Германският външен министър на посещение в София

Германският външен министър Франк-Валтер Щайнмайер пристига на официално посещение в София. Той ще се срещне с премиера Бойко Борисов, президента Росен Плевнелиев и българския си колега Даниел Митов.

При срещите ще бъдат обсъдени не само политически въпроси, но и икономическите и обществени отношения между България и Германия.

Нито от София, нито от Берлин обаче предварително се споменава проблемната тема за приемането на България в Шенгенската гранична зона, предава БНР. През последните месеци Германия не се е обявявала категорично "за" или "против" българското членство, но в европейската преса страната още е слагана в групата държави, които блокират шенгенското разширяване. Те поставят условия за резултати в борбата с корупцията на по-високите етажи и организираната престъпност.

Щайнмайер ще се срещне и с партии от опозицията, без германското посолство да уточнява кои.

#16 Rowan 10.03.2015 в 14:34:52

Но за твое съжаление Пепе, не за отказ от посещението на манифестацията ще им набиват канчетата, а за да не вземе чехлю пак да се изкаже неподготвен. Предния път баба Меркел чак го нагащи, че такъв език не се използва в политиката, още по-малко посред зима и хептен срещу страна, дето ти държи единствената тръба за парното. Сега ще ходят послушно на манифестацията, щото арбайтерите в автомобилните концерни не обичали да им намалят заплатите, откак Путя прекрати вноса на баварци и мерджани в Раша. Отделно Оланд си има разправии с една Дъ Биг корабостроителница заради едни два Мистрала, Испания и Португалия кротуват, докато им компенсират от ЕС щетите за зарзавата, ама Ойро-банката взела да мрънка. Та затова баба Меркел набива канчета. Изобщо на чехлю не му върви с жените… Така, че спокойно другари рубладжии, ще се ходи и тази година на манифестация ПП: Ае, някой да е виждал из нета, колко са прогнозируемите загуби на Бълхария за тази година от санкциите? Щото помня Тиквата, кога стачкуваха елинските зарзаватчии, ката ден декламираше по телевизията едни милиони… Една друга баба на пазара разправяше, че тази година само от туризма се очаква милиард назад,… по оптимистични прогнози на аграрно-селската информационна агенция.

#17 pepe 10.03.2015 в 14:55:35

Въобще няма за какво да съжалавам Рован. "Чеьльо" не е политик, не е бил до преди няколко години, не е и искал да става такъв. Беше строител. Няма и как да е бил политик, защото всички, които са се занимавали с политика преди 20 години или повече, са членове само на една партия /и едни "служби" или по-точно служба - ДС/, по простата причина, че останалите бяха забранени /като "забранени" в случая означава най-малкото затвор с голяма вероятност да "изчезнеш"/. "Политиците на прехода" също не се справиха особено добре. Така че е съвсем ясно, че човека, който искаме да изберем за Президент не може да е политик. Най-доброто, на което можем да се надяваме е да е сравнително нормален, сравнително умен - по възможност, сравнително успешен бизнесмен /в условията на България/, който поне е съумял да се опази от затъване в някави отявлени нарушения на закона, корупция и т.н. Или това, или комунист и "бивш" служител на ДС. И това, че не е опитен политик само увеличава важността на срещите му с по-опитни от него такива, с надеждата да го понаучат на нещо за политика.

#18 Rowan 10.03.2015 в 15:02:25

Пепе, мани политиката, скивай да ти разкажа една забавна историйка: Едно време един буен младеж от Картаген тръгнал да се забавлява из римските земи. Забавлявал се той, ама много взели да му се пречкат римляните, та затова измислил стратегия да ги отслаби. По древните канони на забавление с въоръжени сили на чужд терен, след кашика оставало само пепел и руини, обаче този младеж, съвсем случайно и непредумишлено взел, че заобиколил имението на виден римски сенатор - един от двамата главни пълководци. Това породило леки съмнения в умовете на останалите сенатори, чийто имения били надлежно съборени, а посевите им опожарени. Така картагенския младеж си осигурил разцепление в редиците на противниковия отбор и се забавлявал на техен терен още дълго време. Днес, обаче, аз седя и се чудя, дали Путин е чел древноримската история, или някой му е подсказал как да направи, щото дочух, че заводите за шоколад на украинския пълководец Прошенко в Русия не били пипнати от началото на кризата в Украйна и си работели на пълен капацитет, съответно носейки на Прошенко парички да плаща заплатите на Азовци…

#19 pepe 10.03.2015 в 15:11:33

Путин много по-слабо ме интересува. Искат си го руснаците - да се оправят - в тяхната си страна. Желая им всичко хубаво. Докато не започнат да се месят в работите на други страни, и най-вече на България, която е избрала да е член на Европейския съюз. Другите страни пък имат пълното право да решават каква ще е тяхната политика спрямо Русия съобразно с поведениетона Русия в международен план. А какво ще излезе накрая от това - както има една руска приказка "поживем - увидим". До тогава просто да не се месят в нашата страна.

#20 Conspirator 10.03.2015 в 15:48:02

Е,щом успяхме да забравим толкова бързо,а дали сме го забелязали изобщо,едно знаково посещение на Илхам Хейдар оглу Алиев,коментарът е направо излишен,но все пак... Забавно беше как Плевнелиев не смъкна нито за миг глупавата си,угодническа усмивка,а Борисов се опита/безуспешно/да изглежда като държавник. Значи.Категорично сме против путлеристкият ''Южен поток'',щото Путин е ''диктатор'',ама размитаме и подгъзуваме на потомственият ''демократ оглу Алиев,който наследи властта в Азербайджан от Хейдар Алиев/неговият баща/, дългогодишен първи секретар на Комунистическата партия на Азербайджан и президент на страната през периода 1993-2003. И като се вземе напредвид,че азербайджанската армия се обучава от израелски военни инструктори,въоръжава се с американско и израелско оръжие,значи това е ''правилната''демокрация,па макар и династична,а руската демокрация е неправилната. Руският природен газ е тоталитарен,а азерският е ''демократичен''.На това му казват диверсификация,а нашите льольовци,наречени политици ще ги накарат да се снимат за спомен с целият ''демократичен''зоологически парк. Немецът идва да види с очите си докъде е стигнал планът по пълно изолиране на България от каквито и да е важни стратегически енергийни проекти.На нашите не може да се вярва напълно.Може да се объркат нещо и България и българите да получат някакви изгоди. Сега се обмисля и прелетните птици да заобикалят България.Европа и САЩ обмислят да въведат Единни екологични трасета.През България ще прелитат само гарги.

#22 pepe 10.03.2015 в 16:10:48

Конспираторе, това дали Алиев е демократ или не е проблем на хората в неговата страна - нали ти твърдиш, че едни страни - в случая ние, не трябва да "изнасят демокрация" за други - в случая страната на въпросния Алиев. Тогава на какво отгоре повдигаш въпроса за това дали той е демократ или не е? Ти освен това нали не си голям борец за демокрация - нито в собствената си страна, нито в "гейския" Европейски съюз - който пак се явява в известна степен твоя страна. Та от къде идват претенциите ти Алиев да е демократ? Какъвто и да е - избрали са си го в неговата страна - кой и как, колко демократично, аз не знам, но и ти едва ли знаеш много повече от мен. Това е едната страна на въпроса. Другата е, че демократ или не, нито Алиев, нито страната му заплашват с нещо България, нито имат някакви претенции към нея, нито пък някога са имали такива или са представлявали някаква заплаха. Което прави страната му, бидейки неутрална по отношение на България, сравнително подходяща за търговски партньор.

#24 pepe 10.03.2015 в 16:16:24

Разбира се ,че нито един от самолетите, които "хвърчат над Варна" не може да е Су. България е член на Европейския съюз и НАТО, не на Съветския съюз нито на Варшавския договор - това за кой път трябва да го припомняме?

#25 Conspirator 10.03.2015 в 16:31:36

Браво,Пепе! Значи оглу Алиев е проблем на азерите,а Путин е проблем на световната ''деократична''общност,включително на българската такава,която е на косъм да бъде изметена от агресивната руска тръба? ''Северен поток''и ''Син поток'' подават газ към Германия и Турция вече 10 години.Не виждам как тамошните правителства са застрашени или ''изметени''от руската агресия.По-скоро,най-ниските/възможни/цени стимулираха в еднаква степен икономиките на Германия и Турция. И нека да припомня нещо,което е важно.''Син поток''беше предложен първоначално на България от правителството на Евгени Примаков/1999 година/.Бакърджиев роди ''умната''мисъл,че компресорната станция на територията на Русия няма да може ''да докара''природният газ до България. Ето заради това плащаме /и ще продължаваме/да плащаме най-скъпият природен газ в Европа.Заради балканските тарикати,дето ценят повече потупването по главичката,отколкото националните интереси...

#26 pepe 10.03.2015 в 16:42:41

Да, Путин е проблем, по същия начин, по който и Обама или Джордж Буш младши са проблем /или са били проблем/ практически на целия свят. Просто управляват някой от най-големите страни в света, които имат голямо влияние върху останалите страни, дори и да не искат "да им се месят", а нито едната от двете - Русия и САЩ не се въздържа особено. Така че както прекалено агресивната политика на Джордж Буш младши беше проблем, практически на целия свят, така и тази на Путин е - и докато аз лично бях доволен, когато Дж. Б. младши беше сменен от далеч по-въздържания Обама, който направи каквото и доколкото можеше зада се изтегли от "останалия свят" и да се посвети на собствената си страна, което в известен смисъл обстоятелствата превърнаха само по себе си в проблем - като ИДИЛ, то политиката на Путиновото управление в Русия продължава да е проблем и заплаха за останалия свят и в момента.

#27 паяка 10.03.2015 в 16:47:01

"Поне един автомобилен завод да дойде в България. Това поиска министър-председателят Бойко Борисов на брифинг след среща с министъра на външните работи на Германия Франк-Валтер Щайнмайер, съобщава bTV. "Нямаме претенции дали ще е BMW, Mercedes, Porsche или Volkswagen. Важно е да дойде цялостен автомобил да се произвежда в България. Можем да правим гумени уплътнения, стъкла, седалки, климатици”, заяви Борисов. Премиерът посочи, че голям брой българи работят в Германия и страната ни може да създаде условия те да получават високи заплати в родината си. По думите му, нашите задачи са свършени. "Сега чакаме колегите малко да помогнат и на България, защото времената са трудни", каза той. По отношение на газовия хъб премиерът заяви, че има възможност той да бъде изграден в България, а газ за него да се доставя от интерконектора в Гърция, от Азербайджан, като и от находищата в България. "Поне 4-5 доставчика можем да съберем от този хъб. Всичко съм го начертал, дал и обяснил. Заслужаваме нашият интерес да бъде защитаван в Европа", каза още Бойко Борисов. Той подчерта специално, че Щайнмайер е взел със себе си картите и е поел ангажимент Германия и Европа да помагат за осъществяването на проектите. "Направи добро впечатление, че и десните, и левите сили правят всичко възможно за влизане на България в Шенген. Доста близко сме", коментира Борисов. Щайнмайер от своя страна постави акцент върху икономическото сътрудничество. "Радваме се, че 5 германски фирми намериха пътя към България. Намериха тук хора с добро образование. От своя страна в Германия имаме над 8000 български граждани, които работят в нашата страна. Тези цифри говорят, че нашите отношения стават все по-тесни", каза той. По думите му двамата с Борисов за говорили за увеличаване на броя на Германските фирми у нас. "Потенциалът, който имаме, е много по-голям от това, което имаме в момента", посочи той." Голямо шегувкане са се шегували тия двамката. А автомобилни стъкла за много марки и сега си се произвеждат в Търговище в Тракия Глас, ама те са турци.

#29 pepe 10.03.2015 в 16:51:27

И все пак както и преди казах - ако Путин си управлява неговата си страна и не се меси в други и ако руснаците си го избират - аз общо взето го приемам, независимо дали лично на мен ми хареса или не. За съжаление - най-големите страни в света неизбежно оказват влияние върху всички останали.

#30 pepe 10.03.2015 в 16:58:30

Ами той Джон Маклейн може и на мен да не ми харесва особено, но срещу лудия Путин трябва да застане лудия Джон Маклейн. При Обама Америка твърде много се изтегли от ролята си на решаващ фактор по отношение на "световното положение" и ето го резултата - ИДИЛ, Боко Харам, Русия анексира територии от Украйна /само да спомена, че това дали въпросните територии са руски може да си е лично твое мнение, по отношение на което лично моето мнение се различава от лично твоето/...

#31 Оби Уан 10.03.2015 в 17:14:23

Пепе, правиш ли разлика кое е първо като действие - не САЩ дават отпор на Путин, а обратното! Путин анексира Крим, когато заплашиха националната му сигурност - какво очакваше - да даде "ключовете" за базата в Севастопол на Пентагона ли? Преди това даде отпор за Сирия - пак заради базата на Русия там... "..При Обама Америка твърде много се изтегли от ролята си на решаващ фактор по отношение на "световното положение" и ето го резултата - ИДИЛ, Боко Харам..." Пак същото - кое е първо - ако САЩ не се бяха намесвали щеше ли да има изобщо предпоставки за тези групировки? Спомни си какъв бе света преди 15-тина години (преди 11.09.) - стабилни Либия, Египет, Сирия, сравнително - Ирак, Афганистан.... И какво е днес - не само разбити тези държави, но и съседите им пълни с бежанци.... Към списъка се добавя Украйна, скоро може би и Венецуела... И сега помисли - КОЯ ДЪРЖАВА ИМА ПРЪСТ ВЪВ ВСИЧКО ТОВА?!???!!!!!!

#32 pepe 10.03.2015 в 17:27:36

А, не Оби, ако Русия има право на "въпроси на националната и сигурност" в Украйна, то САЩ и всяка друга страна в света има също право на "въпроси на националната сигурност" в която друга страна от свта си пожелаят. Как например би ти харесало ако Турция даречем реши, че има "въпроси на националната и сигурност" в България. Путин анексира територия на друга страна и това е единствения факт. Що се отнася до това къде и как САЩ са се намесили в Близкия Изток - проблема там не е "от вчера" и както САЩ, така и Русия нееднократно са считали за необходимо да се месят и са се месили - Русия в Афганистан, Сирия, Йордания и дори Либия, САЩ също в Палестина, Афганистан, Ирак, Иран, някой европейски страни са се месили... историята е много дълга и започва още от средновековието...

#33 Оби Уан 10.03.2015 в 17:51:09

Пепе ти ми говориш - щом Гошко прави така, значи и аз мога. Аз по същата логика мога да ти кажа - щом може за Косово, защо да не може за Крим? И пак - причина следствие!!!!! Нютон бре -всяко действие.... Никъде не съм казал, че действията на Путин в Крим са според международното право, нито че ги одобрявам! Пак питам - очакваше Путин да даде базата на НАТО ли? Защо Русия не си "присъедини" Крим преди 5 години, 10 години?!?!???? Каква е разликата? Сещаш се каква е, нали? Кучето на комшията може да е много добро и да не те лае, но ако се опиташ да му вземеш кокала нещата могат да станат различни! САЩ може би се надяваха, че кучето няма да посмее да ги ухапе, но...

Новините

Най-четените