Страната на салфетките

В нашата мила родина и хеви метъл фен да не си. Събираш цяла година пари за концерт на любимите ти Rammstein например. Пътуваш цяла нощ от Генерал Тошево до София. Храна, бира. Отиваш на концерта. Размазваш се на 40-минутния сет на любимата ти банда, която гледаш от половин километър, защото парите са ти стигнали за най-евтиния билет.

И на другият ден какво - с тежък махмурлук в автобуса отваряш вестника и с ужас виждаш как вокалът на любимата ти банда е бил в "БИАД" заедно с няколко фолкпевици и е меткал салфетки, докато мургав мазняр му е пеел на ухо "Ръгада дъгада дъг - а бе, не мо'а да се запра"...

Пиша този текст преди втория ден на фестивала Elevation 2012 и се чудя коя ли от актуалните звезди ще бъде заведена в "Найт флайт", "Ориент 33" или "БИАД". Дали Fatboy Slim няма да метне някоя салфетка, придружен от няколко силиконови гърли, които едва ли знаят кой е въпросният господин, но са разбрали, че е звезда и това е достатъчно.

И дали Cypress Hill ще бъдат въдворени на парти с музиката на Амед, за да получат едно вътрешно убеждение, че България е място, в което нощният енетъртеймънт е микс между ориента и червените фенери на Амстердам.

Тук много големи звезди са се подхлъзвали сериозно. Добре, че България е една много мъничка страна и хората са някак...как да се изразя, леко безразлични към всичко (поради невероятно добрия живот, който живеем в последните години... май в последните 70 години), та доста истории остават само в градския фолклор.

Като например как при първото идване у нас на Долф Лундгрен... Злите езици разказват, че коравият мачо от екшъните прекарвал подозрително много време в актуалния по това време клуб "Спартакус". Където се подвизаваха, как да се изразя, хора с освободена от предразсъдъци сексуална ориентация.

Или как Жан Клод ван Дам обикаляше мъртвопиян софийските заведения в компанията на няколко респектиращи здравеняци и обясняваше, фъфлейки - "Ай ем Жан Клод ван Дам"...

Имаше и изключения като култовия Денис Родман, който след знойна вечер в чалга клуб не издържа на напрежението и се замъкна в известен столичен пиано бар, където пя няколко часа заедно с млади български певци и певици.

Но да се върнем на световните звезди и родните чалготеки. Защо всеки път, когато се появи поредната звезда у нас, нашите промоутъри ги потапят в нощния живот, демонстрирайки плът, чалга и мятане на салфетки.

За себе си имам няколко отговора: 
- разголени, палави и леснодостъпни гърли
- парти, каквото в Америка може да се случи само ако сте рапър - последовател на Тупак
- непонятни ориенталски звуци и родната разновидност на RnB - т. нар. гюбек

Имам, разбира се, и още няколко отговора, но ще си ги спестя. Те касаят това, че всъщност друг тип нощни забавления почти не останаха.
Та, колкото и да ни се струва безумно, ще гледаме хевиметъл легенди да меткат салфетки в "Ориент 33", слушайки хитове на Ивана.
А ние ще се тупаме в гърдите, обяснявайки: "Ние сме воини против чалгата и слушаме метъл (пънк, фънк, диско, реге, траш, ембиънт или дъб степ)".

Само още нещо - ако някой от вас скоро е ходил да купонясва в чалга заведение... Това със салфетките още ли е актуално? (актуално е и в т.нар. диско клубове - б.р.) Защото, ако е така, Дянков може да припечели едни сериозни постъпления за бюджета, въвеждайки данък "салфетка". Мяташ куп салфетки - плащаш 20 процента от парите за тоя акт на тотално малоумие. А парите постъпват директно като субсидия за образование и наука.

Така хем западните звезди ще са впечатлени от това революционно решение на правителството, хем производството на салфетки ще процъфтява.

Хем ще бъдем единствената страна, която е прокопсала от правилото: "Чрез простотия към прогрес".

А сега ви желая приятна неделя. И използвайте салфетките по предназначение. А утре очаквайте нещо много яко на страниците на Webcafe.bg.

#22 Оня Дето Го Трият 25.06.2012 в 12:16:28

Все пак да не забравяме, че чуждите звезди, за които се говори в текста, са повечето мъже! Да откриваме ли топлата вода какво най-много привлича мъжете? Като дойдат Лейди Гага и Джей Ло заведете ги в някой изискан пиано бар, където пее Любо от група Те......после предполагам и те ще предпочетат чалга бар...

#23 Melina 25.06.2012 в 12:19:28

До Вера: Географското положение на страната ни и пет-вековното турско робство са фактори, които говорят за ориенталски елемент в нашата музика и култура. Съгласна съм с теб, че днес чалгата граничи с порнографията. Но не тя е виновна за поведението на младите. Виновни са родителите, които не могат да възпитат децата си и образованието. Докато децата се учат само от телевизията, а не от книгите ще продължават да се мятат салфетки.

#24 Borracho 25.06.2012 в 12:31:38

Какъв е проблема не виждам?!?! Те хората са го казали отдавна: "Като идеш в Рим прави като римляните!". Като идеш в Ром - ми ше правиш като ромляните Автора на кого се сърди сега? На рок звездите, които не са против това да ги заведат да пийнат и да поеб*т в хитов чалга клуб или на организаторите, които ги водят в такива или против самите чалга клубове, че изобщо съществуват? Тва май не е музилакна фенщина, това си е малко obsession - какво ти пука какво правят хората, когато не са на сцената? Интересно ми е колко от феновете на Judas изведнъж са спрели да са фенове на Judas след като Halford открито призна, че е гей например.... Говорите за известните певци сякаш пикаят бензин А98 и техните лайна не миришат......

#26 Дракон с кисело зеле 25.06.2012 в 13:14:45

Цитат: Аз не понасям метъл, на чалгата не съм фен, но ако трябва да избирам - по-добре чалга парти, метълът не е моята музика просто. ________ А метълите били ограничени... Корейче, принципно пишеш интелигентно, но... Не знам на колко човека е направил впечатление фактът, че ВСИЧКИ, изказващи се по подобен начин, имат едно нещо общо - а именно, че нямат достатъчно сериозен поглед върху "метъла", за да могат да формират някаква разумна позиция спрямо него. Метълът не е жанр, че да бъде отписан по този начин. Метълът е цяла наджанрова конструкция, от която по-голям към настоящия момент е единствено рокът - и, може би, попът. Хеви метълът има достатъчно различни изисквания, претенции и изразни средства от блек метъла, че да са отделни жанрове. Примерно. От траш метъла се търси скорост и агресия, а от прогресив метъла - прецизен инструментализъм, сложни композици, често с промяна в темпото или дължината на такта, и така нататък. Макар и да има сериозни застъпвания, различните видове метъл имат различни изисквания към подхода към вокалите, инструментала, композицията и сценичното изпълнение. Затова не можеш да сложиш Dream Theater на едно място с Dimmu Borgir. Примерно. Чалгата... И тя не е жанр. По-точно, не е музикален жанр. Съжалявам, ако четящите коментара ми почитатели на съответното нещо се обиждат, но това е просто факт. Поне това, което ми е попадало в последните години от чалгата, няма нито една истинска жанрова характеристика. Причината за това е фактът, че "авторите" на съответната музика взимат песни от къде ли не, за да правят пари бързо. Защо да губиш време и творческа енергия в писане на нещо ново, щом можеш просто да вземеш чужда поп или дори рок песен, знаейки, че некадърността на изпълнителя - именно некадърността, а не нещо друго - ще свърши останалото. Що се отнася до големите рок/метъл/квототам музиканти, които след концерта разпускат по чалга кръчмите... Тя Геренова го е казала, не виждам защо сте й нацвъкали минусите. Имайте предвид, че за музикант, преминал нивото на свирене пред приятели, музиката често вече не е хоби, а работа - а от работата си трябва почивка, твърде често на място, което няма нищо общо с нея. Естествено, че Rammstein - които са немският еквивалент на Азис, бтв, буквално, па макар и да са добри музиканти - след концерта си ще отидат в някоя кръчма, където няма да им пускат индъстриъл метъл, вероятността да ги притесняват фенове е много по-малка, а куп момичета сами ще им се предлагат - особено пък ако някой им подшушне, че тия са няк`ви световно известни, нали... Още повече, че за чужденците чалгата не е това, което е за нас - не е нещо, чиито почитатели да надуват на макс посред нощ, без да им пука, че хората в квартала искат да спят. Чужденците надали са виждали фиркани до козирката тринайсетгодишни чалгаджийчета, повръщащи около заведенията. Не са виждали грозните картинки, на които ние сме ставали свидетели, затова и нямат нашето негативно отношение.

#27 Kipra Danailova 25.06.2012 в 13:21:17

Мануела, стига я защотава тая чалга ейии..Само някой да посмее някой да каже нещо против чалгата и ти скачаш, като ранена в сърцето хиена Иначе съм съгласна с теб, че те рок звездите (тва хеви метъл вече е малко демоде, като израз май... ) надали са някакави изтънчени джентълмени, който на афтерпарти слушат класика и не си и помислят за алкохол и к#рви!

#28 корейче 25.06.2012 в 13:25:08

Дракон с кисело зеле, Нямам нищо против метъла. Ако ми хареса някоя песен, харесва ми. Не заклеймявам метълите по никакъв начин. Даже вчера до мен във влака беше един метъл, който беше истински кавалер - останах очарована от него и не си изградих мнение по тениската му. Просто твърде рядко се случва някоя метъл песен да ми хареса. Рок - да, но не и хард рок. Просто не е моята музика. Виж, бачатата примерно я обожавам и почти няма песен в тоя жанр, която да не ми хареса. Въпрос на вкус. Имам предвид, че точно метълите са тези, за които понятието въпрос на вкус не съществува - те смятат, че който не слуша тяхната музика, е тъп, не става и т.н. Разбира се, не всички са така.

#29 imperiall 25.06.2012 в 13:39:10

"Имам предвид, че точно метълите са тези, за които понятието въпрос на вкус не съществува - те смятат, че който не слуша тяхната музика, е тъп, не става и т.н." "и не си изградих мнение по тениската му." __________ Не само те, корейче. Ти не си по-различна. А в бг си имаме ена странна тенденция да превръщаш дори музикалните си предпочитания в повод за "престиж" и по-хубава тениска, с други думи независимо от жанра сме еднакво изпростели. Та затва и авторката трудно може да преглътне действията на "любимия вокал", преко сили й е да схване, че изобщо не разсъждава като нея. А тва, че който не харесва тази музика е по-тъп не е мит - статистически доказано е.

#30 Dam Duk 25.06.2012 в 13:58:18

Абе.. аз и лейди Гага и Бритнито ги слагам в графа "чалга".... па като се замисля и други мога да измисля

#31 корейче 25.06.2012 в 14:11:49

А в бг си имаме ена странна тенденция да превръщаш дори музикалните си предпочитания в повод за "престиж" и по-хубава тениска, с други думи независимо от жанра сме еднакво изпростели Ми да де, за ей това точно говоря. Простотия е да смяташ, че някой е еди какъв си, защото слуша някаква музика. За тениската имам предвид, че беше метълска - иначе как мислиш, че щях да разбера, че е метъл. Но това не ми повлия ни най-малко в преценката що за човек е. А ако някой носи тениска с Преслава, то всички ще го заклеймят (макар че не съм видяла тениски с Преслава).

#32 Дракон с кисело зеле 25.06.2012 в 14:14:53

Имам предвид, че точно метълите са тези, за които понятието въпрос на вкус не съществува ____ Донякъде е така, но не съвсем. В крайна сметка ако един човек забие наистина дълбоко в метъла - дори и в най-праволинейния хеви метъл - няма как да не започне да уважава и другите жанрове или поне вкусовете на останалите. Когато си на шестнайсет, е много яко да викаш "If you're not into metal you are not my friend", но като пораснеш, вече не е толкова готино. За щастие повечето ми познати, харесващи такава музика, в крайна сметка надрастват позьорщината.

#33 imperiall 25.06.2012 в 14:18:46

Сега видях, че и рапа е отнесъл шамарите покрай чалгата. Всяко отричане и крайност по отношение на музика са турбо несъстоятелни, ако и да си закоравял фен. Щом си наясно какво те грабва, можеш да го преоткриеш във всевъзможни жанрове.

#34 imperiall 25.06.2012 в 14:24:00

Опа, Дракон го е казал преди мен.

#35 Meteora 25.06.2012 в 16:35:45

А пък познавам едно момче нашенче, работи трейдър в Джей Пи Морган Чейз в Лондон. Като се върне в София в Син Сити му пазят сепаре за цалото време на пребиваването му.

#37 Kipra Danailova 25.06.2012 в 16:54:22

@Meteora То понеже е много престижно да си трейдер...

#38 fALLEN 25.06.2012 в 16:56:04

и аз това имах предвид - нещо екзотично и с това сме известни, кактотия дето ги изброих по-долу. нещо като забележителност са чалгарниците, като си нямаме други...

Новините

Най-четените