Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Защо Нидерландия наложи глоба от 290 млн. евро на Uber

Компанията е категорична, че ще обжалва, и обвинява ЕС за хаоса с правилата за личните данни Снимка: БГНЕС
Компанията е категорична, че ще обжалва, и обвинява ЕС за хаоса с правилата за личните данни

Съдът в Нидерландия наложи солена глоба от 290 млн. евро на платформата за организиране на превози Uber заради нарушаване на правилата за поверителност на личните данни, съобщават световните агенции.

Нидерландските власти са установили, че приложението е изпращало лични данни на европейски таксиметрови шофьори към САЩ, което директно нарушава правилата на ЕС за обработка на лична информация.

Установено е, че Uber е събирал "чувствителна информация" за шофьорите от европейски държави, където оперира, като в това число попадат таксиметрови лицензи, данни за местоположение и дори медицински данни.

Тази информация е била съхранявана на сървъри на територията на Америка, без да уреди безопасен трансфер, което реално е и нарушението на платформата.

Комисията за защита на личните данни поясни, че Uber вече е преустановил тази практика.

Говорителят на Uber Каспар Никсън излезе с позиция, според която решението на съда в Нидерландия за солената глоба е "напълно неоправдано".

"Процесът на Uber за трансгранично прехвърляне на данни беше в съответствие с Общия регламент за защита на данните по време на 3-годишния период на огромна несигурност между ЕС и САЩ", коментира той и допълни, че компанията ще обжалва наложената глоба.

Проблемът според компанията идва от решение на Съда на ЕС от 2020 г., според което текущата рамка за пренос на данни между ЕС и САЩ вече не е в съответствие с правилата за съхранение на лични данни.

От Асоциацията на компютърната и комуникационната индустрия (CCIA Europe) излязоха с изявление в подкрепа на Uber, в което посочват, че европейските и американски компании са оставени без ясни насоки за трансатлантическите потоци от данни в продължение на близо три години.

Европейската комисия разреши ситуацията през юли 2023 г., като излезе с изявление, в което се казва, че САЩ предлагат достатъчна защита за европейските данни.

От Асоциацията посочват също така, че "всички глоби със задна дата от органите за защита на личните данните са особено обезпокоителни, като се има предвид, че тези регулатори не успяха да предоставят полезни насоки за този период на значителна правна несигурност, при липса на ясна правна рамка.".

Разследването по случая започна, след като френска правозащитна организация подаде жалба от името на повече от 170 таксиметрови шофьори във Франция до органа за защита на данните на страната.

Въпреки това, тъй като европейската централа на Uber е в Холандия, то беше препратено на нидерландската комисия за защита на личните данни.

Това е третата и най-голяма досега глоба спрямо компанията за уреждане на транспорт на пътници по подобни обвинения.

През 2018 г. нидерландските регулатори глобиха Uber с 600 хил. евро, а миналия декември компанията беше задължена да заплати 10 млн. евро по обвинения за лошо съхраняване на лични данни.



 

Най-четените