Нямам нищо против промените в София във всяко едно отношение. И без това градът е заприличал на гиздава кочина с леко "сигански" привкус от филм на Кустурица - няколко страхотни нови сгради, а наоколо ... зъл копторник от началото на миналия век.
Само че - да кажа и нещо друго - бих посъветвал кмета на София, воглаве с всички общинари, да вземат да се поразходят малко из софийските улици, па да видят що за чудо се случва - в двупосочни улици собственици на лъскави апартаменти си паркират лъскавите коли на улицата, като по този начин правят уличките еднопосочни и изключително трудни за преминаване с автомобил.
Например, госпожо Фандъкова, при цялото ми уважение към работата Ви, бих Ви посъветвал да минете по следния маршрут вечер в интервала 17.30- 19.30, и да ми кажете - това, което виждате нормално ли е и защо е така принципно?
Значи, качвате се в колата си и тръгвате от площад „Ручей" в посока жк. „Борово" по пътя на тролей 2 и 9. Завивате по ул. „Дойран" и ... попадате на следната гледка - от широк двулентов път във всяка посока, едната лента е заета от безобразно паркирали автомобили и в двете посоки.
Тролеите не могат да спират по спирките, задръстват движението, което е толкова натоварено точно в този участък. Наглостта на шофьорите е такава, че са си паркирали колите направо до светофарите на бул. „Гоце Делчев".
Пресичаме булеварда и продължаваме в същата посока - жк. „Борово". Минаваме покрай 36-то СОУ „Максим Горки" - там е ад от направо идиотски паркирани автомобили по главното шосе. Малко по-нагоре при 20-та поликлиника става още по-страшно: колите са паркирани така, че изобщо не разбирам как излизат сутрин тези хора.
Лошо осветената пешеходна пътека там, гарнирана с уличните лампи тип "кандила", и изкачащите измежду паркиралите автомобили пешеходци правят задачата на всеки шофьор много трудна! След 20-та поликлиника има заведение - пред него си спира кой как си иска и където му падне! Всичко това, разбира се става на платното.
Стигаме до пазара в Борово - няма такава лудница. Там хаосът е издигнат до невиждани за нормални хора нива - бясно сновящите хора, слезли от тролея, напазарувалите бабички, кварталните алкохолатори, тичащи към кръчмата, ученици и бездомни кучета, примамени от вонящите срПски плескавици - всичката тая живина минава по една крайно партизанска пешеходна пътека, която е поставена на възможно най- тъпото място.
Сякаш още със създаването й планът на общината е бил да отмъсти на всичко живо и нормално в тоя свят! Така се случва, че два пъти в седмицата ми се налага да минавам този маршрут, а след пазара влизам в новия комплекс отсреща (не знам как се казва) и минавам по малките му уличкиq за да избегна ужасяващия светофар и задръстване на „Братя Бъкстон".
Госпожо Фандъкова, Вие някога ходили ли сте на това място, което е в града, който Вие управлявате? Това е толкова страшно и кошмарно, че с думи не може да се предаде!
Когато оправите тези места, тогава ще мога да кажа, че съм горд, че съм софиянец! Че ще има зелена зона в центъра и трамваи - совалки, не ме грее много - само на километър в страни от този проект с градския транспорт се поставят рекорди по време за изминаване на 1-2 километра...
То само паркираните коли да бяха... ами разкованите улици? Заченатите и зарязани "строежи"? Полусрутените стари сгради? И бих попитал Търлъкова, смята ли тая столица някога да започне да бъде чистена повече от веднъж в годината? Щото с едно пролетно почистване годишно не виждам да има някакъв ефект срещу трупащите се купища ПРАХ и пясък покрай кварталните и междукварталните автомагистрали (наричани някога "квартални улички").
Имам подозрение, че и с тези проекти ще стане като с Витошка. Имаха шанса, възможността и парите да направят нещо оригинално и модерно, а просто наредиха павета и смениха пейките. Тъпо.
Мануела Рядко съм несъгласен с теб, но веднага ще ти кажа къде бъркате. Казано е, че човека е човек, когато е на път. Така че логично тия без коли не сте хора. Пай се
Геренова, рядко се съгласявам с теб, но този път заставам зад лозунга: Град за хората, а не за автомобилите!
Какво да кажем ние, които си живеем отдавна и отдавна си плащаме за зелена и синя зона, въпреки която протестирахме, но никой от кварталите не дойде да ни подкрепи?!? Какво да кажем, като в събота и неделя няма къде да се спира. Какво да кажем, като въпреки, че си плащаме, колите ни не са защитени от вандализъм, а ако едната ти кола се строши, и ти не си платил зона за втората се чудиш какво да правиш. Аз живея до математическата гимназия, а там има курсове събота и неделя и цяла България - не София - се изсипва на малките улички около нея? Ами и в кварталите да направят другаря Тошев и другарката Фъндъкова зони защото няма откъде да се мине. И освен това какъв е този геноцид ние да плащаме зона, затова че живеем в центъра, а в кварталите и данъците по-ниски и градинките превърнати в "паркинги и гаражи".
Пък да видим после дали няма да излязат повечко хора на протест?
София е задръстена от пришълци от страната и от липсата на паркинги. Ако някой има друго менние по въпроса, според мен не е от София. Преди около 2-3 години започна да ми прави силно впечатление рязкото увеличаване на автомобилите с номера от други градове. Аз предпочитам да се придвижвам с колело (или градски транспорт, когато не позволява времето), така че съм имал доста близки срещи с автомобили и пешеходци, които не са от столицата. Да, извинявам се, аз съм роден и израстнал в София, както и баща ми, така че ми е изключително неприятно, че тук вече се питаме един друг не от кой квартал си, а откъде си. Изключително ми е неприятно, че селяндурите (разграничавам ги от селяните) идват тук и си мислят, че може и да не спазват ЗДП, 'щото така са си свикнали дома. Неприятно ми е, че като се заслушам в разговорите на околните, чувам мякане, квакане, разни думи, които съм убеден, че са на български, но са от някакъв диалект, който се знае само от жителите на 1 град и 3-те му околни села, а най-неприятно ми е да виждам модните тенденции от тези села. Разбира се не са само хората виновни - в центъра има колко - 5-6 по-големи (разбирайте с капацитет между 100 и 200 автомобила, и слава на архитектите на молове!) паркинга, 20-на двора, превърнати в платени такива и... зелена и синя зона. Като направим сметка спрямо официалните и неофициални данни за населението тук, евентуално работещите хора с автомобил, чиито офис се намира в "широкия" център и вече ми се иска да си отворя една бира и да почна да си търся работа в Пловдив. Нищо лично към хората, ама нали знаете (някои знаят де, 'щото на село надали са ги научили другите): "Когато си в Рим, прави като римляните".
туфто, ааайде почна се с безмисленото "софиянци - селяндури" Свиквай брато. Нали затова строим магистрали - по-лесно да се стига до София.
Изобщо не искам да разпалвам тая вражда - ясно ми е защо всички се изсипват наасам - защото има работа. Но точно защото се изсипват насам, се получават всичките тези задръствания. Това обаче не е единствената причина. София, доколкото ми е известно, първоначално (20-те години някъде, ако не и по-рано) е била проектирана за около 400 000 човека. В момента официално сме малко над милион. Е нещо не излизат сметките. Ремонтите (защото разширения в централната част са почти невъзможни), които трябва да се направят, вероятно ще отнемат 3-4-5 години, много милиони, много задръствания, много нерви и какво ли още не. Не казвам, че хората трябва да се изгонят оттук (макар и искренно да ми се иска това понякога), защото това няма да реши проблема. Вместо молове и бизнес сгради обаче, трябва да се построят няколко multi-level паркинга, да се разширят улиците и, нещо за което се моля на всички богове, макар и да съм атеист - да се помисли повече за развитие на велосипедния транспорт.
Е, да де, ама tufto има право. Именно защото феята дигна темата за квартал с напъпило ново строителство (и респективно нов тип обитатели), носители на "нов" морал. Смятам, че от голямата община трябва малко да децентрализират контрола, едно - ще се понапълни хазната, друго - новоморалните ше се понаучат на некои обноски.