Почти всички родители на ученици са доволни от обучението, което им предоставят общообразователните училища в страната. Това показва проучване на Центъра за приобщаващо образование. Едва 6 процента са по-критични към общообразователната система - предимно хора с висше образование в големите градове, които имат по-високи очаквания към образованието на децата си (виж втората снимка).
Според 42 на 100 от родителите училището трябва да развива освен базовото образование и знания за света, също и социални умения и умения за критично мислене. 44% очакват учителите да развиват творческия потенциал на децата си, а 47% очакват от училището да възпитава норми а поведение. Сред останалите социални групи очакванията към образователния процес се свеждат основно до получаване на знания (75%) и подготовка на учениците за следващите етапи на образование (70%).
Проучването показва и относително висока степен на доверие между родителите и учителите. Между 40 и 60% от родителите изразяват доверие в учителя относно преценката му за отделното дете.
Според 78 на 100 от родителите на деца от 1 до 7 клас смятат, че училището трябва да възпитава и изгражда личности, не само да дава академични знания. Изследването показва още, че ако в началните етапи на образованието родителите поддържат интензивна връзка с учителите на децата си, то тя постепенно отслабва.
Основните поводи за комуникация с учителите са свързани с проблеми в обучението(46%) или поведението на ученика (45%). Само 22 на 100 от родителите получават обратна връзка при позитивни резултати в обучителния процес и едва 16% твърдят, че учителите им дават информация за позитивното поведение на детето.