Във Ferrari откриха издънката

Първо италианските медии, а след това и шефовете на Ferrari откриха виновника за провала на Скудерията и Фернандо Алонсо в решителното състезание за сезон 2010 в Абу Даби - и това се оказа старши инженерът на Черните кончета Крис Дайър.

Той вече няма да ръководи инженерния екип на пистата, а мястото му заема Пат Фрай.

Атаката на Ferrari и Фернандо Алонсо към световната титла се провали в последното състезание за миналата година, след като италианският тим се хвана на стратегическата уловка на Red Bull - австрийският тим вкара рано в бокса Марк Уебър, Фернандо го последва, а Себастиан Фетел остана начело и спря максимално късно за смяна на гуми.

При връщането си на пистата Алонсо се озова в трафик, кара половин състезание зад Виталий Петров и дори не успя да стнигне до Топ 6 на финала. Което му струва и шанса да се бори за титлата, а Фетел и Red Bull триумфираха на финала.

Та, според италианските медии, още в дните след състезанието, точно Дайър е бил виновен за стратегическата грешка, допусната в първите десетина обиколки на състезанието.

Ferrari официално потвърди смяната на Дайър с Пат Фрай. От Скудерията допълниха, че новият пост на Дайър в рамките на компанията ще стане ясен до няколко дни.

Досега 38-годишният англичанин Фрай изпълняваше длъжността технически заместник-директор и работеше под ръководството на техническия шеф Алдо Коста. Новата му длъжност е допълнение на сегашната. Преди Ferrari Фрай е работил в Red Bull и McLaren.

Ден по-рано шефът на тима от Маранело Стефано Доменикали призна, че е обмислял да подаде оставка след провала в Абу Даби.

"Запитах се дали е правилно да остана - обясни Доменикали. - В един момент ми се струваше, че това е правилното решение - да си тръгна, да поема отговорността, не съм венчан за този пост. В крайна сметка, стигнах до извода, че ако подам оставка, това ще е грешка."

Доменикали допълни, че нито за момент не се е притеснявал, че може да бъде уволнен, но бил толкова ядосан, че два дни след финала на шампионата не можел да спи.

След края на сезона във Формула 1 няколко италиански политици поискаха оставки на всички шефове във Ferrari, а Лука ди Монтедземоло ги отряза, че нямат заслуги да се обаждат по тази тема.

Новините

Най-четените