Трябва ли да има тетрадки с чалга картинки?

Във връзка с ученическите тетрадки, които се предлагат с диск на певицата от корицата, предлагаме коментара на наш читател Зелен Бетон, който би подкрепил нормативен акт, който не разрешава печат на изображения върху тетрадките. А вие?

Преди години тетрадките бяха без картинки.

После върху тях започнаха да се появяват героите от „Ну, погоди" и Мики Маус - но само върху тези за началното училище, с квадратчетата и с широките и тесни редове.

После навлязоха автомобилите, Дарт Вейдър, феите, цветенцата и сърчицата - а едноцветните корици от грапава хартия бяха окончателно заместени с гланцови, с геометрични мотиви.

Дотук някъде беше с функционалните основания за печат върху кориците: да е по-приятно за малките и да не е скучно за възрастните.

Оттам нататък печатът върху кориците на тетрадките се дължи единствено на това, че печатниците, които ги произвеждат, гледат да изкарат по-голяма печалба. При съвременните печатни технологии, пълноцветният офсетов печат върху кориците качва производствените разходи за тетрадка с максимум няколко процента - обаче „тетрадка с картинка" се продава на едро с поне 20-30% по-скъпо. Колко още качват търговците, не знам.

И понеже тетрадките са масова и не особено скъпа стока с гарантиран пазар, такива без картинки вече никой не прави.

При това целта не е да се отпечатват картинки ЗАРАДИ КОИТО някой да си купи тетрадката; просто гледат картинката да е такава, че ДА НЕ ОТКАЖЕ клиента да си я купи. Тоест - нещо възможно най-обичайно, универсално и общоприето. Никой в една печатница не си играе да прави маркетингово проучване какви картинки обичат да гледат различните групи клиенти.

С оглед на масовата образна и ценностна среда у нас чалгата е ВЪЗМОЖНО НАЙ-БЕЗКОНФЛИКТНАТА тематика: тъжно, но факт. Мнозинството потенциални клиенти гарантирано няма да се подразнят от чалга-картинката. Или поне не дотолкова, че да не купят тетрадката - особено ако всички алтернативи са все от тоя сорт. Пък малцината, които биха се подразнили сериозно, ще купуват каквото има. Те са твърде малко, за да интересуват печатниците.

А това, че тетрадки се продават в комплект с чалга дискове, със сигурност не е идея на печатниците - те няма да се размърдат да творят такива дълбокомислени пазарни ходове, тях ги интересува машините им да не стоят без работа. Интифата е от чалга-индустрията - която, ако има как, ще пласира дисковете си и заедно с тоалетната хартия или клечките за зъби.

Виж, там вече маркетингът е в действие: дружината на Митко Пайнера възпитава вкусовете на бъдещите си потребители. Целенасочено, още от ранна възраст. Няма как да не ти се отрази ако, докато растеш, ежедневно пред очите ти са образите на разни силиконени каки. И то се отразява не на съзнателно, а на подсъзнателно ниво - което е и целта.

Не съм привърженик на държавната регулация за щяло и нещяло, но бих подкрепил нормативен акт, който не разрешава печат на изображения върху тетрадките (както и продажба на учебни пособия в комплект с други стоки). При всички положения го намирам за много по-приемливо от един куп други идиотски ограничителни разпоредби, които се роят в последно време.

Междувременно, ако съм един шеф на печатница, ще пусна тетрадки с едноцветни корици. Даже и да ги продавам на цени колкото тия с шарениите, съм сигурен, че няма да ми се задържат на склад. Защото нормалните хора все още са неподозирано много. Само че си мълчат, затова не си личи.

А хлапетата няма да оставят кориците празни, това е повече от сигурно. Празната корица ще им е стимул да измислят и сътворят нещо сами, вместо да кльопат готов образен и (псевдо)естетически полуфабрикат. Из къщи още стоят някои от гимназиалните ми тетрадки; не ми се изхвърлят точно заради кориците - напомнят ми как съм мислел и как съм виждал света тогава.

#106 imperiall 28.08.2012 в 18:27:21

@Dragons & swords & lords of da ringz, твоите баби дилетанти мановар не представляват ни най-малка морална заплаха, излишно се тревожиш Може би малко интелектуална, ама в по-лек вариант от чалгата..

#107 Дракон с кисело зеле 28.08.2012 в 18:34:47

Много ясно, че не са морална опасност. Затова и ги споменах, впрочем. Тя и чалгата не е. Никоя музика не е, ако родителите си свършат качествено работата.

#108 imperiall 28.08.2012 в 18:48:20

Наивно. Ако си мислиш, че родителите разполагат с някакъв контрол в тез отношения. Моите нямаха Прави си изводите. "Тя и чалгата не е." _________ Демек и ти като Оня би се ужасил, ако твоята челяд рисува черепи, вместо цици ) Аз не знам за момче, което да не се кефи на чудовища и черепи, имам племенник, който рисува изкл добре и го прави без да харесва подобна музика. Да се притеснявам ли? )

#109 Дракон с кисело зеле 28.08.2012 в 19:12:44

Контрол в кои отношения? Питам сериозно.

#110 fALLEN 28.08.2012 в 19:14:19

да бе, трябва, пуснете догодина и с порно-картинки...

#111 fALLEN 28.08.2012 в 19:15:30

aма цици ли рисуват вече? по мое време верно се рисуваха изключително само черепи, кости, курове (летящи, с очи и т.н.).

#112 imperiall 28.08.2012 в 20:37:27

111 Дракон с кисело зеле | 28.08.201219:12 Контрол в кои отношения? _____________ http://www.youtube.com/watch?v=JPVndQ5H0KU . Редовен трак в колата. Не мисля, че подлежи на одобрение. Щях да ти се обясня по-подробно, но сега бързам. Накратко - след опр възраст (зависи) - почти никакъв контрол нямаш. Личното животче започва мн по-рано, отколкото си въобразява и най-големия и наблюдателен родителоприятел. (горе- долу на 4;).

#113 Fedar 28.08.2012 в 20:57:57

102 Bobby_gBG | 28.08.201210:10 Не воинче, просто за разлика от теб вече не търся бързо ебане, ами дълготрайна връзка. И отвращението не идва от самите курви, колкото когато разбереш че момичето което преценяваш като потенциална приятелка е всъщност курвичка... И си загубиш всичкия интерес. Иначе самите курви инстинктивно човек продължава да си ги харесва... ПП: А доста хора в темата продължават да не правят разлика между курвите и кучките Смее се Въпреки че някой дори им я написа. Намига ------------------------------------- Боби, с риск да кажеш, че и аз съм първосигнален дебил, ще ти споделя, че и аз имах такива разсъждения и философии за жените и курвите като теб по едно време. След това започнах да правя секс и спрях да философствам за жените.

#114 koya sam? 29.08.2012 в 01:04:51

Ами, едно време нямаше картинки на певици и филмови звезди по тетрадките. И защо изобщо трябва да има такива на кориците на тетрадките?!

#115 koya sam? 29.08.2012 в 01:06:27

Федър, ами така е най-лесно. Ако целта е единия секс обаче...

#116 Bobby_gBG 29.08.2012 в 07:52:59

Не федаре, не те смятам за такъв. Кой както си е постлал. Това обаче не значи че съм съгласен с теб. В последните 3 години съм правил редовен секс, по няколко пъти дневно, просто по някое време когато имаш нещо "гарантирано" и по всяко време, почваш да го цениш по-малко, и чак по едно време се чудиш защо по дяволите толкова се натискахме като малки за секс на всяка цена... И че смятахме че момичетата ни правят някаква услуга като ни пускат, и че едва ли не не изпитват удоволствие от това, ами го правят само за нас... Просто не смятам че си заслужава всичките усилия за да се добереш до "лесна женичка" само за едения секс. Уж лесно, ама пак си се искат доста, най-вече вложено време (човек като работи вложените пари не са му проблем, или пък като не работи - няма проблем с времето, ама пък няма пари за влагане)... Как да е, пък човек като види че жените искат секс не по-малко, ами в някои случаи (в овулация) - дори повече от мъжа, просто спира това "робско" мислене да тътри да сваля тъпите лесни патки наляво и надясно, дето му правят "услугата" секс, ами просто си търси нещо качествено. Или поне нормално... Секс си имам и в къщи - Деснислава и Левислава никога не отказват, а след това не съм длъжен да им слушам простотиите. Кат искате наречете ме чикиджия - предпочитам го пред това да се разправям с тъпи патки.

#118 koya sam? 29.08.2012 в 13:32:25

Не, не е дъното. Позицията на Боби е достойна и аз я уважавам. По-добре без жена за единия секс, отколкото с неподходяща жена. Но, това не му пречи да продължава да търси половинката си. Пожелавам му да я срещне скоро.

#119 Voin 29.08.2012 в 15:01:41

"...По-добре без жена за единия секс..." Да де, ама ако ще е само за единият секс за къв чеп ми е да е правилната?

#120 koya sam? 29.08.2012 в 15:08:53

Точно: ако е само за задоволяване на сексуален нагон не си струва да търпиш всякакви. А "правилната", тя е за много повече от само секс

#121 Voin 29.08.2012 в 15:18:18

Чакай, чакай...кой е казал, че трябва да я търпиш? Говорим за едното ебане... неВие май хептен бъркате понятията....

Новините

Най-четените