Най-големият руски автомобилен производител АвтоВАЗ ще е спонсор на Виталий Петров и тима на Renault във Формула 1, обяви министър-председателят на Русия Владимир Путин.
Петров спечели второто място в Renault, след като завърши втори в сериите GP2 през миналата година, а при обявяването му като съотборник на Роберт Кубица веднага тръгнаха слухове, че спонсорите му плащат, за да кара той във Формула 1.
Новият шеф на Renault F1 Ерик Булие отрече тези спекулации по време на тестовете на испанската писта "Херес" и допълни, че Петров получава заплата като пилот, но отказа да назове точната сума.
Виталий става първият руснак с титулярно място във Формула 1, а още докато караше в GP2 руските медии писаха, че спонсорите му са готови да финансират и следващата крачка в кариерата му.
Наскоро Renault продаде контролния пакет акции в тима си във Формула 1 на инвестиционната компания GenII Capital на испанския бизнесмен Жерар Лопес, но френският автомобилен производител обяви, че остава в световния шампионат.
"Ще спонсорираме това участие като първа стъпка - заяви Путин след срещата си с големия шеф на Renault Карлос Гон в Москва. - Не изключвам и по-нататък да увеличим финансовото си участие в проекта".
Renault държи 25% от АвтоВАЗ - производителят на автомобилите с марка Лада, а другите два големи акционери са руски - финансовият гигант "Тройка-Диалог" и държавната компания "Российские технологии", където основен акционер е един от най-големите търговец на оръжие в света "Рособоронекспорт". Държавната компания беше създадена през 2007 с указ на Путин, който тогава още беше президент на Русия. През 2008 Renault купи 25% от АвтоВАЗ за почти 1 млрд. евро и оттогава насам руснаците на няколко пъти се опитват да убедят френската компания да инвестира още, но без да увеличава дела си.
Наскоро Лада се отказа от участието си в Световния шампионат за туристически автомобили (WTCC), като за причина за това беше посочена световната икономическа криза.