Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Wizz Air пуска "летиш колкото можеш" абонамент в Европа, но дяволът е в детайлите

Компанията търпи критики заради закъснели и отменени полети през последните месеци Снимка: iStock
Компанията търпи критики заради закъснели и отменени полети през последните месеци

Били ли сте някога в all-you-can-eat ресторант? Онези, в които човек може да консумира до пръсване неограничено количество алкохол или храна, срещу предварително заплатена сума.

E, от Wizz Air очевидно са се вдъхновили да направят нещо подобно, само че с летене. И не съвсем "до пръсване" с оглед на редицата условия...

Един от най-големите играчи в сектора на нискотарифните самолетни пътувания въвежда нова абонаментна система, която на теория може да позволи неограничен брой полети на година и съвсем логично е кръстена All You Can Fly ("Летиш колкото можеш"). 

Цената за нея ще бъде 599 евро. От авиокомпанията посочват, че планират на първо време да пуснат точно 10 000 абонаментни плана. Полетите по новата система започват от 25 септември и ще бъдат по всички линии на Wizz Air в Европа, Северна Африка, Северна Америка и Азия.

На пръв поглед звучи като мечтата на пътешественика, но има редица условия, за които всеки ентусиаст трябва да има едно наум. На първо време, резервация може да се направи най-много 3 дни преди дадения полет - т.е. забравете пътуванията, предвидени седмици и дори месеци по-рано.

Абонаментът също така не гарантира запазено място и зависите от това дали на желания полет са останали свободни места.

Все пак, ако в рамките на 3 дни от момента на проверяване намерите места за полет към дестинация, която искате да посетите, трябва да имате предвид, че се налага и плащане на еднократна такса от 9,99 евро.

Особена е ситуацията и с връщането - да речем, че в 3-дневния прозорец няма полет за връщане или свободни места. Тогава ви остава да си запазите място по редовния начин (с плащане на билет) за полет извън допустимите 72 часа.

Освен това абонаментът не включва багаж освен "личните ви притежания", а в условията, посочени в сайта на Wizz Air, е упоменато, че ако искате да вземете багаж, след запазване на място трябва да си платите допълнително за такъв по стандартните цени.

Също така вече букнати полети през All You Can Fly не могат да бъдат променяни, т.е. ако се налага да промените деня или часа на пътуването, ще трябва да си запазите ново място (минавайки през същата процедура) през сайта на превозвача.

Налице е и друг нов план, който обаче е по-ограничен и на месечна основа. При него се дава възможност на избор на едно летище, от което да се лети един път месечно.

Например за България абонаментът е 64,99 евро за еднопосочен и 129,99 евро - за двупосочен билет от София до която и да е дестинация. Тук влиза опция само за по един билет на месец и резервация минимум 5 дни предварително.

Това не е първата подобна услуга по рода си, но със сигурност е сред първите в Европа и се случва като резултат от партньорството между Wizz Air и испанската компания Caravelo, която е специализирана именно с изготвянето на такъв тип абонаментни програми в сферата на туризма.

Преди една година те тестваха продукт за вътрешни полети в Италия или международни полети от Полша, като клиентите плащаха фиксирана месечна такса в замяна на един еднопосочен или двупосочен полет всеки месец.

При всички положения това представлява нов подход от страна на Wizz Air в момент, когато нискотарифните авиокомпании търпят все повече критики за качеството на услугите си и честите закъснения.

Във Великобритания официални данни показват, че самолетите на Wizz са най-закъсняващите, докато в България същата причина стана повод Министерството на транспорта да поиска от превозвача да вземе мерки.

Само през юли на летищата у нас са регистрирани 38 отменени полети на авиокомпанията, а други 69 са изпълнени с повече от 2 часа закъснение.

От друга страна унгарският държавен орган за защита на конкуренцията наложи глоба от 770 000 евро на Wizz Air за информации, които подвеждат клиентите към закупуване на по-скъпи туристически пакети.

Цялата ситуация идва и на фона на спад в приходите. В началото на август авиокомпанията понижи годишната си прогноза за печалби, след като отчете 44% спад за първото тримесечие на 2024 г. 

Това доведе и до мигновен срив на акциите на Wizz с 15%. 



 

Най-четените