Появи ли се убиецът на Fortnite манията?

Apex Legends - може би сте чули това име или сте го срещнали в интернет през последните дни. Новата видеоигра на EA и Respawn се появи сякаш от нищото, за да се превърне в най-бързо растящото заглавие въобще в гейминга.

Безплатният battle royale шутър набра като на шега 25 милиона играчи, чупейки поредица от рекорди с бързината, с която го постигна.

Откакто PUBG, а после Fortnite окупираха трона в този нов и изключително популярен жанр, мечта на практически всеки разработчик стана някак да измисли battle royale игра, която да достигне техните астрономически успехи.

В кралската битка на разработчиците се включиха не само независими ентусиасти, но и големи компании като Activision с техния Blackout режим в Call of Duty: Black Ops 4. И макар Apex Legends да е все още далеч от онези 200 милиона играчи, които пълнят сървърите на Fortnite, по всичко личи, че ставаме свидетели на раждането на поредния гейминг феномен.

Кралска битка през 2019 г.

Концепцията на battle royale жанра вероятно вече ви е добре позната: озовавате се на една голяма територия с минимална екипировка и трябва да направите всичко, за да оцелеете в тази враждебна среда, в която наред с опасностите дебнат и всички останали 50-100 играчи. За да е още по-динамична и напрегната надпреварата, игралната територия непрекъснато се смалява, затова маневрирането е задължително, а победител е последният оцелял. Случайният характер на този тип игри носи голямата им притегателна сила, защото два отделни мача не си приличат.

Това също е огромна причина защо те могат да бъдат толкова разочароващи. Понякога можете да влезете в играта, веднага да намерите необходимите оръжия и да прекарате следващите 20 минути като се опитвате да надхитрите останалите, точно какъвто е замисълът. Друг път обаче, 5 игри подред не намирате нищо и умирате в рамките на 30 секунди - прекарвайки повече време в менюта и лобита, за да чакате следващата игра да започне.

Гледайки Apex Legends, на пръв поглед играта притежава всички характеристики, които сме свикнали да очакваме от мултиплейър игра през 2019 г. Тя е battle royale игра в жанр, първоначално популяризиран от PUBG; тя е безплатна като Fortnite; има и базирани на класове герои като Overwatch. Циникът лесно може да каже, че ЕА и Respawn просто са взели всяка една доказана пазарна тенденция и са я поставили във вселената на Titanfall (миналата поредица игри на Respawn). Къде тогава е разковничето?

Кой е очаквал играта с непознати да е толкова забавна?

За разлика от Fornite и PUBG, тук не можеш да играеш сам-самичък. Всяка битка в Apex Legends включва 60 играчи, разделени в 20 отбора от по трима души, а в началото на всеки мач, геймърите избират своя "легендарен" персонаж. В сравнение с Fornite и PUBG, в Apex Legends е доста трудно да убиеш някого, което прави координацията в отбора задължителна.

В много отношения Apex Legends изглежда като battle royale играта, която Blizzard би направила на базата на Overwatch. Тя модифицира класовете от Titanfall и е лесно да се види как Blizzard можеше да промени по същия начин персонажите от своята онлайн игра. Но ЕА и Respawn го направиха първи и сега берат плодовете на този ход.

Има много неща, които тази игра прави правилно. Движението е бързо и гъвкаво. Прицелването и стрелбата са интуитивни и лесни, но въпреки това са възнаграждаващи и предизвикателни. Отделните персонажи имат точното количество индивидуалност и техните способности придават достатъчно сложност на геймплея, без да се чувства, че използването на техните умения е от съществено значение, или още по-лошо, бариера за добра игра. Системата за бързо връщане в игра премахва едно от най-големите разочарования в battle royale игрите - ранното умиране - без да превърне играта в гигантски team deathmatch двубой като в класическите онлайн шутъри. Освен едно конкретно оръжие, всичко в арсенала работи добре. А и Apex Legends е достатъчно достъпна, дори ако никога не сте пробвали нещо подобно или нямате няколко приятели, с които да сформирате ваш отбор.

Успехът на Apex Legends дори излезе от собствените граници на играта и доведе до нова вълна на интерес към Titanfall 2. Xbox One и PS4 версиите на шутъра се радват на повишен брой играчи в последно време, които очевидно искат да си припомнят откъде произлиза новият хит. В момента Titanfall 2 е 37-мата най-играна Xbox One игра. Това може и да не звучи много, но преди броени дни тя се намираше след 70-о място, така че скокът е очевиден.

Всяко чудо за колко точно дни?

Apex Legends е нещо ново в момента, но може ли да свали Fortnite от трона?

Зависи колко от геймърите, които я изпробваха през последните дни, ще се прехвърлят трайно на нея. Хората харесват това, което е познато, и ако вече сте сериозен играч на Fortnite, ще ви трябва малко чудо, за да обърнете гръб на колекцията от отключени козметични аксесоари и вложените часове. Само времето ще покаже, но наистина става въпрос за огромен брой играчи, който Apex Legends трябва да се опита да надмине. Fortnite вече успешно привлече и най-младата аудитория, отчасти заради привлекателния визуален стил.

Но не е задължително Apex Legends да достига чак такива нива на популярност, за да бъде успешна. Тя е хит след първата си седмица и мнозина биха я признали за най-добрата battle royale игра в момента. А най-важното е, че като комбинира повече идеи в концепцията си, тя придвижва целия жанр напред.

Затова Fortnite може и да си остане най-игран, но Apex Legends е заглавието, което вдига летвата.

Новините

Най-четените