Протестът на една мръсна туркиня

Ти познаваш ли онова чувство, когато искаш да се изкрещиш, но имаш буца на гърлото? Когато искаш да ревеш с глас, за да те чуе някой? Сигурно! А попадал ли си в обстановка, в която искаш да кажеш какво мислиш и да накараш хората да се вслушат в теб, но мълчиш, защото знаеш, че твоят глас е глас в пустиня? Сигурно!

Седнах да пиша с въпросната буца в гърлото. Да изрева всичко, което искам да кажа. Борбата в мен трая няколко дни, не исках емоциите да замъглят съзнанието, но не мога да обещая, че съм била напълно обективна!

Ще разкажа историята си с две пояснения. Първо - пиша, за да благодаря на моите приятели, които никога и по никакъв повод не са имали различно отношение към мен поради факта, че гордо нося турско име.

Пиша също, за да благодаря на всички мои учители, които винаги са ме поощрявали и са ми казвали: "Лозето не ще молитва, иска мотика!" Това ме изгради като човек. Второ - аз съм член на Младежкото Движение за Права и Свободи, уточнявам, за да спестя ровенете в Google.

Това е моят протест! Протестирам срещу статията на съвременния интелектуалец, чиито книги чета с голямо удоволствие - Георги Господинов. В статията му, публикувана в "Дневник" от 18 юни, пише следното, цитирам: "Да не залитне протестът, провокативно побутнат към националистически лозунги от типа "Турци сте".

Това е под нивото на този протест. Освен това след "Таксим", а и отпреди това, подобна реплика не може да е обида." Аз разбирам добрата умисъл в тези думи, но разбирам и друго, че преди "Таксим" е можело да се вика така, защото е обидно, а също така ми става ясно, че не съм български гражданин, защото турците са в Турция, не и сред нас.

Протестирам, защото в петък, 14 юни, бях готова да изляза на улицата, водена от убеждението, че кандидатурата на г-н Пеевски е неприемлива и безочлива. Бях готова, защото се почувствах излъгана. Знаех, че недоволството е оправдано.

Исках да викам за нова България. За България, където искам да има справедливост. За България, където законът е на страната на невинните и чистите, а не на страната на силните от деня. Но отворих фейсбук и видях какво пишат някои. Отворих новинитe и чух скандирания "турци сте", "не искам да ни управляват турците," и т.н. И си зададох въпроса защо да отивам там? ТЕ не ме искат!

Протестът е от интелигентни, млади, образовани хора. И аз съм млад, образован, интелигентен човек. И моят хляб е плод на години упорита и усърдна работа, не само моята, а и тази на родителите и учителите ми. И аз се върнах от чужбина, за да градя тази държава.

Защото, макар и етнически турчин, аз съм български гражданин! Сред протестиращите има и много мои приятели. Говоря си с тях, те не скандират тези лозунги. Те казват на хората около тях да не го правят по този начин, но моите приятели са малцинство, както и аз. После видях какво стана и в Благоевград. Не искат Муса Палев за областен управител, защото "тука няма турци."

Никой не заклейми подобно поведение - или аз не прочетох и чух. Вчера имаше протести и в Пазарджик, попитаха човека защо, а той каза "не е турско тук, нашо е, като е турско тогава да имат валия."

Уважаеми сънародници, протестирайте срещу партията ДПС! Издигайте лозунги срещу нея. Но не намесвайте баба ми Емине, нито дядо ми Бекир, нито 9 процента от това население, което работи кротко, плаща данъци на тази държава и изучава децата си тук.

Обикновеният човек от тези 9% отива да работи като строител в Германия, Белгия, Израел, за да си ремонтира къщата и за да може да осигури "нормален" живот на семейството си. Проблемите, които той има, са проблемите, които имаме всички.

Проблемите не можеш да ги разделиш на етнически турски и етнически български. Всеки един от нас иска и милее да живее в "нормална" държава. Но, скандирайки гореспоменатите лозунги, блокирате моята борба. Изключвате мен, гражданин на тази страна, който също като вас стои прав на сирените за Ботев.

Не е трудно да бъдеш открит, не е трудно да хванеш "Емине" за ръката пред Народното събрание. И има причина -  "Съединението прави силата!" Не е трудно. Защото Левски е казал  "Мечтая за чиста и свята република, в която и българи, и турци, арменци и гърци ще живеят равни пред законите". Ако в онези смутни времена, един Българин осъзна коя е общата борба, защо да не вярвам, че 7 милиона могат и сега да го направят?

Мили съграждани, протестирате срещу медийния монопол, тогава не купувайте тези вестници, не гледайте техните телевизии, отидете пред банката и скандирайте. Нека всеки един съвестен гражданин си изтегли парите оттам, нека всеки един съвестен журналист напусне онези медии.

Протестирате срещу Сидеров чак сега? А защо, когато той крещеше от най-високата трибуна "турски изроди," никой не излезе. Мълчанието съгласие ли е? А да, искаме промени в Изборния кодекс, и днес чух пак от интелигентни политолози, че с промяната ДПС едва ще влезе. Това ли е каузата? ДПС е българска партия като всички останали, а не турска! Тя трябва да носи кръста от политическите си грешки, по същия начин, както другите български партии.

Мили съграждани, ние сме обречени да живеем заедно. Правителства падат и други идват, но бай Хасан и бай Иван продължават да живеят заедно. Ако наистина тези протести са за по-добра България , в която ще живеем всички, не издигайте националистически лозунги срещу вашите съграждани. Отказвам да бъда нечия пета колона, отказвам да ми казват, че съм нискообразована тютюнджийка, а и дори да е така, аз съм гражданин на тази страна. Тук съм се родила и тук искам да ме погребат.

Но не приемам да бера цял живот срама на другите. Не приемам да съм сочена за виновника за всичките несгоди на тази страна. Аз не разбирам нито от сценарии, нито от задкулисни игри. Аз разбирам само едно - че с поведението си някои протестиращи ме карат да мисля, че не съм желаната част от това общество. Но, мили съграждани, аз не се срамувам и мен не могат "да ме страхуват" нито едните, нито другите. Прави бяхте преди, прави сте и сега, аз съм една "мръсна туркиня"!

П.С. от Webcafe.bg: Все пак, ако авторката, която ни изпрати тази статия, си направи труда да дойде на протестите, ще види, че хората, скандиращи тези антитурски лозунги, са пренебрежимо малка част.

#152 otgovor 20.06.2013 в 14:26:09

@Инженер, Може би аз бих могла да ви отговоря. Вместо да търсите мръсотии в миналото на вестоносеца, защо не погледнете самото послание? Посланието е чисто и просто - за толерантността. Дори в самото писмо си пише - нощо лошо няма да протестирате срещу ДПС и да го наричате некомпетентни мърльовци, манипулативни изроди, изменници и т.н. Но просто да не използваме 'турци' като обидна дума. Мен не ме интересува авторката какво е говорила преди и в коя партия членува. Не чувствам необходимост да съм съгласна с нея по никакви други въпроси - няма нужда. Защо да викаме "да, щяхме да послушаме молбата за толерантност, ако беше писана от някой друг"? Няма значение кой я е писал, надявам се всички да сме съгласни да не съдим 9% от българите заради етническия им произход или заради мизерствата на една посредствена партия. Надявам се поне за тази мъничка истина всички да сме съгласни.

#153 koliok5 20.06.2013 в 14:27:13

Windfall, по закон е забранено на публични мероприятия (митинги, партийни събрания и т.н.) да се говори на друг език освен на български - това е официалният език в тази държава! На когото не му харесва - нали знаеш - Анадола е на югоизток от границата ни!

#154 паяка 20.06.2013 в 14:48:45

Инженер : Дали да? /Далида/ отговор : Еми не! / Емине/

#155 boris 20.06.2013 в 14:50:09

В действителност хората на митинга скандират "турци сте,турци сте", просто защото това е възглас отработен и синхронизиран по стадионите от достатъчно голяма група хора. Също като "Волен / в случая/ - курво" "Българи юнаци" "довиждане - довиждане" и прочие + всеизвестният възглас за ушевия. Всеки който е бил войник знае колко е трудно голямо множество да вика в един глас - "Здраее желаем гусин...." Ако не е "отработена" фраза се чува просто шум.

#156 Баба Вихронрав 20.06.2013 в 14:53:41

Аз пък искам да попитам, като ДПС е българска партия: Какво направи за България през двадесет и три годишното си съществуване? И как да реагирам на изказването на Мугаддес Хасан за Левски? И защо ръководството на ДПС ВИНАГИ държи да разделя българите и етническите турци с действия и думи? И на тези хора като авторката, недоволни от отношението на българите няма ли да им в по лесно в Турция, или и там не ги приемат май съвсем като турци?

#157 Harry 20.06.2013 в 15:00:37

..."от учебната програма отпада стихотворенията "Майце си" и „Моята молитва“ на Христо Ботев, но ще бъде включено стихотворението "Колко си хубава" на Христо Фотев." Клисарова опроверга спекулациите, че новоназначеният зам.-министър на образованието и науката Мукаддес Налбант има връзка с отпадането на част от произведенията. Да бе, да! А какво ще каже авторката за "гяури", има ли доблестта да каже тук че е агтитирала своите да не използват "гяури", когато си говорят на турски за нас?

#158 boris 20.06.2013 в 15:19:28

Тази жена на снимката ми е много позната-мисля че съм я виждал някъде

#160 Govedo13 20.06.2013 в 15:51:12

Заглавието е грешно, както и начина на мислене. Ако си туркиня значи не си българка и си гражданка на република Турция,като такава би трябвало да те вълнуват турските а не българските проблеми. Всичко е въпрос на самоопределяне,има огромна разлика от аз съм туркиня до аз съм българка с турски произход. Когато я научиш тогава твоето мнение ще се зачита и ще имаш право да протестираш. Поздрави от един българин от влашки произход.

#164 garga 20.06.2013 в 16:31:03

като погледна коментарите изобщо не ме учудват политиците. точно това са което зслужавате.

#167 Vankata_820 20.06.2013 в 16:55:32

Зайо Байо, Заобградена си от плъхове, а те са всеядни и си падат по комунистическата чума, нищо че леко ги втриса на моменти - те не са готови нито за Лустрация, нито на скъсване с миналото си! Те вярват, че Възрожденския процес през Комунизма е бил за да не се разцепи България, но не вярват, че е умишлено създаден, за да провокира затягащите обръчи на клановото проивостоене, нажежявани и на етническа основа в случай на предхаосни състояния от Държавна сигурност и Военно контраразузнаване!!! Аз на твое място щях да напусна ДПС, защото то е креатура на Държавна сигурност, а ти участвайки в него, поемаш щафетата от Кукловодите на България, които я разбират, само като кланово управлявана държава, с демокрация от африкански тип - дори и в Турция, която е по-близо до Африка е обиден подобен модел на управление в какъвто ти участваш!!! Основете си собствена партия, като искате етнически да се разграничите от БГ народа, но не участвайте в хилядократно компрометиралото се ДПС - това е моят съвет към теб!!! Иначе за мен винаги ще си Зайо Байо, с шапка или без!!! Уважавам турците и светските устои във всяка държава, подкрепящи свободния избор!!!

#171 yoda_science 20.06.2013 в 19:06:13

Твърдите, че и вие сте млада и интелигентна. Не ви ли направи впечатление, че депутатите от ДПС за една година имат много посещение в турското посолство. За един се спомена 48 пъти, тоест всяка седмица. Това не ви ли прави впечатление? Или си мислите, че в турското посолство просто си пият кафето с тези господа. Не може в една суверенна държава да се разделяме на етноси. Вижте се във вашето обкръжение, колко са българите, защо ги няма, или ако ги има какви са. Няма да ви уча повече, надявам се вашата интелигентност да ви посочи пътя.

#178 pippi 20.06.2013 в 21:39:46

Жалко, че авторката няма да прочете това, което ще напиша. Много съжалявам за настроенията и негативизма на моите сънародници към нея. Вярно, тя не е виновна за нищо, но всички вие българските турци дадохте хилядите си гласове за ДПС- движение за права и свободи. Какви права, какви свободи? Откъде накъде турски граждани ще бъдат извозвани с автобуси БЕЗПЛАТНО ЗА СМЕТКА НА ДЪРЖАВАТА -БЪЛГАРИЯ за да дадат своя безценен глас. Това са хора, които не зная и грам български, но яростно и върло застават зад партията. Нима те имат нещо общо с България? Аз живея в Лондон. Образована съм, интелигентна българка. Много дискриминирана съм тук. Всеки ден четем във вестниците как милиони българи и румънци ще залеят Англия, как сме крадци и мизерници, как им източваме социалната система, как трябва да ни изпратят обратно, да ни забранят да пребиваме тук. И аз искам много да протестирам. Ама, НА! Не го правя. Та коя съм аз, дошла в чужда държава, да търся права и свободи. Не протестирам в Дейли Мейл, нито пък в Телеграф, не пиша сърцераздирателни статии. Не съм се помолила на Дейвид Камерън и на Борис за социално жилище, нито за помощи. Но много бих искала когато се прибера от работа в 5 часа като си пусна телевизора на Чанъл 4 да ми зачуруликат едни български новини и всички англичани търпеливо да изчакат около 20-30 мин мелодичния ни език да им озвучава стаите. А защо да няма едно БСП или Герб или Атака в техния парламент? Със сигурност леля Елизабет би им се зарадвала много. Много искам в училищата да се преподава ако може и на български. Поне следобед само. Не за друго, а защото много българи са се установили в Лондон, та за да им е по-лесно. И аз плащам данъци в тази държава, но не роптая кой как ме описал във вестниците, кой за какъв ме смята, кой какво мисли. Всички тези българи, които са излязли на протести негодуват срещу партията, която е създадена от вас, от вашите гласове, от гласовете на бабите ви и дядовците ви, от гласовете на роднините, които сигурно не познавате. Така, че много моля, нека да се кротнем. На който не му харесват правилата, търси други държави..... Със здраве

#181 deowin 20.06.2013 в 22:02:52

Едно нещо не ми е ясно - да речем, че в Чикаго, например, има десетки хиляди българи, включително децата им, които са родени в САЩ и са американци по паспорт. Ако те решат да се организират и да се борят за интересите си на хора с българско самосъзнание (вероятно голяма част от децата им, израснали в българоезична среда, се самоопределят като етнически българи, въпреки американското си гражданство) - това според вас би ли следвало да е повод за недоволство от страна на американците, които да се противят срещу това в Чикаго да има магазини с надписи на български език, продавачките в които говорят български, както и срещу български училища, библиотеки, състави за народни песни и танци, развяти български знамена и прочие еманации на българския дух? Тоест, вярно ли излиза, че на американските граждани с българско самосъзнание е позволено да говорят на езика, който определят като майчин и да милеят за ценностите на националността, с която се самоопределят, а нежеланието да го правят ще считаме за родоотстъпничество, докато от друга страна на българските граждани с турско самосъзнание същото това право е абсолютно забранено, а ако пък решат да говорят вместо това на езика на държавата, чиито граждани са, то ще го считаме за родолюбие? Тази асиметрия в моралните ценности ми се струва адски гнусна.

#182 Harry 20.06.2013 в 22:03:45

Проект VS/2010/008/0536 “Равенството – Път към прогрес” на тема: „Стереотипи и предразсъдъци в учебници, учебни помагала и образователни програми и планове за подготвителното и основното образование” Ръководен екип на изследването : .... 15. Мукаддес Налбант - независим експерт в сферата на образованието ...

#183 Harry 20.06.2013 в 22:10:44

deowin | 20.06.201322:02 Много, много неподходящ пример. Американците не са патили от българи, а ние сме патили от турци. Ако обаче българи решат да променят американската литература и история и заличат героичните и трагичните моменти от учебните програми, както това прави ДПС и конкретно Мукаддес Налбант, как това би се приело в САЩ, deowinне?!

Новините

Най-четените