Кучешки параграф 22

Сутрешна разходка с малката ми дъщеря, разбирай 2-годишната ми мини пинчерка, която е едва 1300 грама, на каишка в ранни зори беше помрачена от неприятна случка. Завършила с глоба от 20 лева.

Новината за инспектори, глобяващи за домашни кучета без документи, тръгнали на разходка, ме потресе. Но когато ми се случи и на мен, разбрах в какъв кучешки параграф 22 сме собствениците на домашни любимци.

Защото, предупреждавам ви, че всеки път, когато извеждате кучето на разходка, пък макар и само да потича пред блока, трябва да носите със себе си: паспорта му, документ, че е платен данъкът на кучето, документ за поставен чип (въпреки че няма и скоро няма да има електронен регистър за домашните кучета), личната си карта, което си е задължително, плюс торбичка за акото на кучето. Липсата на дори един от изброените документи ще ви лиши от 20 лева, вярвайте ми.

Междувременно помните как нова глутница бездомни кучета в столицата нахапа германски гражданин, който се възстанови физически, но "има нанесени психически травми" - по думите на кмета на София Йорданка Фандъкова.

В квартала, в който живея - един от най-зелените в София, имаме 2 поляни за разходка на кучета. Като казвам имаме, това не значи, че общината ни е задължила или благоустроила местата за разходка на кучета. Просто ние, кучкарите, решихме, че така е най-добре, за да оставим чисти и необезпокоявани от кучетата ни детските площадки в квартала.

Поляните за кучета нямат кофи за кучешки отпадаци, нямат и заграждения. В квартала има поне 2-3 глутници от по 3-4 кучета, които редовно от "Екоравновесие" подменят с други, но не ги прибират. Очевидно в общинската фирма "Екоравновесие" разбират служебните си задължения така: кастрират кучетата и просто им сменят района. За подслон или стопани дума да не става.

Малко утешение е заявката на Йорданка Фандъкова, че ако няма обжалвания, през юли ще започне изграждането на приют за 1000 кучета в землището на Горни Богров. При това ще ни струва като данъкоплатци само 1.5 милиона лева, а не както досега - 6.5 милиона за два пъти по-малко кучета.

Но след глобата от 20 лева, искам да задам няколко въпроса на столичните инспектори:

1. Откога децата се регистрират и за тях се плаща данък? Моето куче е моя отговорност, поела съм я и си я гледам. Моето куче е мое дете, както съм родила и отглеждам две деца, така се грижа и за кучето си! То цапа по-малко, яде и се къпе по-рядко, не ми харчи грешни пари за училище (за българското училище ще пиша в друг материал колко струва на един родител и какво получават децата в замяна).

2. Защо ще ме глобят, ако не си прибера акитата на кучето, а бездомните могат да осират страната ни надлъж и нашир? Винаги си чистя след кучето, но въпреки това газя в л... по поляните. Няма нито едно кошче за боклук, та камо ли за кучешки фекалии в квартала ни.

3. Защо да сложа чип на кучето, след като няма електронен регистър - въпреки че за такъв неизвестно къде потънаха над 6 милиона лева, дадени преди години на Националната ветеринарно-медицинска служба? Няма регистър, чрез който да ми намерят кучето чрез чипа, ако се загуби, нито да проследят дали това куче има всички ваксини.

4. Защо трябва да нося постоянно паспорта на кучето си с мен, когато сме на разходка? Кучето ми се разхожда на каишка винаги, т.е. то не може да изплаши или нарани друго човешко същество. Освен това няма 14 човешки години още, за да му е нужен личен документ. След като малолетният ми син е без личен документ и се движи свободно до училище и тренировка, това означава, че и кучето ми може - след като е придружено от настойника си, т.е. мен.

5. Защо да нося личните си документи, докато разхождам кучето? Слизайки по домашни дрехи да изхвърли боклука или да купи хляб от близкия магазин, винаги ли носите личната си карта? Разходката ми сутрин и вечер с малокалибреното ми куче е 10 минути, разтоварена от ежедневните грижи, в удобни спортни дрехи, без телефон, без документи и пари, само ключове дрънкат в джобовете ми, искам блаженство и мир в тази разходка.

Какво излиза най-накрая - че изрядните, тези, които си гледаме кучетата, а не ги изоставяме, сме най-ощетени.

Защо имам право да говоря така

От 20 години гледам кучета, Кити е третото ми отроче. Винаги моите кучета са били надлежно ваксинирани, лекувани при нужда, независимо колко ми е струвало това. Не съм правила бизнес с техните деца, а съм търсила любящи стопани. Винаги съм разхождала кучетата си на каишка в квартала, въпреки че това не успя да опази от моторист първият ми мини пинчер:)

Първо бе малка нежна булонка на име Джеси, която смятах за първородна дъщеря. Тя ме научи на много, показа ми какво е безрезервно майчинство не само на свои деца, но отгледа и две котенца. Беше родена за майка! Винаги ме даряваше с любов.

Никога не бе уморена, раздразнена и имаше сили в късна доба да ме посрещне на вратата. На улицата Джеси знаеше какво е "кола" и как да се пази от нея, кога завиваме "наляво " и кога " надясно", колкото и да се смееха случайни минувачи.

Джеси плачеше, когато дъщеря ми проплакваше в креватчето, пазеше детската количка на площадката от големи бездомни кучета, нищо, че породата й едва ли би успяла да се пребори с великаните, които ни наобикаляха, но тя пазеше бебето като свое.

Пред очите й пораснаха и двете ми деца, никога не съм се притеснявала, че може да ги нарани. В последната година от живота си, след тежка операция, тя намери сили да отгледа и кърми малко коте, спасено от дъщеря ми от кварталните улици.

Лео - така се казваше малкият котарак, порасна и възмъжа сред игри и закачки с Джеси. В деня, в който той донесе и първия мишок от полето при вилата ни, Джеси реши, че е време да си даде почивка и ни напусна, нас и този свят.

Две години се борих със себе си дали да взема ново куче или да живея със спомена за Джеси. Накрая реших, че за децата е по-добре да намерят нов приятел и да поемат отговорността си към него от ранна възраст. Взехме малката грацилна Кари, мини пинчер.

Игриво създание, което бе за кратко с нас. През каишката й между мен и нея мина моторист. Не можахме да я спасим. Но именно Кити върна бързо усмивките на децата.

И сега инспекторите от Столична община искат с действията си да превърнат тази наша радост от любимката ни в тегоба, вместо да съсредоточат усилията си в бродещите из столицата глутници и дали от "Екоравновесие" си вършат съвестно работата.

Дали пък да не му направим един публичен протест, при това с лай, на собствениците на домашни кучета и кучетата, то се знай, под прозорците на "Московска" 33...

#1 mima 06.06.2012 в 08:43:04

Госпожо, много е просто решението на проблема, приготвяте една малка чантичка с нужните неща и я оставяте на закачалката. Не смятам, че това ще е такова голямо затруднение. И ако Вие си събирате акитата, то пред нашия блок има 4-ма кучкари, за които съм на 100% сигурна, че не го правят. Така че грижете се за вашето куче, за да не бъде то проблем за обществото, а относно помиярите ще държим отговорна общината. Не съм съгласна с мисленето, че щом другите не си вършат задълженията, значи и ние трябва да сме свободни от всякакви отговорности.

#2 Оня Дето Го Трият 06.06.2012 в 08:56:56

Е по-лесно е да се глоби куче на каишка (и собственика му), отколкото кучета, които ръфат професор.....влез им в положението на контролните органи Абе кой ги избира тия общинари, та после всички се оплакваме?

#3 umniqt 06.06.2012 в 09:37:23

Ний-нормално е да глобят тебе защото са те видели.Кога напримерно ще ходи да глобява по някоя циганска махала там такива с кучета няма хахахах

#4 aritas 06.06.2012 в 09:48:52

Глобяват се най-вече собствениците на мини породи. Кой инспектор ще дръзне да се приближи до рот? За статията - много вярно и много тъжно. Скоро няма да имаме логика в Наредбата за отглеждане на домашни любимци. Никой не ходи до кварталния магазин с личната си карта, дори и инспекторите.

#6 mima 06.06.2012 в 10:05:37

Стефане, предполагам ще се направиш на голям мъж и ще теглиш едно круше на инспекторката. Ще й кажеш да се разкара и да не те занимава с глупави закони, щото си булгар и всичко разбираш и знаеш. Само не знам какво ще правиш, ако се окаже 120 килограмов мускулест инспектор - надявам се бягаш бързо.

#7 Lusi 06.06.2012 в 10:11:06

Вярно е, че всички трябва да си спазваме задълженията, но не е нормално да имаш само задължения, а правата да са само на книга. В моя град (Велико Търново) има само едно място отредено за разходка на кучета и то със съвсем малки размери!!!! За глудниците да не говорим. Отдавна не излизам вечер сама на разнодка с нея, въпреки че живия в центъра. Случвало се е даже от вкъщи да не мога да изляза, защото огромни кучета обикалят кофата ни за боклук. Принципно не ме е страх от животни, но когато съм с моето куче ме е страх да не я нападнат (случвало се е няколко пъти), а покрай нея и мен. Не искам уличните кучета да бъдат подлагани на жестоко отношение, мъчно ми е за тях, но мястото им просто не е на улицата - причините за това са много, но тази, която сега засегнах не е от най-обсъжданите.

#13 imperiall 06.06.2012 в 10:51:49

Наистина това с изискванията на гол гъз взе да идва до гуша. И то не само в това отношение или закон. п.с. Мануелче...

#14 imperiall 06.06.2012 в 10:56:33

Авторке ти сигурна ли си, че кучето Кити ти е дъщеря, щото имам подозрения, че и куче може да не е

#19 Mr Norris 06.06.2012 в 11:18:50

Деница, общината е длъжна да предостави всичко това с парите от данък и чипове, които се плащат и после да има претенции. Вместо това тези пари потъват в някакви безумни операции като кастриране на бездомни кучета. Вчера четох някъде, че били около 200 000 само в София?!?! Някой явно иска да си уреди бизнеса до живот... Между другото още не съм чул куче да е гонило някого, за да го изнасилва.

#20 Scooby Doo 06.06.2012 в 11:19:43

А бащата на дъщеря ви и той ли е пинчер или е друга порода? Него развеждате ли го на каишка или не. А мислите ли да си родите и други кученца догодина, защото се смятам да си взема.

#22 Lusi 06.06.2012 в 11:27:01

Най-лесният начин да се разделят децата от кучетата е да има обособено място за всички. Вие, които нямате животни не искате парите ви да отиват за кучета, но по тази логика ние, които нямяме деца също не би трябвало да искаме данъците ни да отиват за детски площади. Пълен абсурд!!!! И не съм лумпен, с каквито бях сравнена в един от горните коментари, тъй като съм обичала моето куче, но не и уличните! За мен хуманното отношение на животните изключва те да скитат по улиците. Пак повтарям тяхното място не е там!

#24 корейче 06.06.2012 в 11:40:36

Луси, не си права. Децата и кучетата не са равни. Децата са хора и бъдещето на нацията, така че дори хората без деца пак трябва с данъците си да помагат да благоденствието на децата. Както и хората, чиито възрастни родители са починали, а те самите са млади, пак трябва с данъците си да помагат на възрастните. Както и данъците на идеално здравите хора е редно да се вложат и в изграждане на съоръжения за инвалиди. Защото става въпрос за ХОРА. Виж, съгласна съм, че данък куче трябва да отива по предназначение. И трябва да се контролират стопаните, това е факт. И регистър на кучетата трябва да се направи. А бездомните просто да се избият, защото е най-бързо, ефективно и най-вече евтино. Ако искат, вманиачените природозащитници да плащат за приюти, аз не съм съгласна от мойте данъци и 1 стотинка да отива за приюти, кастриране и прочее простотии.

#25 lele male 06.06.2012 в 11:44:28

Who Let the Dogs out? http://www.youtube.com/watch?v=He82NBjJqf8

#27 Вера 06.06.2012 в 11:56:05

До корейче: "А бездомните просто да се избият, защото е най-бързо, ефективно и най-вече евтино. Ако искат, вманиачените природозащитници да плащат за приюти, аз не съм съгласна от мойте данъци и 1 стотинка да отива за приюти..." Кои бездомни? Само четирикраките или покрай тях и двукраките... хо-хо!

#28 lele male 06.06.2012 в 11:58:53

Аз искам да се приеме следното: - разхождане на куче без документи - глоба 100 лв. - разхождане на куче без пари - глоба 200 лв.

Новините

Най-четените