Динко, Азис и триумфът на лошия вкус

Какво е общото между отрицателния очерк за "гангстера и ловец на мигранти" Динко Вълев в "Дейли Мейл" и включването на песен на Азис в голям положителен материал за бъдещето на музиката в списанието на "Ню Йорк Таймс"?

И двете неща могат да бъдат осмислени като зрелищен пробив на различни форми на примитивна българска контра-култура в световните медии.

За няколко дни се създаде усещането за сгъстена и интензивна събитийност - две от най-четените англоезични издания на планетата се превърнаха в мегафон за лошия вкус родно производство, разпространиха историите на Динко и Азис като показателни културни единици на българското живеене сред милиони мозъци и върнаха дискусията за собствения ни смисъл с многократно увеличен залог.

Това ли е ресурсът на България за привличане на интереса на глобалните мейнстрийм медии - мутри и чалга? Батки и маанета - звероподобно клише на цивилизационна импотентност, от което националният характер не само, че не може да се отърве, но продължава да препотвърждава...

Динко и Азис са могъщи символи на двете преплетени явления - битовата, кроманьонска агресия и болезнено лошата музика.

Сигурен съм, че Динко Вълев, който може би мрази циганите, е изпил поне половин цистерна ракия и е стрелял във въздуха докато слуша песни на Азис.

Може би се е готвил за хайка за мигранти под звуците точно на тази болезнено неприятна песен "Хабиби", която "Ню Йорк Таймс" реши да легитимира като световно музикално явление.

Азис и Динко са олицетворения на регреса и конформизма, два ходещи стереотипа, драматично различни и в същото време толкова интимно близки.

Журналистите от "Дейли Мейл" и "Ню Йорк Таймс" автономно едни от други поставиха своите показалци върху пулса на хаотичната, шумна и отблъскваща българска контра-култура, която всъщност доминира в обществото и хищно смуче кислорода от всички други опити за изява на смислени, критични и качествени идеи.

Динко и Азис пробиха на медийния пазар в Западния свят и заради анекдотичното им, но симптоматично участие във важни глобални културни процеси.

"Ловецът на мигранти" по границата с Турция се превърна в карикатура на ксенофобията и враждебността към бежанците.

Дори и най-острите критици на катастрофалните миграционни политики на ЕС, които смятат, че Меркел натисна спусъка за цивилизационното самоубийство на Стария континент с безпрецедентното отваряне на границите Европа за Третия свят, ще направят гримаса на погнуса пред примитивни бабаити като Динко.

От друга страна включването на песента "Хабиби" на Азис в материала на "Ню Йорк Таймс" е не толкова оценка за качеството на произведението, колкото политическо послание за значимостта на мултикултурализма.

Изборът на "Хабиби" е политически коректна пропаганда в културната секция на либералния медиен мастодонт, готов да прегази всички критерии за качество в търсене на "дайвърсити" - това сексуално, расово и религиозно разнообразие, което в последно време е новата религия на прогресивните левичари, доминиращи повечето медии на Запад.

Азис изпълнява двойна малцинствена роля за тези хора - той е гей и ром.

Един поглед към статията е достатъчен, за да стане ясно, че това е политически документ.

Авторите говорят за дискриминацията на сексуални и етнически малцинства в България, Азис е описан и цитиран като герой и жертва едновременно.

Журналистът Нитсу Абебе пише, че "вдъхновението за класацията е дошло от противоречивото ново парче на Бионсе Formation, което разпали ожесточена дискусия за афроамериканската общност в САЩ".

"Тази песен привлече вниманието ми не заради звука, изпълнението или композицията, а заради лавината от перспективи, прочитания и идеологически спорове. Как звучи песента през погледа на фемистките, на ЛГБТ общността, на антикапиталистите?", пише още Абебе.

За бога, те сами си го казват: Музиката вече няма значение. Всичко е политика и идеология, а малцинствата са новите носители на доброто, правилното и привилегироваността.

Азис има късмета да е ром и гей, който пее песен с арабски мотиви във време, в което етническата и сексуалната идентичност засенчват истинския талант, иновация и креативност.

Това е идеологически културен екстремизъм, в който се оглежда другата крайност - Динко с пушката. Две лица на една тъжна реалност.

*Mutri and chalga for the win - Мутри и чалга за победата

#1 Виктория Пенелопова 07 13.03.2016 в 00:05:36

Още по-абсурдно е, когато макаци се правят на хора.

#4 goni 13.03.2016 в 10:55:52

Абе, Макарон! Тоя път не си крив, а си прав! На тоя Свят всичко е възможно! Криви макарони се изправят! Казано на чист Български! Свинкя роди, мома се опраси!

#6 Бам 13.03.2016 в 12:31:04

Кончита, Бийбър, Ники Минаж са в пъти по-противни и бездарни от Азис, обаче ги харесват, гледат, слушат и т.н. Това иде да покаже докъде е изтрещяло целокупното човечество. А Динко не барайте, такива като него ще яхнат АТВ-то и ще помагат на армията от цели две роти да пази татковината. А превзети снобари като автора, могат да си пишат за триумфа на лошия вкус, докато има кой да им гарантира правото да си пишат. Щот като наминат 24-годишните брадати и мустакати дечица-бежанци към жълтите павета и темата няма вече да е лошия вкус.. освен тоя в устата.

#7 Дракон с кисело зеле 13.03.2016 в 12:52:15

Динко е боклук. А на мен ми е много чудно дали Азис щяха да го нахвалят, ако знаеха каква му е публиката тук...

#8 Defender 13.03.2016 в 13:06:06

Очевидно е, че тези които биха харесали българските шедьоври на оперното пеене, фолклора или художествената гимнастика нямат време да "вършеят" из форумите или да "кликат" като обезумели под клиповете в Ютюб... и затова "на преден план" излизат феномените като Азис... но, пък Динко откъде накъде ще подлагате на критика? Ако някой не си е свършил работата на границата, някой трябва да поправи грешката, нали? Който е влязъл нелегално е нарушил закона!!! Който е предотвратил това е примерът за нас, който трябва да бъде адмириран и награждаван! Трябва да сме толерантни към спазващите нашите закони, а не към такива, на които им е хрумнало да стъпчат Българската земя защото някой в "ги е поканил в Европа".

#9 John Smith 13.03.2016 в 13:13:53

Динко е боклук, щот пречи на Дракона да изследва третата плътност с някой резак. По тая причина Висшото му Аз не може да достигне Финалната инкарнация и той си остава.....обикновен педераст

#10 Виктория Пенелопова 07 13.03.2016 в 13:22:50

Хората по света и у нас се делят на умни и глупави, интелигентни и примитивни. Така е откакто свят светува. Кое му е чудното тогава, че имало било гледания и лайкове и.......И защо не за Азис, за Риана, за Селена Гомез.....и прочие еднодневки?? Защо Кардашиянови властват из всички медии?? Защото преобладаващото в света са примитивите. Те правят класации, те си ги харесват и тъй като медиите също се владеят предимно от примитиви, разпространяват подобни новини. И ако някой си е помислил, че става въпрос за изкуство /пеене в случая/, много се е объркал. Става въпрос на провокираща визия, за големи задници /джуки, цици/, за скандално поведение и прочие атрибути на индивиди, за които пеенето е трудна работа.

#11 John Smith 13.03.2016 в 14:16:17

Пенелопова , само не разбрах ти в коя категория се слагаш?? Щот аз съм те турил в графата- малоумни...та се чудих....съвпадат ли ни категориите? пс И да питам де....Азис глупак ли е?

#13 Виктория Пенелопова 07 13.03.2016 в 15:29:15

Джон Смит, това не е единственото нещо, което не разбираш. Необходимо е да полагаш системни усилия, ако вече не е твърде късно за теб. Опитай, все пак

#14 Бам 13.03.2016 в 16:09:48

А, добре, че ме сети- е, аджеба, ква точно е Кардашиян, освен дето е притежателка на ГОЛЯМ ГЪЗ ?! Нито пее, нито танцува кючек (което е жалко). Азис пее, и колкото и да се не харесва това на някои, пее доста добре. А дали е циганин, педал или квото и да е там, аре бегай, щом го харесват хората, нека пее. А пее чалга, т.е. проявява лош вкус , щото това се търси и харесва. Ако търсенето беше за оперни арии, Азис сигрно и това ще пее. И тогава Лебовски ще е доволен. Не че съм чалга-фен, ама квото се търси това се и предлага. Иначе- Веселин Маринов до пръсване. Писна ми от тесногръди критици, дееба...

#16 strawsPulledAtRandom 13.03.2016 в 20:32:00

"... Зад Азис стоят години упорит труд, амбиция, жертви..." Хех, че и зад бицепсите на бат' Динко стоят години труд, пот, лишения. Не зная дали наистина проявяваш уважение към това, което е "постигнал" Азист или се гавриш с него, но ако да - прояви същото уважение и към другия образ. Азис може да е достигнал доста далеч в това да стане изключително неприятен, но това не предизвиква уважението ми. И колкото и да се развива в тази насока, какъвто и пробив да постигне, ако ще да стане най-противното същество във Вселената, пак няма да ме впечатли в позитивен смисъл. Да си "най" не е важно и смислено само по себе си.

#17 Бам 13.03.2016 в 22:35:48

Не приемаме бесерабски българи щото левите ултра-либерални евро-зелки за решили, че е политически коректно да си понесеме вината задето сме бели християни и затова по-добре да се затрием. В политически коректната Европа ако си бял хетеросексуален мъж християнин си по подразбиране виновен за робството, кръстоносните походи, нацизма, ебола, войните между арабите, глобалното затопляне, ниските цени на нефта и т.н.

#21 strawsPulledAtRandom 14.03.2016 в 15:23:35

Гледай сега, точно това имам предвид - самият факт, че е известен за мен не е достойно за уважение. И Сталин ще се помни след много поколения, но аз не бих заменил анонимността си за неговата слава. На някои хора не трябва да се дължи признание за това, че са успели да бъдат нещо повече от останалите в негативен план. Да, може да се описват в учебниците като пример и предупреждение към останалите, дори съм съгласен и да им приложат по някоя малка черно-бяла снимка, като илюстрация на болест в учебниците по медицина от близкото минало, но само дотам. Да им признаваме някакво постижение (от сорта на най-пробивен циганин псевдо-хомосексуалист в музикалния бизнес), което имплицитно води до някакъв вид уважение, аз не съм съгласен. Нека не се вторачваме в гносотията като малки деца, насъбрани над размазана котка на улицата. Вярно е, че надсмиването над подобни подобни неща провокира някакви низки удоволствия у нас, но трябва да ги превъзмогнем. Нула внимание. Вместо това можем да говорим за положителни неща, което ще спре подмяната на ценностите. Така ще се промени обществото. Искате нещо българско, диаметрална противоположност на Азис? Готово: http://bnr.bg/radiobulgaria/post/100669046 Също има отзвук в световните медии, макар и специализирани, макар и не евтини таблоиди, пишещи за умрели лебеди. За себе си вече съм направил избора дали да обсъждам подобни хубави неща в кръга ми от приятели или да изпитвам мазохистично удоволствие, ровейки в тинята. Не че тинята ще изчезне, ако не мислим за нея, не. Просто няма да изчезнем самите ние.

#23 deowin 14.03.2016 в 20:50:48

>Дори и най-острите критици на катастрофалните миграционни политики на ЕС ... ще направят гримаса на погнуса пред примитивни бабаити като Динко Интересно - какъв, тогава, трябва да е човек, за да не направи гримаса на погнуса? Какъв трябва да е, за да му се радва и да го възхвалява? Какъв трябва да е, за да тръгне да лови емигранти с него? Питам за болшинството от един тук народ..

#25 deowin 14.03.2016 в 21:43:56

>дали Азис щяха да го нахвалят, ако знаеха каква му е публиката тук Защото качеството на нечие творчество или продукт някак си се влияе от потребителите му? Ако идиоти ти слушат музиката, значи музиката ти е говно? Ако българските тийнейджъри минат от чалга на класика, то това някак си би опорочило творчеството на Бах и Чайковски? Поршето е тъпа кола щото я карат малоумни новобогаташи, а VW заради Голфовете на пернишките идиоти? Честно, какво точно си искал да кажеш?

Новините

Най-четените