Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Битката за вечерното шоу

Слави vs. Николаос в сблъсък за зрители, който за единия може да има и политически последствия Снимка: bTV
Слави vs. Николаос в сблъсък за зрители, който за единия може да има и политически последствия

Няколко месеца бяха нужни на bTV, за да открие Заместника - човек, с когото да опитат да запълнят празнината в ефира им, оставена от създалия собствена телевизия Слави Трифонов.

Младият Николаос Цитиридис, както признават и от самата медия, е непознато име за повечето българи, но надеждите им са, че когато неговото шоу се появи на мястото на "Шоуто на Слави", той ще успее да спечели зрителите.

Така за първи път от 20 години се очертава Слави да има сериозна конкуренция в сферата на вечерните шоута след 22 ч. - предаване, което поне на теория има потенциал да отнеме от неговия зрителски дял така, както никой друг не е успявал.

Защо? Първо, защото това се случва в bTV. Телевизията, в която "Шоуто на Слави" се появи, разви и достигна пика си. Става дума за една от двете най-гледани телевизии в страната, която има опит в рекламирането на подобен тип съдържание, а и ще се възползва от добре познатия на зрителите пояс от 22:30 до 23:30 ч. (новото шоу на Слави в неговата телевизия е от 22 ч.).

В същото време за популярността на "7/8 ТВ" може да се спори. Това стана повод самият Трифонов да изкара своя информация за това какви рейтинги прави на база данни от трета пийпълметрична агенция - извън двете големи, с които работят bTV и Nova - и от доставчиците на цифрова телевизия.

Ситуацията в голяма степен е "зависи кого питате", но изобщо не е изключено голяма част от зрителите на Слави в bTV да са мигрирали към "7/8 ТВ", за да продължат да го гледат.

И други са опитвали (неуспешно) да се изправят срещу Трифонов. Разликата е, че тогава неговото шоу беше в една от двете най-гледани телевизии, а не се изправяше срещу нея. А и едва ли някой от проектите досега е бил толкова амбициозен, колкото този около Цитиридис - с целия екип зад него, инвестициите и, може би, желанието да бъде натрит носа на доскорошния партньор.

Вторият фактор е характерът на шоуто. Ако приемем, че своеобразният "нулев брой" на "Шоуто на Николаос Цитиридис", показан пред журналисти в сряда, дава пример за съдържанието, то акцентът в голяма степен ще падне върху хумора, а не прокарването на политически позиции и идеи, както се случваше допреди няколко месеца.

Водещият - доскоро стенд-ъп комик, очевидно сам подготвя част от шегите си, включително и такива на негов гръб и около гръцкия му произход, който неизбежно ще е тема след първите издания.

Същевременно може да се поспори за мястото на хумора във "Вечерното шоу на Слави Трифонов", което се излъчва по "Седем Осми ТВ" в момента. Дълго преди да смени телевизията, шоуото на Слави страдаше от изчерпване в сценарно отношение и липсата на достатъчно интересни и нови лица за гости в малка държава като България, поради което в него неколкократно бяха търсени таланти, за да се промени формата, без да се променя името.

Самият Трифонов пришпорваше (в някаква степен още го прави) актьорите си, сякаш няма търпение да си кажат написаните реплики и да се разкарат от дивана му. Факт е, че може би най-естествените и развлекателните моменти са тези, в които актьори като Краси Радков излизат извън рамките на сценария, импровизират и контрират това поведение на Трифонов.

Слави просто изглеждаше незаинтересован от правенето на развлекателно шоу и по-устремен към правенето на политика.

Но истината е, че неговата популярност дойде с хумора и с шоуто, изпълнено с такъв. Без вечерно шоу, което да използва като проводник на своите виждания, идеи и политически проект (както и да се казва той в крайна сметка), Слави постепенно ще остане на заден план в мислите на обществото. То, разбираемо, не се слави с добра памет както що се отнася до медийни знаменитости, които вече не са на екран, така и на (кандидат)политици, които не се появяват достатъчно често в новините.

Тук идва и големият риск за Трифонов в случай, че шоуто на Цитиридис успее да се наложи, а не се окаже поредния провален опит за "нов Слави".

При отлив на зрители от "Седем Осми" към bTV в този часови пояс, Слави може да загуби не само рейтинг, но и потенциална подкрепа за своя политически проект.

Антисистемната му формация - като много такива по света - разчита на емоцията, предавана на потенциалните гласоподаватели. В неговия случай много от тях са на първо време зрители. И когато спрат да бъдат такива, може и да не отидат до урните, когато партията "Няма такава държава" / "Има такъв народ" най-накрая успее да стигне до избори.

Всичко това обаче зависи от няколко "ако", първото от което е дали публиката ще възприеме добре "Шоуто на Николаос Цитиридис". Най-големият риск около новото шоу безспорно е неговото име. Макар да показва ангажимента (и надеждите) на bTV, че проектът с Цитиридис ще се задържи на екран години наред, името на водещия в никакъв случай не е от най-лесните за запомняне и тепърва ще завалят забавни съкращения и грешни произношения от зрители.

На следващо място е въпросът дали публиката ще е отворена към ново, младо лице, което да заеме място, години наред резервирано за най-популярния шоумен в страната.

За финал го има въпросът и с програмирането - Слави започва с половин час по-рано от Николаос. Дали зрителите ще сменят канала в най-голяма степен зависи от съдържанието, което двете шоута ще предложат.

Едно е сигурно - в света на вечерните шоута у нас, където повечето неща - по-скоро за добро - са "взети назаем" от американски първообрази, най-накрая се случва нещо интересно.

Конкуренцията не само дава възможност за избор, но и води до повишаване на качеството. А от това в крайна сметка печелят зрителите.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените