Music to Be Murdered By вече беше обявен за номер 1 във Великобритания в дебютната си седмица, където на първо място излезе и сингълът от албума Godzilla. Обичайно албумите на Еминем дебютират под номер 1, така че това е пореден успех, но не и някаква изненада.
Разбира се, продажбите не означават и че албумът е добър. Но той се харесва на феновете, най-малкото защото съдържа познатите съставки, очаквани във всяко ново издание на американеца - много гняв, ругатни, насилие, прокрадваща се омраза към жените, обиди и нападки към критиците му.
В една от открояващите се песни Unaccommodating, Еминем споменава бомбения атентат в Манчестър през 2017 г., когато 22 души загинаха на концерт на Ариана Гранде.
По начало в песента изпълнителят се хвали с голямото си влияние върху хип-хопа, но прави предизвикателно сравнение със смъртоносния атентат и в последните дни това му носи публични критики от мнозина, включително от кмета на Манчестър и от майката на една от жертвите на атаката.
Рапърът отговори в Twitter по все толкова предизвикателен начин и разясни, че албумът не е за хора, които лесно се засягат и разстройват.
Както и че някои от текстовете целят „да шокират съвестта, което може да предизвика позитивни действия".
Рапирането от перспективата на убийци не е нищо ново за Еминем и се среща в други негови песни, включително хитовата Stan (2000), Murder Murder (1997) и Kamikaze (2018). Въпросът по-скоро е дали той не постига внушенията и посланията си относно насилието на гърба на жертвите, а не за сметка на истинските виновници.
В Music to Be Murdered By Еминем директно се сравнява със серийните убийци Ричард Рамирез (познат като Нощния ловец), Албърт Десалво (Бостънския удушвач) и Чарлз Менсън. Еминем предлага и познатата доза референции към събития и личности в популярната култура, не липсват и проявите на омраза към жените.
Във водещия сингъл на албума Darkness отново става въпрос за масово убийство, с включване и на критичен коментар за лекотата, с която можеш да се сдобиеш с огнестрелно оръжие в Америка.
За пореден път Еминем отделя може би твърде много внимание на свои критици - и особено на тези, които не оцениха високо миналия му албум Kamikaze (в който пък бяха нападнати критиците на по-миналия Revival).
"Продавам около 4 милиона, когато изкарам „лош" албум", нарежда той в Premonition (Intro). "Rolling Stone му дава 2.5 от 5 звезди, пък аз се смея на глас".
Парадоксът при Еминем е, че неизменна част от стила му е да демонстрира ярост към критиците, без реално да ги опровергава.
Но тези тиради радват публиката му и за легенда като него вече е достатъчно просто да ги възпроизвежда с достатъчно жлъч във всеки следващ албум.
Да, Еминем си е извоювал правото да оглавява класации и да поддържа статута си на феномен, използвайки тези изпитани трикове, без да е нужно да сглоби ново наистина велико издание.
А всъщност великите му албуми излязоха доста отдавна - The Slim Shady LP (1999), The Marshall Mathers LP (2000) и The Eminem Show (2002). 20 години по-късно, обичан и мразен, той продължава да е явление.
А дори и неприятелите му ще трябва да признаят, че в Music to Be Murdered By не липсват и чисто музикални достойнства.