Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Затъпяват ли сериалите? Създателят на "Семейство Сопрано" вижда края на "Златната ера"

Дейвид Чейс разказва как лично са го накарали да "затъпи" свой сценарий Снимка: Getty Images, HBO
Дейвид Чейс разказва как лично са го накарали да "затъпи" свой сценарий

Когато преди 25 години е излъчен първият епизод на сериала "Семейство Сопрано" по HBO, не са много хората, които очакват, че това ще се превърне в една от най-великите поредици в историята въобще, както много често е наричано шоуто с Джеймс Гандолфини.

Според създателя на "Семейство Сопрано" - Дейвид Чейс, подобно явление може и вече да не се появи.

В свое интервю за The Times Чейс предупреждава, че златната ера на телевизията, която беше белязана с велики сериали "The Wire" и "Breaking Bad", може да е приключила, тъй като интелигентно написаните поредици са изправени пред екзистенциална заплаха.

Пред британското издание сценаристът и продуцент говори за това как са се променили телевизията и сериалите за 25-те години от премиерата на "Семейство Сопрано", като според него в момента ситуацията за талантливите хора днес изглежда "все по-зле".

Чейс изрази загриженост за това как стрийминг платформите връщат нещата към "старите времена", в които предаванията по телевизията биват прекъсвани от реклами, пречещи на усещането да изглеждаш епизода спокойно.

Именно това е едно от нещата, които отличават HBO по онова време - техният абонаментен принцип на услугата позволява излъчването на едночасови епизоди като тези на "Семейство Сопрано" да се пускат без прекъсвания за реклами, създавайки усещане като за кино.

"Сега се връщаме там, откъдето тръгнахме - стрийминг платформите ще имат реклами", възмущава се Чейс пред The Times.

По-големият проблем, по думите му, обаче е отношението на самите телевизии и платформи, които искат сериалите да станат по-тъпи.

Той разказва, че на него като сценарист му е било казано да "затъпи" писането си и да го направи по-достъпно за аудиторията.

Това се е случило, докато е работел заедно със сценаристката Хана Фидъл по идея за сериал проститутка, която е принудена да се включи в програмата за защита на свидетели. Тогава му била казана "неприятната истина", че сценарият, който с колежката му са написали, е твърде сложен за разбиране.

"Защо беше всичко това? Предполагам че заради акционерите", коментира още той.

"Семейство Сопрано" започна излъчването си през 1999 г. и по време на излъчването си печели множество отличия, включително 21 награди "Еми" и пет награди "Златен глобус".

Истината обаче е, че то можеше и така да не види бял свят, защото преди HBO да даде шанс на проекта на Чейс, редица телевизии са го отрязали.

По думите му най-неприятна е била ситуацията с Fox, които първоначално са одобрили сериала, но след това са го оставили в "ада на разработката", в който уж се работи по шоуто, но въпреки това не се случва нищо.

"Когато написах сценария за пилотния епизод за Fox, имах чувството, че цялото това нещо няма да се случи. Знаех какво се пуска по телевизиите, а това нямаше подобно усещане", споделя Чейс в свое предишно интервю за Vanity Fair от 2012 г.

За щастие обаче все пак се отваря възможност сериалът да се реализира в HBO.

Днес, 25 години по-късно, той все още изпитва горчиво отношение към хората, които са отказали "Семейство Сопрано", защото те така и не са се извинили след това.

"Така и не се извиниха. Това е типично за Холивуд. Те никога няма да поемат отговорност, но натоварват отговорността върху талантите и ги погребват във вина, когато нещо не се получи", споделя още Дейвид Чейс пред The Times.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените