Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Instagram акаунтите, които разбиват мита за красотата на звездите

Отрийте десетте разлики... Снимка: Instagram @ KylieJenner
Отрийте десетте разлики...

Разгледайте добре двете снимки на Тейлър Суифт и се опитайте да откриете разликите.

На левия кадър певицата е със сладникаво розово червило, под което се вижда зле прикрит дефект по кожата. Освен това е с прекалено количество блестящи сенки и лицето й изглежда леко мазно.

Втората снимка е доста по-нова. Устните на изпълнителката са малко по-плътни. Тежкият околоочен грим е изчезнал. При по-внимателно взиране изглежда така, сякаш клепачите й са преминали през много лек лифтинг. Носът й също е малко по-тънък. Косата й е в различен нюанс на русото, което е лесно постижимо.

Съпоставката е от Instagram акаунта Celebbeforeafter.

Много от показаните там трансформации са изумителни. Сестрите Дженър например в момента изглеждат като коренно различни хора от преди. При други - като Тейлър Суифт или Бионсе - разликите не са чак толкова фрапантни.

Кендал Дженър

Подобни акаунти и сайтове предизвикват смесени чувства. Те уж само анализират лицата на знаменитостите, но като че ли има и елемент на подигравка и опит за засрамване на жените (защото обектите им са почти изцяло жени), които разглеждат. От друга страна носят и чувство на дълбоко облекчение.

Модерната жена всеки ден се сблъсква с рекламите, медиите и социалните мрежи и с послания как може и трябва да става все по-красива, докато не заприлича на Бела Хадид например.

Медиите и рекламите, ориентирани към жени, заемат два напълно противоположни полюса. От една страна те насърчават грижата за себе си с цел да продават повече и повече продукти, предназначени да станем наша подобрена, а защо не и съвършена версия. Те ни казват, че можем да контролираме телата и съдбите си, че всяка част от тялото подлежи на моделиране.

Посланието е ясно - ако си купим правилните продукти, започнем правилната диета, ходим в правилния фитнес, можем да сме възможно най-близо до идеала за красота.

Тук идва втората част - тази идея започва да изглежда нелогична и парадоксална, когато нейните посланици са знаменитостите, тъй като за тях сме почти сигурни, че не дължат блестящия си външен вид само на скъп крем и точната марка спирала.

Меган Фокс

Затова са създадени сайтовете и профилите в Instagram като Celebbeforeafter. Те имат десетки хиляди последователи и ежедневно разнищват до най-малката подробност дали дадена знаменитост си е правила пластична операция и през какви разкрасителни процедури е преминала.

Снимките "преди и след", които показват, че има някакви подобрения, често под формата на пластична хирургия, са добро напомняне, че красотата, която виждаме в списанията и социалните мрежи, не е "естествена", а е внимателно изваяна от нечия опитна ръка - гримьорска или хирургическа.

Instagram акаунтът Celebface например често показва много близки кадри на лицата на звездите, на които се вижда всяка пора, недостатък на кожата и бръчка без софтуерната обработка, която обикновено замазва тези неща. Тези снимки са още по-успокояващи - те показват, че въпреки всички средства, усилия и операции никой никога няма да бъде напълно съвършен.

Че и звездите са несъвършени. Че им трябват тонове грим и софтуерна обработка, за да изглеждат така.

Тези профили в социалните мрежи правят това, което нито един бранд, ориентиран към жени, не би си позволил.

Това не значи, че в тях няма елемент на оплюване, точно както го правят и таблоидите понякога. Но нуждата да се стремиш към някакво имагинерно съвършенство във външния вид има доста повече негативни ефекти върху психиката.

Да гледаш "перфектни жени" те кара да гледаш субективно и да си мислиш, че трябва да изглеждаш по същия начин. Освен това те кара да се чувстваш така, сякаш губиш контрол над нещата, защото не можеш да изглеждаш точно толкова неустоимо.

Разбира се, страници като Celebface и Celebbeforeafter не са дългосрочен отговор на съмненията у жените и ниското самочувствие.

Лесно е да обвиним авторите им, че са злобни и ехидни, с цел да злепоставят.

Но снимките в тези акаунти не са толкова за конкретните лица, а за света, от който произхождат и който рекламират. Знаменитостите се опитват да са красиви точно както и всички останали жени. А те имат повече пари и възможности, отколкото някои от нас някога ще имат, и въпреки това не са съвършени.

 

Най-четените