Някои фирми имат абонамент към Столична община

На мен ми прави впечатление, че строителният пазар в София се монополизира все повече. "Трейс" и ГБС са направо абонирани за инфраструктурни проекти. Шунтира се обявяването на конкурси както следва:

1. За проект 
2. За изпълнител 
3. За Надзор

Направо се възлагат поръчки на "нашите". Отделно от това "Агрогруп" (спестяваме определението - бел.р.), са окупирали цяла София във високото строителство.

На всяко голямо кръстовище гледам досадните надписи "елитна строителна дивизия". Милиционерско-кашишки възглас, измислен от правешките парвенюта. А "Данчето" Фандъкова обикаля с миловидния си вид на от учителка от детска ясла и дава законност на това скандално монополизиране и грабеж.

Преди около година с мой приятел писахме сигнал до Инспекция по труда, след като във болшевишката фирма "Агрогруп" на интервю за работа направо ни се представиха като "гадни експлоататори" и в пълен разрез с Кодекса на труда ни предложиха по 10 дни годишен отпуски, 9 часа работен ден + бонус 6 работни дни седмично, като при извънредни случаи може да си прекараме до среднощ (във високото строителство всяко изливане на бетонна плоча може да бъде тълкувано като извънредна ситуация).

След сигнала на места забелязах, че съботите не се работи, както и че след 18 часа не се извършва дейност, но беше за много кратко - 2-3 седмици. В отговора на комисията по труда се казваше, че са наложени административни наказани, но поради факта, че не сме служители на компанията, са длъжни да запазят в тайна подробности от извършената проверка.

Заслужава си по-често да бъдат тормозени чрез институциите подобни фирми-мутанти, за да се прекрати абинамента им към Столична община.

#1 goshi 15.04.2013 в 16:27:58

Браво, Авторе, взимаш престижната награда "Бай Ганьо на годината"! Първо - предполагам имаш предвид фирма АРГогруп, а не както на 2 пъти си написал АГРогруп. Не може така да плюеш по някой, на който не можеш името да напишеш правилно! Второ - отдавна пътните фирми са разделили България. Това е нещо с което не можеш да се бориш. Няма как Софийска фирма да ходи да прави пътища в Бургас и то на ниски цени. Има няколко големи фирми, които печелят поръчките, просто защото поръчките са големи и малки фирми няма как и да се явят на тях. Направи си пътна фирма и кандидатствай за следващото кръстовище на няколко нива да те видя. Напоследък такива проекти се правят, че дори и тези фирми не могат да се справят и викат по няколко подизпълнителя. Така се случва, че и всички са доволни - очевидно всички без теб. Трето - направо шапка ти свалям за това как тормозиш фирмите през институциите, за неща, които изобщо не ти влизат в работата. Затова и ти връчвам приза. По принцип си прав и съм съгласен, че това работно време е извън всякакви норми, ама това по какъв начин ти влиза в работата? И тия сигнали на каква база са - на това, което са ти казали "гадните експлоататори" на интервюто ли ? И изобщо някой обръща ли ти внимание? И не мога да разбера наистина каква е тая злоба - защото не ти дадоха работата ли?

#3 goshi 15.04.2013 в 18:16:36

И кой според теб е работодателя ми?

#4 goshi 15.04.2013 в 18:40:08

Нямам време да те чакам да ми отговаряш, та затова направо. Не защитавам никоя фирма. Споменал си 3 - гледам и не се откроява някоя точно която да защитавам. Както и да е - не работя изобщо в сектора, но имам преки наблюдения върху него. Имам близки хора, заети в сектора. Те си бачкат доста често не 6 а 7 дни в седмицата. Взимат си заплатата и бонусите и не влизат да пишат колко са експлоатирани, а са всъщност доволни. Не знам коя е фирмата на Златев (предполагам е твоята любима Агрогруп), но както ти обясних и в предишния ми пост е съвсем нормално това. Не може оня да има машини за милиони левове, а аз да имам един камион, един бетоновоз и двама общи работници и да печеля поръчки. Това е положението - големите са няколко и те си въртят поръчките. Няма кой друг просто. А и не знам дали се сещаш, но държавните поръчки са главно за пътните съоръжения и обществените терени - за високото строителство пари наливат частни инвеститори - те сами си решават кой да изберат. И сравнението, което си направил е крайно неуместно. Тебе цигани ли те ритаха в офиса на интервюто? Горките експлоатирани хора не могат ли да се оплачат? Синдикати няма ли? Надзор? Инспекция по труда? Ти ли си последната надежда на горките работници? Твойто си е чиста проба злобеене от рода на "Аз не мога да изкарам пари от тая баница, ама поне да преча и на другите да не могат, щом не ми дават тлъстата заплата за 40 часа в седмицата."

#7 goshi 15.04.2013 в 20:13:22

Трейс от доста отдавна е в София и правят метро, прав си. Даже като се замисля и ГБС имаха проекти в Бургас. Значи не са се разделили по райони ОК. Но Трейс и ГБС, както и Черепа ги имаше и преди ГЕРБ и само те строяха, и ще си ги има и след ГЕРБ и пак само те ще строят. Айде мен може би ми е къса паметта, ама кой строеше преди тях? Не виждам връзка ГЕРБ - тия фирми. До колкото знам кръстовището на ТВ кулата, а и това на семинарията са минали през търг, а не с възлагане. И ако не са тези фирми, кой друг да го строи? Има ли друга голяма фирма? Имаше по-малки, те се обединиха в СК-13. За чуждите фирми - да прав си. Преди ги имаше повече, но пък аз съм против чужди фирми да взимат такива големи поръчки.

Новините

Най-четените