Пиши "Локо" и да си ходим

Понякога да си просто прост не ти стига и трябва да го демонстрираш и на другите. Нужен ти е само флакон с черен спрей в ръката и големи топки в гащите.

За пример - надписа на кирилица "Локо София" върху Мемориала на мира в японския град Хирошима. При това надраскан от сценични служители на Софийската опера, чийто състав е на турне в Япония.

Изглежда двамата осветители са изпитали желание да излязат от задкулисните сенки и да хвърлят светлина върху другата българска култура - уличната. Ама защо точно там, бе?

Преди да стане ясно кой стои зад случилото се в Хирошима, се появи и една сладка конспиративна теория, с която да бъде защитена българската чест – че не са били български вагабонти, а японци. Сред аргументите - за японец щяло да е по-лесно да напише нещо на кирилица, отколкото за българин да изрисува йероглифи, каквито също има по оградата на Мемориала.

От тази теория струи немалка доза родолюбие. Един вид тази вандалщина не е акт на "наш тъпак", а на техен. И от всички неща, за които можеше да си хаби спрея, този японски вандал е решил да напише точно "Локо София".

Ама разбира се. В страна, известна покрай всичко друго и със скоростните си влакове, как да не се радваш на "железничарите"?

Истината обаче излезе наяве, а с нея и новата доза тъжен смях. Демонстрацията на посредственост върху културни обекти не е чужда на футболните "фенове", които с името на сякаш случайно избран отбор търсят оправдание да избиват комплекси с вандалски прояви. Светъл пример за тях, сякаш спуснат от самите небеса, е и стореното през 2015 г. от футболиста Благой Георгиев, познат с творческия псевдоним "Благо Джийзъса" (кръстим се).

Тогава той се доказа като благоверен християнин и надраска с монета Колизеума в Рим – долно място, приютявало развратните забавления на хиляди еретици. С мощен размах на ръката си Георгиев остави спомен върху историческия паметник, но воден не от фенска страст, или псевдо-патриотични чувства, а от любов! Написа "Есмер" - името на съпругата си.

Тя, вместо да се трогне и да остане во веки веков с ходещия иконопис на българския (и не само) футбол, взе, че се разведе с него по-рано тази година... Знаем, Есмер, разбираме – и нас ни беше срам.

Срам ни е и сега, а от външното министерство се извиниха на японците, които може би са останали искрено изненадани от значението на мистериозния за тях надпис на кирилица. Утехата е, че като добавка не е имало и някой зле нарисуван пенис - него вече щяха да го разберат.

Все пак подобни драсканици могат да се срещнат на много места от света – тъпотата, замаскирана като фенщина или патриотизъм, не се среща само в България. Но няма как да не ти стане гузно, когато сънародник публично се излага и избира най-неподходящото място за подобни изяви.

Защото за турнето на Софийската опера в Япония иначе нямаше да чуем, но за художествената диария на сценичните служители нямаше как да не разберем...

#1 sim4o 17.10.2018 в 14:09:24

Фенове на "Локомотив", бяха вчера споменавани и от Плевнелиев: .." И не искам да забравя и няма да забравя каква беше корицата на вестник „Труд” и кой беше на нея точно в този ден – мисля, че 22 януари 2013 г. Един член на футболната агитка на клуба на „Локомотив” (Пловдив), разказва Росен Плевнелиев. .. Бившият държавен глава добави : „ .. вестник „Труд”... на първа страница обилно показваше кръвта от раната на този герой”. Тук е мястото да се припомнят и действията на самият Плевнелиев зимата на 2013 .. писал съм - sim4o | 09.06.2016 15:22: ….„През февруари отидох на платформата с протестиращите. Бях там, на платформата, и крещях (смее се), опитвайки се да им кажа нещо, и те ми крещяха (смее се), но накрая доказах, че съм смел президент , който не се страхува да отиде дори на платформата .." ------------ Като преведено от английския на Президента "да отида на платформата" ще да означава, че се е качил на покрива на лек автомобил Форд и от там е говорил, като Йоло Денев с гол в ръката мегафон на батерии 1,5v ! При това качване, Росен показа пред всички нас гражданска смелост, физическа ловкост и сиви рипсени чорапки до над глезена ! Излиза че ей ги истинските герои - качени са на микробус ! А фенове на "Локото" вестник "Труд" ги показва окървавени .. що тъй правят тез хора, се пита Плевнелиев? А ето как ги показва тези локовни фенове и БТВ (изгледайте целия клип!) https://www.youtube.com/watch?v=qNRkaneJmWQ

#2 iwan_petrow7 17.10.2018 в 15:11:04

"Демонстрацията на посредственост върху културни обекти ... " ==== Не е точно "културен обект" , това е светилище на паметта на десетките хиляди невинни мъченици, жертви на най-чудовищното зверство, извършвано в човешката история. Уви, резила си има съвсем закономерно обяснение, след като в самата България, драскането по паметници се е превърнал в масов спорт, мълчаливо или явно насърчавано от плеада медийни субекти, култур-трегери и обществени ментори.

#3 deaf 17.10.2018 в 15:51:45

петров7, религията също е част от културата на даден народ. В България единствено върху МОЧА се "драска". Има защо. Решението е просто - да се премести или в музея на соц. изкуството,или руското посолство да си го инсталира в двора. (Както американското е сложило в двора си паметна плоча на загиналите американски летци през ВСВ в България.)

#4 deowin 17.10.2018 в 16:55:19

>В България единствено върху МОЧА се "драска". Има защо. Точно. Няма абсолютно нищо общо между протестите срещу МОЧА, за които цели този паметник бива редовно обезобразяван, и драскането на името на любимия футболен отбор върху паметник, чиято единствена вина е това, че включва голяма бяла повърхност на удобна за пръскане със спрей височина. Първото има някакво идеологическо основание - с което си напълно свободен да не си съгласен - второто не е нищо повече от футболна вандалщина. Единствената причина да се опитваш да правиш паралел между двете е желанието да принизиш протестиращите срещу МОЧА до малоумието и идиотизма на футболни запалянковци, което само по себе си е малоумно и идиотско.

#5 deaf 17.10.2018 в 17:26:53

деоуин, къде видя принизяване на едните драскачи с другите?! Цитирам се отново за теб като малоумен:"ИМА ЗАЩО." Тоест,има защо да се драска върху МОЧА,но няма защо да се драска върху Мемориала в Хирошима. А това,че тия синковци от операта нямали представа за значението на този Мемориал,е твоя спекулация,която няма как да докажеш,защото не може да четеш чужди мисли. Камо ли от България в Япония.

#6 deowin 17.10.2018 в 17:38:26

>къде видя принизяване на едните драскачи с другите?! В коментара под твоя. Забелязал съм, че за едно винаги може да се разчита на комплексарите - те винаги предполагат, че ако някой някъде критикува нещо, то задължително е тях самите, дори когато изрично започнеш с това, че си съгласен с тяхното мнение.

#7 GETI 17.10.2018 в 18:23:56

Пиши "в крак с времето" и да си ходим Аз не виждам проблем. Защо са уволнили момчетата? У нас е прието да се боядисват паметници, в Япония е прието да се кланят ниско и да поемат визитките с две ръце. Всеки народ си има своите особености, тук с такива действия се покриваш със слава! Може да питате Асен Генов и Протестна мрежа.И да им уредят и субсидия от фондацийката... Не мога да ви разбера т'ва списвачите - там било вандалщина, а тук не. Пък и какво се косят толкова японците? Нали в нашите учебници пише, че по време на бомбардировките са загинали предимно американци. Значи американците трябва да се възмущават. https://arhiv.marica.bg/%D0%BA%D0%BE%D0%B9-%D0%BB%D1%8A%D0%B6%D0%B5-%D0%B4%D0%B5%D1%86%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%B2-%D1%87%D0%B0%D1%81-%D0%BF%D0%BE-%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%8F-news384022.html

#8 deaf 17.10.2018 в 18:32:28

ГЕТИ, в Япония няма Мемориал на Освободителната Американска Армия,(МОАА),еквивалент на МОЧА. Няма и на Червената армия,въпреки че в Япония има комунистическа партия.

#9 GETI 17.10.2018 в 21:46:36

Да бе, прав си, не сме като японците! Само ние тъпаците позволихме Мемориал на американците - избили хиляди мирни граждани в България, но виж, имаме на Червената армия - НЕ убила нито един българин.Ако в Япония нямат паметник на Червената армия, то е защото са били изпреварени от американците... и не са имали възможността ( да НЕ изтрепят десетки хиляди мирни хора), за да имат паметник на МОЧА в Япония.

#10 GETI 18.10.2018 в 00:59:15

Споко Педи! Ако за едни това е паметник на окупаторска армия, то за други гей-парада е девиантно шествие. Вместо да вандализирате паметници нощем -като шумкари през 44-та ,накарайте кмета да проведе едно простичко запитване до столичани: - искате ли този паметник? - да има ли гей-парад? Пряка демокрацийка, неудобна...няма вандалщина, няма омаскаряване, нито идиотизъм.

#11 Дракон с кисело зеле 18.10.2018 в 01:05:19

Уау, то се обърна към мен. Барем да беше адресирало... нещо... нещичко от написаното от мен...

#12 GETI 18.10.2018 в 08:08:45

Споко Педи! Ако за едни това е паметник на окупаторска армия, то за други гей-парада е девиантно шествие. Вместо да вандализирате паметници нощем -като шумкари през 44-та , накарайте кмета да проведе едно простичко запитване до столичани: - искате ли този паметник? - да има ли гей-парад? Пряка демокрацийка, неудобна...няма вандалщина, няма омаскаряване, нито идиотизъм. * И трябва ли да отговарям на всеки тъп въпрос?! Ето: Не правя разлика между това, вандали да пребоядисат паметник в България и това двама футболни идиоти да отидат в чужбина и да омаскарят тамошен паметник.

#13 GETI 18.10.2018 в 08:11:17

Опаа, грешка! Педи, чети след звездичката.

#14 Spider 18.10.2018 в 13:18:52

GETI е във вихъра на тъпотата. Кажи, соц-диване, червената армия е или не е предизвикала народния съд, избил хиляди невинни българи ? И колко красноармейци умират в България, и за какво точно трябва да има паметници на тия на централно място ? Лайнарите от USAF и RAF са ясни, обаче при бомбардировките над България уеееко им се ебава майката, та дават доста жертви - а й няма на всеки километър паметници на американски и британски летци. Има една плоча в американското послоство, която и на мен ми е неприятна, но има логика да е там. По темата - пълна дебилщина е тоя вандализъм. Да ги дадат тия олигофрени на японските власти, и да си понесат наказанието.

#15 Nenimir 18.10.2018 в 14:43:01

Поредните прости български вандали! Една солидна глоба според тамошните закони. Ако не могат да я платят затвор докато си я изработят, в затвора ще се изучат, ще станат хора Що се отнася до някакъв паралел с т.н. МОЧА единственният такъв, че драскането по паметници навсякъде е вандалщина. Ако някой иска да му придаде емоционално извинение, нека си спомни че в демократичното общество споровете се решават по различен начин. Ама ние демокрация ли сме....

Новините

Най-четените