Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Балконинг, брат

„Изкуството на балконинга" продължава и през лятото на 2015. Сезонът на творчеството през 2015 започна скоро и трагично. Снимка: YouTube
„Изкуството на балконинга" продължава и през лятото на 2015. Сезонът на творчеството през 2015 започна скоро и трагично.

„Много си малка, за да те пуснем в Слънчев бряг" - казват кротко и боязливо родителите, докато разгневената тийнейджърка блъска чекмеджетата и вратите на шкафовете в кухнята на семейството.

Мебелите оцеляват и това е посланието на рекламата на „Икеa", която стана много популярна в социалните мрежи преди време. Посмяхме се с какво сме известни в Швеция и забравихме за нея, въпреки че находката на нечия агенция става и за заставка на българските новинарски емисии през летните месеци.

Мебелите оцеляват, но много тийнейджъри не оцеляват в прославилия се като алколохна дестинация курорт. Вчера деветнайсетгодишен шведски турист паднал от единадесетия етаж на хотел в Слънчев бряг.

Първоначалната хипотеза е, че се опитвал да прескочи от една тераса на друга. Тъжна новина. За съжаление, медиите съобщават за първата жертва за този сезон, но никой не очаква да е последната.

Статиската за предни години е за няколко трагични инцидента всяко лято.

„Модата балконинг" е доста смъртоносна. Кое му е модерното? Нищо. Алкохолът е толкова евтин и включен в ол инклузив офертата, че се насвяткваш така, че ти се приисква да полетиш. И го правиш - от терасата в басейна или от балкон на балкон. Опитите за летене никога не са завършвали добре.

Това обаче е разбираемо и ясно само в трезвено състояние.

Смъртта на деветнайсетгодишния швед беше един ден, след като британският посланик посети Слънчев бряг, за да даде начало на кампания, която насърчава отговорното поведение сред младите туристи.

Кампаниите са хубаво нещо, но едва ли някой им обръща внимание на третото голямо. Особено ако след консумацията ол инклузив в хотела започнат организирани алкохолни турове по заведенията. Призивите за отговорно поведение не служат за нищо пред хора, които са избрали дестинацията, именно за да се държат безотговорно.

Преди да поцъкаме патриотично език с възмущение „Гледай ги тия чужденци на какво са се направили!", да помислим защо.

Утехата, че „балконингът" не е измислен в България, а става популярен през 2009 в Испания след качен клип интернет, не е голяма.

Какви са притесненията на родителите, които в рекламата не искат да пуснат дъщеря си в Слънчев бряг? Тя е на видима възраст шестнайсет години и следователно освен капучино и газирани напитки, не би трябвало да получава нищо друго в заведенията. В Швеция обаче са напълно наясно, че тези правила в Слънчев бряг не важат. Там можеш така да се намармаладиш, че да ти се прииска и да полетиш. Независимо от възрастта. Съдейки по клиповете, качени в интернет, доста непълнолетни туристи се напиват на воля в Слънчев бряг, а и не само там.

Важното е сезонът да върви, а правилата да ги спазват майките и бащите, които са си пуснали децата в известния български курорт. Така ще ви отговори всеки уважаващ занаята барман и ще свие рамене, убеден, че него никакви проверки не го ловят. Ако нарушенията започват в заведенията и хотелите, а алкохолните турове са част от туристическата оферта, трябва ли да има санкции за „балконинга"?

Миналото лято хотелиери в Слънчев бряг настояваха да се въведе глоба от 300 евро за скачане от балкон в басейн.

Дори те са разбрали, че рестрикциите и спазването на правила ще опазят бизнеса им, чиято слава е предимно на алкохолна дестинация с големи излагации на напилите се и понякога фатален край. Интересно какво биха отговорили същите хотелиери на въпроса дали забраната за продажба на алколол и цигари на непълнолетни в заведенията към техните хотели важи. Новината за изискването за въвеждане на санкции за балконинг мина и замина заедно с лятото на 2014.

Остана изказването на изпълнителния директор на „Слънчев бряг" АД : „Трудно може да се ограничи този спорт или по-скоро вид изкуство, което младите чужденци упражняват в курортния комплекс". За да бъде санкционирано „изкуството", то трябвало да бъде в нарушение на нормативната уредба, а очевидно не е.

Както знаем, в изкуството правила трудно се налагат.

Грижа за овладяване на „творците" имали туроператорите и хотелиерите. По тази причина „изкуството на балконинга" продължава и през лятото на 2015. Сезонът на творчеството през 2015 започна скоро и трагично.

Остава да почакаме Слънчев бряг да влезе не само в рекламата на мебелна фирма, но и на траурни агенции в Швеция. А после пак да си поговорим за предимствата и красотата на българското Черноморие.

Смъртта на деветнадесетгодишния швед може и да е нещастен случай. Може и да е имало други причини, за които никога няма да разберем, а и няма нужда. Трагичният инцидент обаче прилича на много други през последните лета в курортния комплекс, където родителите се страхуват да пускат децата си. Слънчев бряг се нуждае от туристи. И днес да влезете в сайта на хотел с четири звезди, ще намерите оферти за седем нощувки за двойна стая ол инклузив на цена 1600 лева.

Изключително евтино за чужденци, при това без туроператор. Хотел с чудесен басейн за скачане. При толкова много хотели и свободни стаи едва ли някога ще има санкции за" балконинг" или забраната за продажба на алкохол на непълнолетни ще се спазва.

Дали някога Слънчев бряг ще привлече онези хиляди туристи, които са анулирали резервациите си за Гърция след началото на банковата ваканция? Едва ли. Евтиното излиза скъпо. Кой би искал вечерно време над терасата му да се строполява повръщано или човешко тяло, докато музика ехти от всички страни?!

 

Най-четените