Идеалният служител на Google

Интернет гигантът Google е известен с това, че задава най-трудните въпроси на кандидат-служителите си на интервюта за работа.

Кариерата в компанията обаче е мечта за мнозина, защото дава възможност за скоростен социално-икономически успех. Такова развитие е постижимо, но трудно, защото търсачката продължава да вдига летвата все по-нагоре.

В свое интервю ръководителят на отдела по човешки ресурси в Google - Ласло Бок, разкрива петте основни качества, които са необходими на служителя, за да бъде нает от компанията (според непотвърдена информация, тези основни принципи са донесени под формата на каменни плочи от върха на планина).

Ако очаквате критериите на Бок да включват неща като "ненормално умен" или "невероятни програмистки умения", а може би дори "интуитивно разбиране на относителността на морала", то няма да пристъпите дори до вратата на компанията.

Но пък нещата, които гигантската търсачка изисква може да се окажат съвсем по-прости.

Знам, че нищо не знам

Според Бок високият успех "не би навредил", особено що се отнася до математика и способности за кодиране. Основното когнитивно умение обаче е способността да се учиш. Google не иска да знае, че можеш да оцеляваш в изкуствената среда, изградена от най-добрите университети в света.

Това, което искат да разберат, е дали си способен да преработваш информация бързо. По думите на Бок това означава да успяваш да събираш отделните парчета в едно. Преценката си специалистите в Google правят на база на структурирани поведенчески интервюта.

Спри да плямпаш

Ако изникне проблем, поемаш ли отговорност? А правиш ли това, дори ако няма проблем, защото чувстваш, че никой не ти обръща внимание? Участвал ли си в нещо като "Стажантът" на Доналд Тръмп? Ако отговорът на последните два въпроса е "да", то Google въобще не искат да чуват за теб.

Те търсят нетрадиционен тип лидер, което означава служителят да знае кога е подходящо да вземе участие. По думите на Бок, това се изразява в умението да бъдеш ефективен лидер, когато е необходимо, но и си е готов да се откажеш от властта си.

Слушай големите

Да знаеш, кога да си затваряш устата е правило, което върви в комплект с това да се учиш от по-опитните. Бок описва идеалният служител като човек, чиято крайна цел е да знае "какво можем да направим заедно, за да разрешим проблем".

Скромността и съзнанието за собствения принос са очевидно ключ към успеха. Трябва да си достатъчно отговорен, за да се включваш и достатъчно скромен, за да знаеш кога да се оттеглиш, след като приключиш своята работа.

Горд с грешките си

Едва ли е изненада, че Google са обстрелвани от автобиографиите на успешни и умни хора. Това не звучи зле, но според Бок е проблем. Този тип хора не са изпитвали разочарование в живота си и няма да знаят как да се възползват от наученото при провалите.

Според Ласло Бок те правят фундаменталната грешка да мислят, че ако нещо хубаво им се случи, то е защото са гениални. Ако обаче стане нещо лошо, то е заради някой идиот. Вместо това компанията търси "интелектуална скромност" - да си признаваш грешките.

Екпертът не е на мода

Това вече звучи странно, но най-незначителното за бъдещия служител според Бок е "експертизата". Ако кандидатът притежава всички изброени преди това характеристики, то в 99 на 100 от случаите, в които се сблъска с проблем, ще даде същия отговор, който и експертът.

Този един процент, който предложи грешно решение, може да измисли нещо напълно ново. И в това е най-ценното за Google.

Новините

Най-четените