Петър Гьошев начело в рали "България"

Екипажът на „Престиж рали тим" Петър Гьошев и Димитър Спасов с Peugeot 207 S2000 не изпуснаха нито за миг лидерската позиция в първия ден на рали „България" и в неделя ще поведат от първа позиция битката за крайната победа.

Тандемът поведе още от първата отсечка и въпреки че само в нея записа най-бързо време, до финала на шестия заключителен етап не отстъпи лидерската позиция.

Гьошев запази минимален аванс от 6.6 сек. пред Лука Бети, също с Peugeot 207 S2000, а в неделната решителна борба за последните четири етапа остава и Лука Росети. Европейският шампион с Fiat Abarth Grande Punto S2000 е трети с пасив от 11.7 сек. зад водача.

Тримата останаха самотни в челото, след като Ясен и Дилян Повови с Mitsubishi Lancer Evo 9 R4 загубиха още 44.6 сек. при второто минаване на „Сестримо". Братята започнаха деня с втора позиция, но тежкото спускане в най-дългия етап на рали „България" им коства общо изоставане с 1:02.6 мин. зад Гьошев.

Четвъртата позиция на Попов изглежда сигурна, заради солидния му аванс от 1:17 мин. пред Димитър Илиев (Skoda Fabia S2000). Победителят в рали „България" за 2007 г. беше най-бързият пилот за деня с три спечелени етапни победи, но спуканата гума в „Любница 1" го забави с три минути. Петкратният национален шампион успя да стопи повече от 40 секунди от своя пасив и се изкачи на пето място във временното класиране.

Шести се движи Игнат Исаев с Peugeot 207 S2000. Той се пребори категорично с чеха Антонин Тлустяк (Skoda Fabia S2000), въпреки че прави първото си състезание с автомобил от категорията Super 2000.

Поляците Мачиеж Ржежник и Сжимон Рута, и двамата с Peugeot 207 S2000, са съответно осми и девети, а Крум Дончев вече е последен в първата десетка. Националният шампион, който подобно на Илиев спука предна дясна гума в SS2, се движеше осми след петия етап, но загуби цяла минута и половина при второто минаване на „Сестримо". Той се движи на 4:32 мин. зад лидера и няма шансове за призово класиране.

Турчинът Фатих Кара с Fiat Palio S1600 е 11-и и води с близо шест минути и половина пред Тодор Славов (Renault Clio R3). Пилотът на „Булбет рали тим" имаше проблеми с двигателя след вторите минавания на „Траянови врата" и „Любница", но остава лидер във временното класиране за Европейския шампионат (ERC) при автомобилите с един двигателен мост.

Новините

Най-четените