Световният шампион Дженсън Бътън спечели първата си победа за новия сезон в едва второто си състезание като пилот на McLaren, като британецът записа втори пореден успех в Гран при на Австралия в Мелбърн.
Бътън тръгна едва четвърти, а пред него спечелилият квалификацията Себастиан Фетел с Red Bull без проблеми оглави класирането и налагаше темпото още от самото начало на надпреварата, подобно на Бахрейн.
В първата обиколка пострадаха Михаел Шумахер и Фернандо Алонсо, който се удариха в първия завой и се завъртяха, а Шуми трябваше да спира в бокса за нов нос.
Секунди по-късно Камуи Кобаяши таранира колата на Нико Хюлкенберг, след като преди това му падна предното крило и японецът се удари странично в предпазната стена.
Оттук нататък последваха някои от най-интересните обиколки в историята на Формула 1 - още преди старта беше заваляло и при прибирането на колата на сигурността пистата вече бавно започваше да изсъхва.
При рестартирането Бътън стана първият, който спря в бокса за сухи гуми, но малко по-късно това изглеждаше като грешка, защото трасето още беше мокро.
Минути по-късно обаче стана ясно, че повече няма да вали и Дженсън получи предимство, когато всичките му колеги се изредиха при механиците за нови гуми.
В бокса на Red Bull реагираха със закъснение и повикаха малко по-късно Уебър и Фетел, но все пак Себастиан запази първата позиция, но Марк изостана от лидерите.
Последва невероятно битка за всяка една позиция в колоната на изсъхващото трасе с поредица атаки и изпреварвания, в които участваха не само представителите на четирите големи отбора, но и някои от звездите в средата на колоната, които се сражаваха с имена като Фернандо Алонсо и Михаел Шумахер, които се опитваха да си пробият път обратно нагоре в класирането.
В 26-ата от общо 58 обиколки лидерът Фетел излетя от пистта, завъртя се и отпадна заради повреда в спирачките, а това позволи на Бътън за поведе в класирането, следван от Роберт Кубица и Фелипе Маса, като бразилецът спечели невероятно оспорвания двубой със съотборника си Фернандо Алонсо за място на подиума.
Зад тях много агресивно караха Люис Хамилтън и Марк Уебър, които догониха Нико Розберг, но две обиколки преди финала Марк удари Люис - все пак двамата финишираха - шести и девети.
Хамилтън, Кубица и двамата пилоти на Ferrari решиха да не спират втори път в бокса и да карат до финала, което се отрази на темпото им в последните обиколки, когато бяха догонени от Хамилтън и Уебър, но успяха да защитят позициите си.
Класиране в Гран при на Австралия:
1. Дженсън Бътън Макларън - Мерцедес 1.33:36.531 часа
2. Роберт Кубица Рено + 12.034 секунди
3. Фелипе Маса Ферари + 14.488
4. Фернандо Алонсо Ферари + 16.304
5. Нико Розберг Мерцедес GP + 16.683
6. Люис Хамилтън Макларън - Мерцедес + 29.898
7. Витантонио Лиуци Форс Индия - Мерцедес + 59.847
8. Рубенс Барикело Уилямс - Косуърт + 1:00.536 минути
9. Марк Уебър Ред Бул - Рено + 1:07.319
10. Михаел Шумахер Мерцедес GP + 1:09.391
11. Хайме Алгуерсуари Торо Росо - Ферари + 1:11.301
12. Педро де ла Роса БМВ - Заубер - Ферари + 1:14.084
13. Хейки Ковалайнен Лотус - Косуърт+ 2 обиколки
14. Карун Чандок HRT/Испания - Косуърт+ 4 обиколки
Отпаднали
15. Тимо Глок Върджин - Косуърт 41 об.
16. Себастиан Фетел Ред Бул - Рено 26 об.
17. Лукас ди Граси Върджин - Косуърт 25 об.
18. Адриан Сутил Форс Индия - Мерцедес 12 об.
19. Виталий Петров Рено 10 об.
20. Бруно Сена HRT/Испания - Косуърт 5 об.
21. Себастиан Буеми Торо Росо - Ферари 1 об.
22. Нико Хюлкенберг Уилямс - Косуърт 1 об.
23. Камуи Кобаяши БМВ - Заубер - Ферари 1 об.
24. Ярно Трули Лотус - Косуърт 1 об.