Пробвахте ли Diablo IV? Ако все още не сте, сега е добър момент, защото скоро идва още съдържание, при това безплатно.
След 62 часа игра (трябва и да се работи и спи, нямаше как повече) спокойно мога да се включа в хора на възхваляващите новата игра на Blizzard Entertainment.
Мащабната кампания, страничните куестове, десетките dungeon-и, PVP и мултиплейър event-ите са гарант за десетки, дори стотици часове в играта в търсене на следващия level или мощен предмет. Рано или късно обаче всичко омръзва.
След силния старт, рекордните продажби и много добрите ревюта Diablo IV се изправя пред най-голямата задача: да задържи играчите си възможно най-дълго.
Blizzard ще опитат да постигнат това по добре познат от Diablo II Ressurected и Diablo III: Reaper of Souls начин - чрез "сезони", всеки от които ще трае по 3 месеца и ще предлага ново съдържание.
Първият сезон на Diablo IV ще носи името Season of the Malignant и ще започне на 20 юли.
Той ще предложи нова странична история и куестове, нови предмети, нова механика, нови сили, чудовища и бос, и може би най-важното - нови задачи и награди за изпълнението им, чрез които интересът към играта да не секва.
Време на поквара
Както показва трейлърът горе, поредна заплаха надвисва над света на Sanctuary - поквара, която заразява зверове и хора. Корманд, бивш свещеник от Катедралата на Светлината, е намерил начин да използва тази поквара срещу носителите ѝ и търси отговор на мистерията кой или какво я причинява.
Но Корманд има нужда от помощ и кой по-добър за целта от героя, който току-що е спрял друга заплаха за света в основната кампания на Diablo IV.
Това е основата на куестовете в Season of the Malignant, като историята в тях ще бъде самостоятелна, т.е. няма да се явява продължение на сюжета с демонката Lilith и ангела Inarius. Blizzard очевидно пазят това развитие за предстоящите expansion-и на играта.
Основна геймплей разлика в сезона ще бъде това, че някои елитни чудовища, които играчите срещат, може да са Malignant Monster и да имат допълнителни сили. След побеждаването им остават т.нар. Malignant Hearts, които могат да бъдат вграждани като gem-ове в огърлици и пръстени. Резултатът ще са нови и могъщи сили, които да помогнат за разкриване на мистерията и евентуалната среща с новия бос, който ще видим в сезона.
Ще ви трябва нов персонаж
Моят 55 lvl HotA Barbarian, с когото минах кампанията, няма да може да изживее това сезонно приключение. Всички досегашни персонажи са на т.нар. Eternal Realm.
За да бъде игран Season of the Malignant, играчът ще трябва да създаде нов персонаж и да започне от Level 1 в Season Realm-а. Ако вече е изиграл кампанията, ще може да я пропусне и направо да играе новата история.
Целта е ако някой си купи D4 утре, да не се чувства сякаш е изостанал и играещите от месец са по-напред. В същото време първият сезон за "старите" играчи се явява добър момент да пробват нов клас. Аз например вече съм планирал едно изиграване с Necromancer.
Добрата новина е, че след като Season of the Malignant приключи, създадените в него персонажи ще се прехвърлят в Eternal Realm-a и няма да се загубят. Изчезват само Malignant Hearts-овете от екипировката, тъй като механиката със "сърцата" ще е активна само в първия сезон.
Идеята на Blizzard е всеки сезон да предлага нещо различно и уникално по отношение на механики, но без те да се трупат и играта да става твърде сложна и хаотична.
Не, сезонът не струва пари
Смешките с алчността на Blizzard вече се поизтъркаха, като студиото се опитва да позакърпи репутацията си. Важно е да се отбележи, че съдържанието от Season of the Malignant е напълно безплатно за всеки, който вече има Diablo IV.
В сезона ще има две нови функции, познати на игралите мобилната Diablo Immortal - Battle Pass и Season Journey.
Season Journey менюто съдържа различни задачи, които играчът да изпълни по време на сезона като в замяна получава определени награди - от нови Legendary Аspects, които да бъдат вграждани в предмети, до т.нар. Scroll of Amnesia, който позволява да нулирате уменията и парагон точките си без злато.
Играейки на сезонния сървър, играчите ще трупват favor (подобно на Renown-а), който след това могат да използват в Battle Pass менюто, за да се сдобиват с определени благинки.
Точно в Battle Pass е единственият платен елемент. Срещу истински пари играчите ще могат да си купят определени козметични промени за екипировката си (transmog-ове), сходни на skin-овете от други игри. Няма да се предлагат предмети или нещо друго, което би довело до промяна в баланса или разлика в геймплея между плащащите и играещите свободно играчи.
Страхотно решение, което брани компанията от евентуални обвинения за pay-to-win в играта.
Нов клас в Diablo Immortal
Играещите мобилната игра на Blizzard пък от 13 юли ще могат да играят с новия клас Blood Knight - range клас, който се "храни" с живота на враговете си и използва капани.
Това е само началото...
Първият сезон беше обявен от разработчиците на Diablo IV във видео на живо, в което те отново наблегнаха многократно, че ще поддържат играта жива години наред с ново съдържание под формата на сезони и expansion-и.
Всеки следващ сезон ще има своя собствена тема, нова механика и нови куестове в странична история.
Лично аз приветствам сезоните, защото дават логична възможност човек да се върне към Diablo IV след някаква пауза. Ако не те вълнуват PVP или co-op събития, в един момент може да ти писне да обикаляш из dungeon-и с единствената цел да намериш даден предмет или да вземеш поредна награда от Tree of Whispers.
Сезоните ще дадат стимул на стари играчи да тестват нови класове/buildo-ве, като им дават нови предизвикателства.
Ако сте фен на поредицата, а все още не сте играли Diablo IV, Season of the Malignant не е нещото, което ще ви убеди, но пък е доказателство, че Blizzard не се шегуват, че искат да поддържат дълго тази игра.