ЕС спира автомобилите в градовете след 2050 г.

Според транспортна стратегия на ЕС, която ще бъде публикувана на 28 март, Европейската комисия планира да засили борбата си срещу автомобилите, задвижвани от петролни деривати и прроден газ и изготвя строги цели да намали наполовина градската им употреба до 2030 г. и да я преустанови до 2050 г., съобщава europe.bg

Тези цели ще играят съществена роля при изпълнението на по-обширната цел за 60%-ово съкращаване на въглеродните емисии в транспортния сектор.

В момента една четвърт от вредните емисии в ЕС идват от транспорта.

По тази причина ЕК предлага амбициозен план, който цели значително съкращаване на емисиите, особено в пътния транспорт и иска да насърчи железопътния, тъй като той е по-чист и щадящ околната среда.

Планът на Комисията засяга основно градския и тежкотоварния транспорт. Целта за градове без автомобили до средата на века трябва да бъде постигната чрез данъчни мерки, както и чрез насърчаване на алтернативни транспортни системи и изграждането на необходимата инфраструктура, за да се осъществи широко използване на електрически и чисти автомобили.

Данъците и таксите трябва да са по-високи за по-вредни за околната среда превозни средства. Брюксел предлага да се променят в съответствие с това и националните наредби и практики, ако това все още не се е случило.

В стратегията за единно европейско транспортно пространство ЕК обмисля начини да подпомогне транспортните средства, които предлагат алтернативи за задвижвани с нефтени горива автомобили. Проучването на „неизползвания потенциал" на речния транспорт е една от опциите.

ЕК иска до 2030 г. да пренасочи 30% от тежкотоварния пътен транспорт към други транспортни средства като жп или воден транспорт.

До 2050 г. целта е процентът да се повиши до 50%.

Промяната ще се случи вероятно чрез покачване на данъчното облагане за тежкотоварния транспорт. Ясно е, че международният тежкотоварен транспорт е бъде първият засегнат от прилагането на такава мярка.

#1 batborko 24.03.2011 в 12:21:39

Всичкитези данъчни облагания с цел намаляване на вредните емисий,ще доведе само до поскъпване на стоките и храните.до нищо друго.Като е поскъпнал петрола за 10 г.от 35USD na 135 USD за барел,данеби да е намаляла употребата на тежкотоварни превози и употребата на автомобили.всичко се калколира в/у стоките.това значи големи инфлации.и обедняване на такива като нас.малки икономики,на които населението е бедно и няма да понесе тази инфлация.да се надяваме да се разпадне този съюз дотогава.

#2 MarcoG 25.03.2011 в 00:57:46

Не и ако има алтернативи на допустими (съответно по-ниски) цени. Не знам за водния транспорт, който би изисквал големи инвестиции и като цяло е най-малкото по-бавен, но железопътният е една добра такава алтернатива.

Новините

Най-четените