Фейсбук ще трие по нещо преди консумация

Фейсбук обеща да въведе по-стриктни мерки за опазването на личната информация на своите абонати, след като в навечерието на Коледа ирландският комисар по защита на данните Били Хоукс публикува резултатите от продължителен одит на социалната мрежа.

Препоръките му и обещанията, дадени от Фейсбук, ще важат за целия ЕС. Тъй като на територията на Стария континент социалната мрежа има офис само в Дъблин, Хоукс събра оплакванията на граждани и неправителствени организации от цяла Европа, пише "Труд".

Вече няма да е възможно друг човек да добави абонат в някаква група, без той да разбере. В момента е възможно всеки българин да бъде включен в група "Циганите на сапун", без да знае, а след това да бъде арестуван невинен от "нашата полиция".

Хората, които кликват върху бутона Like, поставен в сайтове за търговия, вече няма да се притесняват, че техните предпочитания ще бъдат използвани до безкрай за маркетингови цели. Фейсбук ще пази информацията кой ресторант в София или хотел в Рим сме харесали максимум 90 дни след кликването.

Освен това ще бъде изтрит последният октет (цифрите след последната точка) в IP адреса на потребителя, за да не бъде той идентифициран. Тези данни досега се използваха при поведенческия маркетинг: потребителят получаваше онлайн реклами при сърфирането си в нета според предишните му предпочитания. Фейсбук поема и ангажимент да изтрива информацията за всички кликвания след изтичането на 2 години.

Новините

Най-четените