Забравете Индия ... кол центровете са в България

Следващия път, когато се обадите за плащане на някоя сметка, туристическа резервация или билет за пътуване, е вероятно да попаднете не в офис някъде из Великобритания, а в България, пише британският в. „Independent" в статия под заглавие „Забравете Индия ... кол центровете се местят към България".

Редица фирми от Острова - Thomas Cook, eBay, Sky, Seatwave и други - прехвърлят работата по дистанционно обслужване на своите клиенти в България. Става дума за туристически, спортен, медиен и онлайн бизнес. Тези сделки показват, че Индия губи имиджа си на „световна столица на кол центровете", коментира вестникът.

За пример е даден британският бизнесмен Джонатан Гладуиш. Неговата компания обслужва над 3000 клиенти дневно по телефона от София. Всичко започва през 2008 година, когато България все още е девствена територия с остаряла телекомуникационна инфраструктура и почти никакви аутсорснати дейности.

Днес Гладуиш има над 650 служители, които говорят общо 27 езика. Според него само за няколко години телекомуникациите в България са се подобрили драстично, а младите българи са добре образовани.

Той признава, че е променил мнението си, откривайки колко добре образовани са младите хора в България. 93% от персонала му са студенти или млади хора, приключили образованието си, които искат да работят за него поне няколко години.

Има и друго важно предимство - да премести тази част от бизнеса в Източна Европа му спестява около 40 - 50 на сто от разходите.

В статията е цитирана и 24-годишната Лидия Хаджиева, завършила в Австрия. Тя владее немски и английски език, а работата в кол център описва като „естествен избор", за да остане да се труди в родината си.

Изданието отбелязва, че България остава най-бедната страна от Европейския съюз и припомня за студентските окупации в последните седмици срещу бедността и корупцията.

Новините

Най-четените