Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Илон Мъск: Аз притежавам биткойни, SpaceX и Tesla - също

Милиардерът подкрепи дигиталната валута, изстрелвайки цената ѝ отново над 30 хил. долара Снимка: Getty Images
Милиардерът подкрепи дигиталната валута, изстрелвайки цената ѝ отново над 30 хил. долара

След онзи туит на милиардера и предприемач Илон Мъск, в който той заяви, че компанията му за електромобили Tesla няма да приема към момента плащания с биткойни заради огромния разход на енергия при извършването на трансакции, ситуацията изглеждаше сякаш тежка раздяла е настъпила между най-голямата криптовалута и най-големия ѝ защитник.

Сега обаче любовта между тях не просто изглежда възстановена, но Мъск с няколко свои изказвания помогна на дигиталната валута отново да вдигне цената си отново до над 30 хил. долара.

По време на конференция, посветена на криптовалутите - "The B Word" милирдерът заяви, че освен че той сам притежава биткойни, но и неговите компании - космическата SpaceX и концерна за електромобили Tesla, също разполагат със запас от дигиталната валута.

Мъск сподели също така, че има дигитален портфейл с биткойни, етериум и додикойн и не планира да продава нищо нито от собствените си резерви, нито от тези на компаниите си.

Типично за пазара на криптовалути, изказването на предприемача предизвика сериозни раздвижвания, като цената на биткойна се покачи бързо до 32 820 долара за биткойн, преди постепенно да спадне около 31 683 долара.

Той също така коментира и твърденията, че е помогнал изкуствено да се увеличи цената на криптовалутите, преди да продаде своите запаси. 

"Може да помпам, но не съм играл дъмпинг... Бих искал да виждам биткойна успешен. Когато цената на биткойните пада, аз губя пари", коментира Мъск по време на конференцията.

Снимка: БГНЕС

Малко преди тези му изказвания, милиардерът потвърди и намерението си да възобнови приемането на плащания с биткойни за покупка на електромобили от компанията му Tesla. Той постави само едно условие, преди това да се случи - добивът на криптовалутата стане по-безвреден за околната среда. Това всъщност беше и първоначалната причина той да обяви замразяването на плащанията с биткойни преди няколко месеца.

Криптовалутата е критикувана от екологичните активисти за това, че при извършването на трансакциите по технологията на блокчейн се хаби огромно количество електроенергия.

Към онзи момент голяма част от т.нар. "копачи" на биткойни - хората, които с мощни компютри извършват двустранното криптиране на трансакциите, се намираха в няколко региона Китай, където до голяма степен електричеството все още се произвежда чрез горене на въглища.

Решението на Мъск да отвори вратата за връщане на на плащанията с биткойни дойде на фона на новината, че от компанията са извършили проверка на количеството възобновяема енергия, използвана за добив на виртуалната валутата.

"Исках малко по-надлежна проверка, за да потвърдя, че процентът на използване на възобновяеми енергийни източници е най-вероятно 50% и дори повече и че има тенденция към увеличаване на този дял. И щом е така, Tesla ще възобнови приемането на биткойна като разлащателно средство", заяви Мъск по време на конференцията "The B Word".

И докато крипто ентусиастите приеха новината за възобновеното доверие на Мъск към биткойна, не всички бяха така доволни.

Някои инвеститори на Tesla, заедно с природозащитниците, са все по-критични относно начина, по който биткойнът се "добива", използвайки огромни количества електричество, генерирано с изкопаеми горива.

Още през април стана публично известно, че компанията за електрически автомобили Tesla е закупила биткойни на стойност 1,5 милиарда долара. Каква е стойността на цифровата валута в космическата SpaveX обаче, Илон Мъск все още не разкрива.

Други лектори на конференцията The B Word бяха главният изпълнителен директор на Twitter Джак Дорси и шефката на ARK Investment Management Кати Ууд.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените