Бой за храни като при Виденов, опашки - като в соца

Охранители и полицаи не успяха да удържат истерията и ръкопашните хватки при откриването на магазините Lidl ("Лидл") днес. Германската верига отвори 14 магазина в страната, четири - в София. Заради екшъните кметът на столицата Йорданка Фандъкова е поискала засилено полицейско присъствие около магазините в София.

БНТ предаде, че бананите, краставиците по 33 стотинки за кило и олиото са били сред най-предпочитаните стоки от купувачите. По-възрастни клиенти в столицата коментираха, че не са се били така за храни от времето на социализма и Виденовата зима. Още по-зле беше Лукановата зима, когато имаше и купони... 

Заради евтинията, обявена предварително за първите 4 дни хиляди - повечето пенсионери, чакаха в ранни зори отварянето на вратите в 8 сутринта. Цените са: банани и портокали за 0.69 лева и 0.77 лева килото, което е от 1.5 до 2 пъти по-евтино от цените в повечето магазини, олиото е за 1.45 лева, което е намаление с близо 1 лев, следват - 200 г кафе за 2.99 лева, голям шоколад за 0.45 лева, кутийка бира за 0.49 лева и др.

В хипермаркета на бул."Сливница" в столицата на охранителите костваха изключителни усилия да осигурят реда, тъй като веднага след официалното откриване гражданите започнаха да се блъскат с колички за пазаруване, съобщи БГНЕС. На помощ пристигнаха и полицаи. 

Възрастни жени крещяха от притискането в количките, а млади мъже им обясняваха, че мястото "не е подходящо за пенсионери". Бременна искаше място по-напред, а други се оплакаха, че закъсняват за работа.

БНР предаде, че Столичното Трето РПУ е мобилизирало повече от десетина полицаи при откриването на магазина в жк "Илинден". Заедно с охраната на магазина, за реда са се грижели над 20 души. Въпреки това полицаите и охранителите едва успяха да овладеят наплива на близо 1000 пенсионери от квартала, които чакаха от ранни зори откриването, съобщи БНР.

В Стара Загора домакините претупаха водосвета и без да дочакат кмета на града проф. Светлин Танчев прерязаха набързо лентата, пише "Стандарт нюз". Насъбралите се така нахлули, че само по чудо не потрошили витрините. Вътрешната охрана не успяла да се справи и се наложила намесата на полицията, която на няколко пъти затваряла принудително вратите на магазина.

В Монтана близо 2000 са чакали откриването, но въпреки блъсканицата до инциденти не се е стигнало тъй като полицейските служители успели да направят два кордона - за влизане и за излизане от магазина.

"Да пазаруваме с удоволствие..."

Да пазаруваме с удоволствие и да имаме повече пари за пазаруване, пожела днес Фандъкова, която беше на откриването на хипермаркета в кв. "Захарна фабрика". Регионалният министър Росен Плевнелиев заяви, че инвестицията на компанията е до момента над 130 млн. евро. До шест месеца ще бъдат открити общо 40 магазина в страната.

Социалният министър Тотю Младенов обясни, че в търговските обекти са назначени над 900 души. В първите месеци на следващата година ще бъдат назначени още около 300 служители. 220 са осигурените работни места в София в четирите търговски обекта.

Гадно, но факт

По данни на националната статистика през третото тримесечие на 2010 г. харчовете за храна и жилище (енергия, горива и вода) имат най-голям дял при формиране на общия разход и представляват 51.7 на сто от всички разходи за периода. Най-съществено перо в бюджета на българските домакинства са разходите за храна и безалкохолни. Като абсолютни стойности те са 317 лв. средно на човек от домакинство в периода юли-септември.

Разходите за вода, електроенергия и отопление на жилището за сравняваните тримесечия намаляват от 134 на 119 лв. средно на лице от домакинство и техният дял се понижава с 0.9%. Разходите за здравеопазване нарастват със 7.2 на сто през третото тримесечие на 2010 г. спрямо същото тримесечие на м.г. и са 43 лева средно на лице.

Намаляват разходите за облекло и обувки с 10.7 на сто и през третото тримесечие на 2010 г. те са 23 лв. средно на лице. Делът им в общия разход е 2.7 на сто.

#1 Tony-2 25.11.2010 в 13:30:45

ами как няма да има бой и опашки- българите са с най-ниски доходи в Европа, а цените в магазините са дори по-високи за някои стоки от европейските - например олиото. дали търговската верига ще запази тези цени или това е просто за откриването? защото сме свидетели на подобни трикове с другите вериги- в кауфланд например, има артикули които тук в България се продават по-скъпо отколкото в Германия- по-точно говоря за бисквити немско производство. ако и тези мислят 2 дни след откриването да надуят цените - няма да имат постоянни клиенти, цялата работа ще е "господин за един ден".

#3 GohoBG 25.11.2010 в 14:44:23

комбинацията от беднотия и простотия и удрянето на келепира на всяка цена... ето го рез... ила, не резултата и после в хладилника половината бонго се скапва и ... в крайна сметка файда йок, е екшъна в опашката остаа

Новините

Най-четените